تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/05/18 - 09:05
کد خبر: 478433

دانشکده‌های دندان‌پزشکی اعتباربخشی می‌شوند

دانشکده‌های دندان‌پزشکی اعتباربخشی می‌شوند

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی از اعتباربخشی «برنامه‌»ای دانشکده‌های دندان‌پزشکی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی از اعتباربخشی «برنامه‌»ای دانشکده‌های دندان‌پزشکی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

دکتر رضا یزدانی ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: برای این منظور، در ارتباط با سنجه‌ها و چک‌لیست اعتباربخشی اقداماتی انجام شده، و این اقدامات همچنان ادامه دارد. بر این اساس، ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی در دست پیگیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند.

وی در ارتباط با مدت‌زمان اعتباربخشی اظهار کرد: همان فرایند و مدت زمان اعتباری که برای دانشکده‌های پزشکی در نظر گرفته شده، برای دانشکده‌های دندان‌پزشکی هم طی می‌شود و به عبارت دیگر این احتمال وجود دارد که دانشکده‌های دندان‌پزشکی برای چند سال اعتباربخشی شوند یا اعتباربخشی محدود و مشروط داشته باشند.

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی، با بیان اینکه تاریخ دقیق اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی مشخص نیست، ادامه داد: به طور قطع، اعتباربخشی «برنامه‌ای» دانشکده‌های دندان‌پزشکی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود و این اعتباربخشی براساس آمادگی تیم‌های ارزیابی و اعلام آمادگی دانشکده‌های دندان‌پزشکی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انجام می‌شود.

دکتر یزدانی تاکید کرد: تمام دانشکده‌های دندان‌پزشکی اعتباربخشی می‌شوند اما مشخص نیست کدام دانشکده و کدام مرکز آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. روال اعتباربخشی به این نحو است که دانشکده‌ها باید آمادگی خود را به صورت مکتوب اعلام کنند. اگرچه اطلاعات دانشکده‌ها را در دسترس داریم اما اعتباربخشی یک دانشکده بستگی به اعلام کتبی آن مرکز و آمادگی ارزیابان دارد.

وی با بیان اینکه اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی را در مهر ماه سال جاری برگزار می‌کنیم، گفت: این آزمون تا حدودی شبیه به آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی است. ما در وزارت بهداشت تصمیم داریم که آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی را پیش از آغاز دوره انترنی برگزار کنیم. در واقع، آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی تا حدودی شبیه به آزمون جامع علوم‌پایه پزشکی است؛ به جای اینکه دانشجویان از منظر دروس پایه مورد ارزیابی قرار گیرند در دروس بالینی ارزیابی می‌شوند.

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی ادامه داد: آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و شرط دانش‌آموختگی در این رشته است.

دکتر یزدانی در پایان با بیان اینکه اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی و برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان‌پزشکی دو اتفاق مثبت است، خاطرنشان کرد: این دو رویداد می‌تواند بر کیفیت آموزش رشته دندان‌پزشکی اثربگذارد. به طور قطع مشکلاتی در دانشکده‌ها وجود دارد که با بررسی‌های ارزیابان بیرونی برطرف می‌شوند. اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی موجب ارتقاء کیفیت آموزش دندان‌پزشکی می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top