تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/12 - 10:16
کد خبر: 480813

تفاهم‌های دولت سیزدهم با کشورهای خارجی باید جنبه عملیاتی پیدا کند

تفاهم‌های دولت سیزدهم با کشورهای خارجی باید جنبه عملیاتی پیدا کند

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره بیانات رهبر انقلاب در جمع دولت مردان درباره پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های دولت با کشورهای خارجی گفت: اجرایی کردن هم‌نامه‌ها با دیگر کشورها نیازمند سازماندهی این بخش توسط دولت و مدیریت قوی اجرایی در این حوزه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره بیانات رهبر انقلاب در جمع دولت مردان درباره پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های دولت با کشورهای خارجی گفت: اجرایی کردن هم‌نامه‌ها با دیگر کشورها نیازمند سازماندهی این بخش توسط دولت و مدیریت قوی اجرایی در این حوزه است.

وی افزود: ما با کشورهایی همچون روسیه و چین تفاهم‌نامه‌های بلند مدت داریم و باید برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها جدیت لازم را داشته باشیم و این مسئله را به طور جد در دستور کار قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: علاوه بر روسیه و چین ما با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌های زیادی را به امضا رسانده‌ایم که همه این تفاهم‌نامه‌ها باید جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا کند.

الهیان خاطرنشان کرد: عدم جدیت در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌ها با دیگر کشورها اعتبار ما را در عرصه بین المللی مخدوش می‌سازد و عدم اجرای تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود تا کشورها در ادامه کار دیگر با ما تفاهم‌نامه و قراردادی را امضا نکنند.

وی افزود: علاوه بر این عدم جدیت در اجرایی سازی تفاهم‌نامه‌ها طرف مقابل را هم بر آن می‌دارد تا به وظایفش در تفاهم و قرارداد با ما عمل نکند و این رویه‌ای ثمرات خوبی را برای ما به همراه نخواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top