تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/21 - 09:17
کد خبر: 481492

کمترین و بیشترین قیمت غذای دانشجویان اعلام شد

کمترین و بیشترین قیمت غذای دانشجویان اعلام شد

نرخ غذای دانشجویان برای سه پرس غذای کم هزینه، متوسط و پرهزینه در سال تحصیلی جدید اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: سعی کردیم برای سال تحصیلی جدید هزینه غذای دانشجویان افزایش حداقلی داشته باشد بر همین اساس، قیمت غذای کم هزینه ۵۰۰۰ تومان، قیمت غذای متوسط هزینه ۸۰۰۰ تومان و قیمت غذای پرهزینه ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی تاکید کرد: قیمت‌های جدید غذای دانشجویان که معادل حدود ۱۵ درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی است، از مهر ماه یعنی سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: اجرای مدل جدید الگوی غذای دانشجویی که قرار بود براساس آن دانشجویان یارانه تغذیه دریافت کنند به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها در تمام دانشگاه‌ها فراهم نشد.

به گزارش ایسنا، بیش از این دکتر هاشم داداش پور رئیس سازمان دانشجویان در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به برنامه جدید وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی گفته بود: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه‌ای تحت عنوان "الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور "تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه‌ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از گزینه‌های ما در تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور این است که بجای اینکه منابع در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد را در اختیار مصرف کنندگان یا همان دانشجویان قرار دهیم. یعنی منابع تغذیه دانشجویان که دولت به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد را به مرور زمان از طریق دانشگاه‌ها به دانشجویان بدهیم در عوض تنوع غذایی را به حداکثر برسانیم. به این ترتیب دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: برنامه فوق در خصوص تغذیه دانشجویان هنوز در مرحله بررسی می‌باشد و به تصمیم قطعی در خصوص عدد مربوط به تغذیه دانشجویان نرسیدیم.

داداش پور افزود: دولت در مجموع حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تغذیه دانشجویی به دانشگاه‌های کشور اعتبار تخصیص می‌دهد این عدد حدود ۲۰ درصد از بودجه کل دانشگاه‌های کشور است. قرار شد ما نظامی طراحی کنیم که در آن سهم دانشجو، دولت و دانشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که اولا دانشجویان بدانند چه میزان منابعی در اختیارشان است و از طرفی ما نیز بتوانیم مشکل مربوط به تغذیه را حل کنیم؛ ضمن اینکه تلاش کنیم رضایتمندی دانشجویان در باب تنوع و کیفیت غذا افزایش یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top