تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/07 - 16:47
کد خبر: 480559

دبیر:

دو کشتی‌گیر و یک مربی را یک سال محروم کردیم

دو کشتی‌گیر و یک مربی را یک سال محروم کردیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت که شأن کشتی را کسانی از بین بردند که کشتی‌گیر با پتوی شپش زده می‌خوابید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا دبیر در مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی با اشاره به میهمانان حاضر در مراسم اظهار داشت: از نظر من پیشکسوت تعریف دارد. پیشکسوتی که خوب و سالم زندگی کرده و افتخار هم کسب کرده،  یک نفر که اظهارنظر بی ادبی کرد و گفت شأن کشتی رعایت نشده، شأن کشتی دوره شما از بین رفت که بچه‌ها پتوی شپش زده می‌خوابیدند. شان کشتی به قراردادش و لباس پوشیدنش هست، به تغذیه بچه‌ها. حتما تا روزی که هستم برای اعتلای کشتی با هیچ کسی تعارف ندارم. شان کشتی این است که اینجا (سالن همایش‌ها) را داشته باشد، نه اینکه شما خودتان را بزرگ کنید. این آقایان حدشان را بدانند اگر ابراهیم جوادی و اکبر حیدری برای ما عزیزند چون خوب زندگی و برخورد کردند. طرف در استان خودش دنبال لابی کردن است و بعد از شأن کشتی حرف می‌زند.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد:  به سازمان لیگ از ابتدا گفتم باید به جایی برسید که سازمان لیگ درآمدزا شود که نه نصیرزاده و نه یاری در راه برگزاری لیگ یک ریال پول از فدراسیون نگرفتند. سازمان لیگ مستقل است. خودش داور و تیم‌هایش را انتخاب کند.  من تا آخر لیگ هیچ دخالتی نمی‌کنم. به ستارگان ساری پارسال کمک کردم اما امسال تخلف کند برخورد می‌کنم و اولین اعتراض را داشته باشد از لیگ کنارش می‌گذارم. من به کشتی‌گیرم گفتم حقش را روی تشک بگیرد امروز نماینده مجلس برای یک کشتی گیر زنگ زد، محترمانه گفتم وظایف مشخص است و کشتی‌گیر باید روی تشک یاد بگیرد حقش را بگیرد. بچه 19ساله باید روی تشک باشد نه اینکه با لابی دنبال آن باشد.  او دیگر نمی‌تواند کشتی بگیرد. شده کسی برای حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور زنگ بزند؟

دبیر تاکید کرد: خیلی‌ها در ایران و مصاف با حریفان داخلی پهلوانند اما دو جام می‌فرستیم زمین می‌خورند. هزینه‌های ما هم افزایش پیدا می‌کند اما این کار را می‌کنیم.  قبلا در بهترین حالت 40 اعزام داشتند اما ما پارسال 66 اعزام داشتیم. باید حداقل 100 میدان بین المللی برویم.  میلاد والی زاده 18 ساله عضو تیم ملی شده، چند ماه قبل به من مسعود نصیری زنگ زد او را به اردو بیاورید و آوردیم و این همه پیشرفت کرد. بعد از چند سال، حالا اگر او را 15 سالگی پیدا می‌کردیم چقدر بهتر می‌شد و تا حالا باخت‌هایش را داده بود و الان نتیجه می‌گرفت. من خودم در پاس و راه آهن کشتی گرفتم، جوان بودم و در این تیم‌ها دیده شدم. هر کشتی‌گیری خواست در لیگ کشتی نگیرد، اجباری نیست نمی‌توانیم به خاطر یک دو کشتی گیر لیگ را تعطیل کنیم. چند سال تعطیلش کردند که اگر اینطور نمی‌شد الان بچه‌ها چند میلیاردی می‌گرفتند.

دبیر تصریح کرد: تیم‌ها و سرپرستان و سرمربیان کمک کنند که قراردادها بالا برود. این کار برای کشتی است. همیشه گفتم من را بزرگ نکنید کشتی را بزرگ کنید و در چارچوب ادب و احترام نقد هم کنید. آقایان سرپرست، حتما در لیگ یک جایی حق شما خورده می‌شود اما عمدی نیست. عمدی باشد دخالت می‌کنم. یاری آدم سلامتی است. قبلا می‌دانید چه کارهایی می‌کردند خصوصا در بحث کشتی گیران خارجی. کشتی با لیگ به خانه مردم می‌رود، باید دیده شود چون سهم دارد خیلی رشته‌ها که شلوغش میکنند یک برنز جهانی هم ندارند. وظیفه من است از حق کشتی دفاع کنم. اولویت‌تان اول کشتی باشد و بعد تیم خودتان. با داوران هیچ تعارفی ندارم. پنجشنبه با آنها هم اتمام حجت می‌کنم. سر خود به اتحادیه نامه می‌زنند. من هم کشتی گرفتم داور را سیاه کردم، این کارها را بلدم.

قهرمان سابق المپیک همچنین از کشتی گیران خواست که به حق و حقوق باشگاه‌ها احترام بگذارند و خبر داد: دو کشتی‌گیر تیم گل گهر تخلف کردند، جفت شان یک سال محرومند. مربی بانک شهر هم سر بی احترامی‌اش یک سال محروم است. هیچ جا هم نمی‌گذارم بیاید.

وی با اشاره به محمدحسین محمدیان و غیبتش در چرخه تصریح کرد: محمدحسین می‌داند آدم رکی هستم. او از بااخلاق ترین کشتی گیران است. به خاطر چرخه از کجاها به من زنگ زدند اما من سفارش پذیر نیستم و قبول نکردم. من می‌دانم لیگ برای جوانان خوب است. یکی با ابراهیم مهربان تماس گرفته بود فلان کشتی گیر با تو خوب است بگو به تیم ما بیاید اما گفتم هیچ کسی در لیگ دخالت نکند. ستارگان ساری خارجی می‌گیرد باید اول پولش را بدهد. ورودی ندهید من باید پولش را بدهم بعد به بازرسی کل کشور جواب بدهم. پارسال از ما ایراد گرفتند فقط یک تیم نظامی چون با آنها قرارداد داریم ورودی نمی‌دهد. اولویت در کشتی اول کشتی‌گیر است و اعزامش، داور باید خودش هزینه کند، اگر از لیگ پول بگیرد.

دبیر خاطرنشان کرد: یک سری‌ها با من مشکل دارند کشتی را می زنند من اینجا مهمانم و اهل معامله نیستم و با هیچ کسی معامله نمی‌کنم و با خدای خودم قرار گذاشتم. خیلی‌ها در یک پست برای پست بالاتر لابی می‌کنند من این کار را نمی‌کنم. یک رئیس هیئت را کنار گذاشتم که برای یک بچه از استاندار یک میلیون جایزه گرفته بود. حق این بچه یک میلیارد است. ما مراسم گرفتیم و برای هرکدام بالای صد میلیون جایزه گرفتیم.

وی در خاتمه گفت: همه بچه‌ها روی سر من جا دارند. مشکلی هم داشته باشند وظیفه من است حل کنم. شأن کشتی اینهاست بله ادبیات من این است اما بی ادبی کردم؟  برای خودم از کسی چیزی خواستم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top