تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/25 - 10:23
کد خبر: 481820

چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم به رهبر فرقه منافقین تریبون می‌دهد؟

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر سرکرده گروهک تروریستی منافقین به بروکسل پایتخت بلژیک به منظور سخنرانی در تجمع این گروهک در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  با توجه به جنایات و ترورهای سنگین گروهک تروریستی مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) علیه مردم ایران و ماهیت فریبکارانه آنها که نهادهایی مانند پارلمان اروپا به آن اذعان دارند، چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر این فرقه در خاک خود تریبون بدهد؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر سرکرده گروهک تروریستی منافقین به بروکسل پایتخت بلژیک به منظور سخنرانی در تجمع این گروهک در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  با توجه به جنایات و ترورهای سنگین گروهک تروریستی مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) علیه مردم ایران و ماهیت فریبکارانه آنها که نهادهایی مانند پارلمان اروپا به آن اذعان دارند، چگونه دولت بلژیک با ادعای مبارزه با تروریسم می‌تواند به رهبر این فرقه در خاک خود تریبون بدهد؟

حضور سرکرده این گروهک تروریستی در بلژیک در حالی صورت گرفته که در فوریه ۲۰۲۳ اتحادیه اروپا ‌با صدور قطعنامه‌ای، این گروهک را متهم به ارعاب، شکنجه و قتل کرده و از اقدامات گمراه کننده منافقین در سوءاستفاده از نمایندگان اروپایی در اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

پارلمان اروپا در فوریه سال ۲۰۲۳ با تشکیل کمیته ویژه دخالت خارجی در روند‌های دموکراتیک در اتحادیه اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای جلوگیری از دخالت خارجی در این پارلمان تهیه کرد که در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ تصویب شد. اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۷ گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد.

به گزارش فارس، سرکرده گروهک تروریستی منافقین چندی پیش و در ادامه دوره‌گردی‌هایش به پارلمان ایتالیا رفت که این اقدام منجر به احضار سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه انجامید و به وی گفته شد که این اقدام مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه پنجم تیر ۱۴۰۲ نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: این سازمان تروریستی کارنامه سیاه و ثابت شده‌ای دارد و ماهیت تروریستی این سازمان بر کسی پنهان نیست. این سازمان با این ماهیت در هر کجا قرار بگیرد می‌تواند برای میزبانان محل خطر و تهدید باشد. بیش از ۱۷ هزار از شهروندان ایرانی اعم از دولتمردان، نمایندگان مجلس و شهروندان عادی توسط این سازمان تروریستی ترور شدند و در هر کجا هستند باید مورد بازخواست و پیگرد کشورهای میزبان قرار بگیرند.مسؤولیت هر کشوری است که اعضای این سازمان در آنجا قرار دارند که اقدام لازم را برای برخورد حقوقی و قضایی علیه آن انجام دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد +عکس
کاریکاتور| خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه
پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
محرز شدن قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌
بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
علم‌الهدی: ریشه اصلی پیوند دانشگاه با جامعه در خود دانشگاه نهفته است
مشخص شدن زمان قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال
کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شده است
بارزانی به تهران سفر می‌کند
دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top