تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/06/12 - 12:18
کد خبر: 480821

فرق تیر آهن اصفهان با کرمانشاه در چیست؟ بررسی ویژگی‌های هر یک

فرق تیر آهن اصفهان با کرمانشاه در چیست؟ بررسی ویژگی‌های هر یک

شرکت تیر آهن جهان فولاد غرب یا تیر آهن کرمانشاه که در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید، در پروسه تولیدات خود از پوشش سوله استفاده می‌کند و با نام اختصاصی SFJ حک شده بر روی آن شناسایی می‌شود. ابعاد این محصول از شماره ۸ تا شماره ۲۰ ساخته و در بازار عرضه می‌شوند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مورد نیاز ترین مصالح در ساختمان سازی تیر آهن است که شرکت‌های مختلف در تولید و عرضه آن در بازار با هم رقابت می‌کنند. از جمله برندهای معروف سازنده مصالح ساختمانی و تیر آهن می‌توان به تیر آهن اصفهان و تیر آهن کرمانشاه اشاره کرد که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها و تفاوت تیر آهن تولید شده در هر کارخانه می‌پردازیم.

تیر آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع مختلف تیرآهن از جمله بال پهن، بال نیم پهن و... است که در سال 1357 تاسیس شد. تیر آهن‌هایی که در اصفهان تولید می‌شوند در سایزهای استاندارد ۱۲ تا ۳۰ در بازار عرضه می‌گردد. برای تشخیص تیرآهن اصفهان کافی‌است که به برند ESCO که بر روی بال‌های آن حک شده دقت کنید. علاوه بر این‌ها انواع میلگرد، ریل قطار، انواع نبشی، پروفیل و... نیز در این کارخانه تولید می‌شود.

تیر آهن کرمانشاه

شرکت تیر آهن جهان فولاد غرب یا تیر آهن کرمانشاه که در سال 1387 به بهره برداری رسید، در پروسه تولیدات خود از پوشش سوله استفاده می‌کند و با نام اختصاصی SFJ حک شده بر روی آن شناسایی می‌شود. ابعاد این محصول از شماره ۸ تا شماره ۲۰ ساخته و در بازار عرضه می‌شوند. وزن تیر آهن کرمانشاه به ابعاد آن بستگی دارد و در دسته تیر آهن‌های سبک قرار می‌گیرد.

 

5 تفاوت تیر آهن اصفهان با تیر آهن کرمانشاه

عوامل بسیاری برای تشخیص تیر آهن اصفهان از تیر آهن کرمانشاه وجود دارد. علاوه بر علامت اختصاری و وزن متفاوت این دو نوع تیر آهن، این دو برند در مواردی که در زیر آورده شده نیز با هم تفاوت دارند.

استاندارد:

تیرآهن کارخانه اصفهان استانداردهای بال پهن (HE)، بال کوتاه (IPE) و بال کوتاه (IPN) را به بازار ارائه می‌کند. این در حالی است که کارخانه کرمانشاه تنها دو نوع بال کوتاه (IPE) و(IPN) را تولید می‌کند.

اندازه و وزن:

تیر آهن فولاد کرمانشاه در دسته سبک و تیر آهن فولاد اصفهان در دسته سنگین جای می‌گیرد.

قیمت:

همانطور که گفته شد، قیمت تیرآهن اصفهان بدلیل قدیمی‌تر بودن کارخانه، بالاتر از سایر کارخانه‌های تولید مصالح است. اگر تیرآهن‌هایی با ابعاد یکسان از هر دو کارخانه را با هم مقایسه کنید در می‌یابید که وزن تیر آهن اصفهان کمی بیشتر است.

کیفیت:

کیفیت محصول در هر دو کارخانه بسیار مرغوب است. با اینکه آهن اسفنجی و شمش فولادی دو ماده اولیه اصلی برای تولید تیر آهن هستند؛ از آلیاژهای متفاوتی برای تولید تیر آهن استفاده می‌شود.

فرق تیر آهن اصفهان با کرمانشاه در چیست؟ بررسی ویژگی‌های هر یک

علامت اختصاری:

همانطور که گفته شد؛ نشان کارخانه ذوب آهن اصفهان ESCO و علامت اختصاری کارخانه کرمانشاه SFJ است.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، قیمت تیرآهن اصفهان به دلیل بالا بودن کیفیت مصالح و قدیمی‌تر بودن این کارخانه از سایر برندها بالاتر است. به طور کلی نرخ تیرآهن بسته به مخارج جابجایی، تغییرات ارز و دلار و... متفاوت است.

در این مقاله در مورد تیر آهن کرمانشاه و تیر آهن اصفهان صحبت کردیم؛ تفاوت این دو نوع تیرآهن در نوع برند، ابعاد، وزن، کیفیت و... می‌باشد. اگر به دنبال خرید تیرآهن اصفهان یا کرمانشاه هستید به سایت پیوان مراجعه نمایید. این شرکت ارائه دهنده و تامین کننده بسیاری از محصولات فولادی اعم از میلگرد، تیرآهن، ورق گالوانیزه و... است و شما با مراجعه به این سایت می توانید قیمت روز میلگرد، قیمت تیرآهن اصفهان و کرمانشاه، قیمت ورق گالوانیزه و... را مشاهده نمایید. همچنین در صورت تمایل و یا نبود اینترنت می توانید با شماره 45171 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان استفاده نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top