تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/14 - 08:30
کد خبر: 477902

خبر ندارید که مالی گفت برجام، ابزار فشار بر ایران است؟!

خبر ندارید که مالی گفت برجام، ابزار فشار بر ایران است؟!

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است: رابرت مالی را کاسبان تحریم لو دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: مسیح مهاجری در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: گروه فشار تلاش می‌کرد برجام سر نگیرد. بعد از آن‌که مذاکرات برجام سرگرفت، گروه فشار تلاش کرد به کمک ترامپ، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب، آمریکا از برجام خارج شود. ترامپ به تنهایی بنا نداشت از برجام خارج شود بلکه درست آن است که بگوییم او را از برجام خارج کردیم. یعنی همین گروه فشار ما، آمریکا را از برجام خارج کرد.

وی با تاکید بر نقش گروه‌های فشار، در برکناری رابرت مالی گفت: «اخبار منابع داخلی و خارجی رسانه‌ای نشان می‌دهد مسایل رابرت مالی را کاسبان تحریم لو داده‌اند تا منافع‌شان تامین شود. رابرت مالی مذاکراتی با بعضی افراد ایرانی داشته، به نحوی که مسایل داشت به جایی می‌رسید، که شاید حتی برخی از مقامات آمریکایی هم تا آن حد مطلع نبودند، اما تندروهای داخلی و کاسبان تحریم اطلاعات مربوط به مذاکرات را لو دادند، تا مذاکرات به جایی نرسد. گروه‌های فشار حتی زمانی که دولت روحانی دوباره داشت برجام را احیا می‌کرد، جلویش را گرفتند، و در دو سال اخیر هم اجازه ندادند برجام به سرانجام برسد.»

این سخنان از سوی آقای مهاجری در حالی عنوان شده که رابرت مالی از نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران، در فایل صوتی منتشر شده اذعان می‌کند: «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است». تعبیر درباره ماهیت ضدایرانی برجام، از این روشن تر؟! ضمنا راب مالی همان عنصر ضدایرانی است که سال گذشته در بحبوحه اغتشاشات، از آشوب در ایران حمایت کرد و تصویرسازی از او به عنوان فردی همسو با منافع ملی ایران، خلاف واقعیت و افتادن در تله آمریکایی‌هاست.

در موضوع خروج آمریکا از برجام هم روشن است که موضع منفعلانه روحانی علت اصلی جرئت پیدا کردن ترامپ برای زیر پا گذاشتن توافق بود. چنان‌که خانم موگرینی فاش کرد از روحانی تضمین گرفته بود حتی اگر آمریکا از برجام خارج شد، ایران باقی بماند و تعهداتش را (به شکل یکطرفه) اجرا کند. اظهارات مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، همچنین ناقض واقعیات تاریخی بدعهدی و کارشکنی دولت اوباما درباره تعهد لغو تحریم‌هاست و عجیب است که یک مدیر رسانه در ایران به جای اعتراض به طرف آمریکایی مبتنی بر واقعیات تاریخی، منتقدان ایرانی را که هشدارهای‌شان درباره عهدنشناسی و کلاهبرداری آمریکا درست از آب درآمد، متهم کند و آنها را کاسب تحریم بخواند!

مصداق واقعی کاسبان تحریم، فتنه‌گرانی هستند که پس از شکست در فتنه سبز از آمریکایی‌ها خواستند تحریم‌های فلج‌کننده را علیه ایران به کار ببندد و با این وجود، لغو تحریم‌ها از طریق مذاکره را دستمایه تبلیغات انتخاباتی قرار دادند و پیشاپیش، طرف ایرانی را بازنده مذاکرات کردند.

در موضوعات مذاکرات پس از خروج آمریکا از برجام هم مشخص است که طرف آمریکایی‌(چه دولت ترامپ و چه دولت بایدن) حاضر نشدند به تعهدات برجامی برگردند و تضمین و تعهد بدهند که خیانت قبلی تکرار نخواهد شد. بلکه هر دو دولت، برجام را به خاطر تنظیم نامتوازن آن، ابزار گروکشی و باج‌خواهی بیشتر قرار دادند. در اینجا هم عجیب است که به جای اعتراض به آمریکا، طرف ایرانی متهم شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top