تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/18 - 15:40
کد خبر: 481189

جزئیات اعطای تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان علوم پزشکی

جزئیات اعطای تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان علوم پزشکی

معاون تسهیلات صندوق پیرامون شرایط اعطای وام ضروری، عتبات، تولد فرزند و ازدواج تأکید کرد: به دانشجویانی که با مشکل مالی روبرو می‌شوند پس از یک سال از شروع تحصیل به ترتیب در مقاطع تخصصی و سایر مقاطع ۴۰ میلیون ریال و ۲۵ میلیون ریال تسهیلات تعلق خواهد گرفت. وام ضروری برای دانشجویان ممتاز و نمونه حداکثر تا سه برابر سرانه مصوب است. وام ضروری حج و عتبات‌عالیات حداکثر به میزان ۴۰ میلیون پرداخت می‌گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دررابطه‌با شرایط عمومی اعطای تسهیلات به دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: در وهله اول لازم است دانشجویان از صلاحیت اخلاقی برخوردار بوده و شئون دانشجویی را رعایت فرمایند.

همچنین دارابودن اولویت نیاز مالی و در نهایت سپردن تعهد محضری به همراه ضامن معتبر از دیگر شرایط عمومی اعطای وام به دانشجویان عزیز محسوب می‌شود. دکتر رئیسی درباره انواع تسهیلات صندوق در سال تحصیلی پیش رو گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال تحصیلی 03-1402 تسهیلات متفاوتی از جمله وام‌های تحصیلی، مسکن، تحصیلی و ضروری دانشجویان ممتاز و نمونه، ضروری، ازدواج، تولد فرزند، المپیاد قرآنی، فرهنگی و ورزشی، جامع علوم پایه و کارورزی، حادثه‌دیده و مبتلا به بیماری خاص، ودیعه مسکن و ودیعه مسکن نخبگان، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمانی تکمیل و در نهایت وام شهریه را برای دانشجویان علوم پزشکی در نظر گرفته است.

معاون تسهیلات صندوق پیرامون شرایط اعطای وام ضروری، عتبات، تولد فرزند و ازدواج تأکید کرد: به دانشجویانی که با مشکل مالی روبرو می‌شوند پس از یک سال از شروع تحصیل به ترتیب در مقاطع تخصصی و سایر مقاطع 40 میلیون ریال و 25 میلیون ریال تسهیلات تعلق خواهد گرفت. وام ضروری برای دانشجویان ممتاز و نمونه حداکثر تا سه برابر سرانه مصوب است. وام ضروری حج و عتبات‌عالیات حداکثر به میزان 40 میلیون پرداخت می‌گردد.

در صورت تولد فرزند دانشجویان که در زمان تحصیل روی داده است، به مبلغ 60.000.000 ریال تسهیلات تولد فرزند اعطا می‌گردد و درصورتی‌که زوجین دانشجو باشند این تسهیلات به هر دو نفر آنها تعلق خواهد گرفت. معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان درباره شرایط اعطای ودیعه مسکن گفت: به دانشجویان متأهل که در محل سکونت خانواده نبوده و یا در خوابگاه‌های دانشجویی سکونت نداشته باشند و اجاره‌نامه با کد رهگیری ارائه نمایند ودیعه مسکن پرداخت می‌گردد.

به این شکل که به دانشجویانی که در شهرهای با جمعیت بالای 500 هزار نفر زندگی می‌کنند تا سقف 700 میلیون ریال و به افرادی که در شهرهای با زیر 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند تا سقف 600 میلیون ریال تسهیلات اعطا می‌شود. همچنین به‌منظور حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، حائزین مشمول جوایز علمی و تحصیلی بنیاد نخبگان با همکاری صندوق اقدام به اعطای ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه می‌نماید. این وام به نخبگان دارای معرفی‌نامه از بنیاد که ساکن خوابگاه نباشند و به‌شرط اجاره مسکن پرداخت می‌شود.

دکتر رئیسی درباره وام‌های بیمه تأمین اجتماعی، تکمیلی و شهریه نیز اضافه کرد: این تسهیلات به‌منظور پوشش بیمه سوابق کاری، درمانی و بیمه درمانی تکمیلی در طول تحصیل صرفاً به دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی، دستیاری و فوق‌تخصص دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعطا می‌گردد. در مورد وام شهریه نیز به دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون‌های رشته محل‌های مورد تأیید وزارت در همه مقاطع پذیرفته شده یا می‌شوند و برای تحصیل موظف به پرداخت شهریه هستند، این تسهیلات تعلق می‌گیرد.

 دکتر رئیسی پیرامون شرایط استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: بر اساس ضوابط، دانشجویانی می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند که از هیچ‌گونه کمک مؤسسات دیگر و وام مسکن صندوق استفاده ننمایند. در بحث خوابگاه‌های مجردی بسته به ظرفیت اتاق‌ها هزینه ماهانه بین 348 هزار تومان تا حداکثر 1363000 تومان که مربوط به اتاق‌های تک‌نفره است، در نظر گرفته شده است. اجاره‌بهای خوابگاه متأهلی دارای امکانات مستقل ماهیانه 2.509.000 ریال است و خوابگاه متأهلی غیرمستقل با امکانات مشترک ماهیانه 2.045.000 ریال هزینه خواهد داشت. دانشجویانی که مجوز سکونت در خوابگاه دریافت می‌نمایند در صورت عدم انصراف در موعد مقرر (حداکثر ده روز پس از آغاز ترم تحصیلی) هزینه کامل نیمسال تحصیلی بهره‌مندی از خوابگاه برای آنها محاسبه خواهد شد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در پایان نکات مهمی را یادآور شد و گفت: دانشجویان برای اطلاع از وضعیت بدهی مقطع قبل به سایت https://students.srd.ir مراجعه نمایید. جهت ادامه تحصیل در مقطع جدید اخذ مجوز از صندوق الزامی است. دانشجویان مقاطع ناپیوسته در صورت بازپرداخت منظم اقساط می‌توانند با تنظیم سند محضری بدهی‌های مقاطع قبل خویش را به بعد از اتمام تحصیل در مقطع جدید موکول نمایند. کلیه بدهی دانش‌آموختگان و بدهی دانشجویانی که از تسهیلات وام شهریه استفاده نموده‌اند و پذیرفته‌شدگان مقاطع دکتری تخصصی و دستیاری موکول نمی­گردد و در حین تحصیل می‌بایست اقساط مقطع قبل خود را بازپرداخت نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top