تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/25 - 18:29
کد خبر: 481847

مجسمه موسس رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

مجسمه موسس رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

رسانه‌های عبری هم در گزارش‌هایی اعلام کردند که این فرد مجسمه بنیانگذار اسرائیل، را در آستانه جشن سال نوی عبری در ساحل تل آویو به آتش کشیده و آسیب جدی به مجسمه وارد کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رسانه‌های فلسطینی امروز شنبه، ۱۶ سپتامبر گزارش دادند که شب گذشته، یک شهرک‌نشین مجسمه «دیوید بن گوریون»، موسس رژیم صهیونیستی را در ساحل تل‌آویو به آتش کشیده است.

براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، مجسمه بن گوریون، بنیانگذار رژیم اشغالگر به عنوان یکی از نمادهای تفریحی تل‌آویو شناخته شده و در ساحل تل‌آویو قرار داشته که امروز صبح توسط پلیس جمع شده است. پلیس تل‌آویو مدعی شده که عامل این آتش‌سوزی اختلال روانی دارد.

رسانه‌های عبری هم در گزارش‌هایی اعلام کردند که این فرد مجسمه بنیانگذار اسرائیل، را در آستانه جشن سال نوی عبری در ساحل تل آویو به آتش کشیده و آسیب جدی به مجسمه وارد کرده است.

«ران هولدای»، شهردار تل‌آویو اشغالی هم با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: «بسیار غم‌انگیز است که در آغاز سال جدید، شخصی تصمیم گرفت یکی از محبوب‌ترین مجسمه‌های شهر را بسوزاند».

طبق واکنش‌ها و تحلیل‌ صهیونیست‌ها، سوزاندن مجسمه بن گوریون و نشانه‌ای بسیار مهم برای رهبران رژیم اشغالگر، به ویژه جناح چپ آن است؛ نماد و نشانه‌ای که به معنای گسترش اختلافات بین شهرک‌نشینان، در نتیجه اقدامات «بنیامین نتانیاهو» برای تضعیف سیستم قضایی این رژیم تعبیر می‌شود.

نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو با طرح‌های جنجالی هم‌پیمانان راست‌گرای افراطی خود، باعث تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی برای بیش از ۳۷ هفته متوالی شده است؛ اعتراضاتی که همه صفوف ارتش، سرویس‌های امنیت، یگان‌های ویژه و تمامی گروه‌های اشغالگران را در بر می‌گیرد.

 رسانه‌های صهیونیستی پنجشنبه ۱۴سپتامبر با انتشار گزارش‌هایی تاکید کردند که شهرک‌نشینان اسرائیلی مراسم روز غفران را در پرتو یک شکاف اجتماعی بی‌سابقه، همراه با تنش‌های امنیتی شدید، برگزار خواهند کرد.

«آلون بن دیوید»، تحلیلگر امور نظامی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: امسال بیش از ۲۰۰ هشدار از سوی شاباک در مورد قصد گروه‌های فلسطینی برای انجام عملیات در کرانه باختری ارائه شده است؛ بسیاری از هشدارها درباره ربوده شدن سربازان یا عملیات علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی در جاده‌های کرانه باختری افزایش یافته‌اند.

رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود اذعان کرده بودند که «شهرک‌نشینان اسرائیلی در این روزها، احساس می‌کنند که امنیت شخصی خود را از دست داده‌اند؛ زیرا متوجه می‌شوند که اوضاع تحت کنترل نیست».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top