تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/28 - 18:40
کد خبر: 479565

آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تدوین شد

آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تدوین شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تدوین آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی در این معاونت خبر داد و گفت: این آیین‌نامه به زودی ابلاغ خواهد شد، زیرا عقیده داریم تقویت مسئولیت اجتماعی یکی از اصولی‌ترین کارها در سطح دانشگاه‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نخستین نشست آموزشی مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی پیام نور سراسر کشور اظهار کرد: آنچه دشمنان ترویج کرده‌اند و برخی دوستان هم همراه آن بوده‌اند موجب شده است آموزش عالی در افق تمدنی انقلاب اسلامی به خوبی دیده نشود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه بسیاری از پویش‌های جهادی از دانشگاه‌ها شروع شده‌اند گفت: واقعیت اجتماعی، مسئله‌ای پیچیده است و چند بعدی بودن آن موجب شده بشر از سر اضطرار به تقسیم کار نهادی و کارکردی روی آورد و تخصص‌ها را شکل دهد.

وی ادامه داد: نوع نگاهی که تاکنون وجود داشته موجب شده وجوه پیچیده زیست دانشجویی و واقعیت اجتماعی درک نشود ولی هم اندیشی‌هایی مثل نشست حاضر، موجب می‌شود درک مشترک و درستی از این واقعیت شکل بگیرد. در واقع کار فرهنگی و تربیتی، باید در بعد آموزشی، پژوهشی، اقتصادی و تربیت بدنی ممزوج شود تا قابلیت انتقال و تاثیرگذاری داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هم‌افزایی معاونان فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی، موجب رشد همه جانبه دانشجویان خواهد شد گفت: این اقدام باید در مجموعه آموزش عالی کشور انجام شود و خوشحالیم که دانشگاه پیام نور در این زمینه پیشگام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل‌گیری گروه‌های اجتماعی در دانشگاه پیام نور و سختی‌های آن اشاره و ابراز کرد: در دیگر دانشگاه‌ها، دانشجویان زمان بیشتری در مراکز آموزش عالی حضور دارند و می‌توانند راحت‌تر، گروه‌ها را شکل دهند و در آنها فعالیت کنند.

کلانتری با بیان اینکه گروه‌های دانشجویی تاثیر اجتماعی بسزایی دارند و به نوعی، تمرین کار و زندگی اجتماعی برای دانشجویان محسوب می‌شوند، گفت: همچنین این گروه‌ها فرصتی را فراهم می‌کنند تا دانشجویان با نیازها و مسائل روز اجتماع آشنا شوند به خصوص اگر این مجموعه‌ها با مسائل واقعی پیوند داشته باشند و به رویدادهای حل مسئله گره بخورند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه، تلاش دانشجویان برای حل مسائل اهمیت بیشتری از خود حل مسئله دارد عنوان کرد: این اقدام سبب می‌شود نسل جوان، از نگاه فانتزی به مشکلات و موضوعات جامعه فاصله بگیرد و مواجه واقعی با مسائل داشته باشد و در زندگی فردا، درک بهتر و واکنش مناسب‌تری نشان دهد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی در معاونت فرهنگی وزارت علوم تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد زیرا عقیده داریم تقویت مسئولیت اجتماعی یکی از اصولی‌ترین کارها در سطح دانشگاه‌هاست. در حقیقت باید به دانشگاه‌هایی برسیم که احساس کنیم در حال شناخت و حل مسئله هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: صرف اینکه اساتید مقاله بدهند، کاری پیش نمی‌رود بلکه باید مواجهه مستقیم با مسائل و موضوعات روز جامعه داشته باشند.

 کلانتری با تاکید بر پیوند زدن علایق و سلایق دانشجویان با نیازها و مسائل روز کشور گفت: باید تلاش کنیم این بلوغ و مسئولیت اجتماعی به درستی شکل بگیرد که  یکی از محورهای اصلی سند تحولی وزارت علوم، رتبه‌بندی دانشگاه‌هاست و به حول و قوه الهی و با حمایت معاونان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور، سامانه‌ای جامع راه‌اندازی شده تا تمام رویدادهای دانشجویی در همه کشور ثبت و ضبط شود و به این ترتیب ظرفیت مناسبی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: تا روز گذشته، ۲۷ هزار رکورد فعالیت در این سامانه به ثبت رسیده که این برخط بودن اطلاعات، هوشمندسازی اقدامات، شناسایی درست ظرفیت‌ها و امکانات و زمینه‌سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها را میسر کرده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری مسؤولان دانشگاه پیام نور، این دانشگاه در این عرصه هم پیشتاز باشد و البته یقین داریم با توجه به ظرفیت‌ها و شاخصه‌های موجود، شاهد درخشش پیام نور در بسیاری از عرصه‌ها خواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top