تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/28 - 08:47
کد خبر: 482115

حسن رشوند؛

سفر به نیویورک با دستان پر

سفر به نیویورک با دستان پر

دولت رئیسی توانسته امنیت را در کشور برقرار، ثبات نسبی را در بازار ایجاد، امید را برای فردایی بهتر از امروز فراهم کند و در چنین شرایط و دستان پری است که رئیسی به نیویورک سفر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از حسن رشوند*/// رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

دیروز رئیس‌جمهور کشورمان برای دومین بار عازم نیویورک شد تا در هفتادو هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. آیت الله رئیسی در حالی اولین بار، سال گذشته به نیویورک سفر کرد که سه روز از مرگ مهسا امینی می‌گذشت و جو سنگینی را اپوزیسیون خارج از کشور، منافقین و حتی جریان‌های سیاسی در داخل علیه ایشان و دولتش سازماندهی کرده بودند و برخی افراد از سر دلسوزی و درک شرایط آن زمان، آقای رئیسی را از این سفر پرهیز داده بودند. رئیس‌جمهور بی‌توجه به آن هشدارها سال گذشته آن سفر را انجام داد و از قضا همه برنامه‌های خود اعم از سخنرانی در مجمع عمومی و دیدار با ایرانیان خارج از کشور را انجام داد، اما امسال بسیار متفاوت از سال گذشته است و در حالی رئیس‌جمهور بامداد دیروز عازم نیویورک شد که نه تنها آن فضای سنگین سال گذشته وجود ندارد، بلکه مردم و دولت هم در کورکردن چشم فتنه ۱۴۰۱ سربلند بیرون آمدند و هم دولت در حوزه سیاست خارجی به دستاوردهایی دست یافت که دوست و دشمن بر آن اذعان دارند. رئیس‌جمهور کشورمان در چه شرایطی امروز به نیویورک رفت. در اینجا به بخشی از شرایط اشاره می‌شود:

سال گذشته آقای رئیسی در حالی به نیویورک می‌رفت که با یک برنامه از پیش طراحی شده از سوی منافقین، سلطنت‌طلبان و گروه‌های تجزیه‌طلب می‌خواستند مجمع عمومی سازمان ملل را نه محلی برای سخنرانی او، بلکه مرکزی برای محاکمه ایشان به بهانه اعدام‌های دروغین سال ۱۳۶۷ قرار دهند. امسال کسانی که آمده بودند رئیسی را محاکمه کنند خود در جایگاه متهم قرار گرفته‌اند و دستگاه قضایی با تشکیل پرونده برای ۱۰۵ نفر از سران نفاق درصدد محاکمه آن‌ها است و مقدمه این اقدام با بی‌اعتبار شدن منافقین در کمپ آلبانی و اقدامات ضد امنیتی آن‌ها کاملاً فراهم شده است.

سال گذشته مصی علینژاد رهبری جماعتی را برعهده داشت تا با دریافت پول با برگزاری کمپین و تجمع‌های ساختگی مانع دیده شدن فعالیت‌های رئیس‌جمهور در نیویورک شود ولی امسال همان دولتی که او را برای برهم زدن برنامه‌های رئیس‌جمهور در سال گذشته ترغیب می‌کرد و تریبون در اختیار او قرار داده بود به او گفته نام خود را تغییر دهد و با هویتی جدید برای همیشه از انظار خود را پنهان کند.

سال گذشته هر چه ما فریاد می‌زدیم جماعتی که با شعار «زن، زندگی، آزادی» به کف خیابان آمده، نمی‌دانند در نقش پیاده نظام دشمن برای تجزیه کشور دارند تلاش می‌کنند ولی امروز به صراحت عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک کومله اعتراف می‌کند که چطور با هماهنگی برخی سران عرب و بلوچ در پی تجزیه کشور بوده است و با ناراحتی می‌گوید ما بزرگ‌ترین فرصت تاریخی را از دست دادیم و جمهوری اسلامی از دشمنانش عاقل‌تر بوده است.

سال گذشته در حالی که دولت امریکا برای مذاکره با ایران برای آزادی زندانیان خود تلاش می‌کرد با شروع اغتشاشات و به‌هم ریختگی کشور زیر میز مذاکرات جاری زد و در پیامی به تیم مذاکره ایرانی اعلام کرد که دیگر نیازی به مذاکره نمی‌بیند و مذاکرات در حال انجام را راکد باقی گذاشت ولی امسال رئیس‌جمهور در حالی به نیویورک رفت که ایران توانسته با اقتدار مطالبات حدود ۷ میلیارد دلاری خود را که با دستور امریکا توسط دولت کره جنوبی توقیف شده بود آزاد کند و همزمان با سفر رئیس‌جمهور پنج زندانی امریکا آزاد شد.

در حالی امسال رئیس‌جمهور به نیویورک می‌رود که اتهاماتی همچون ایران تروریسم، ایران زن ستیز، ایران ناقض حقوق بشر و برهم زننده ثبات منطقه دیگر رنگ باخته و جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود، بلکه امنیت منطقه را نیز ضمانت می‌کند و با اجرایی شدن توافق امنیتی با عراق قرار است از همین امروز گروه‌های تجزیه طلب و مزاحم را صدها کیلومتر از مرزهای خود دور کند و با خلع سلاح آن‌ها امنیت را برای مردم کشورمان، عراق، سوریه و حتی ترکیه فراهم کند.

در حوزه منطقه‌ای، در حالی رئیس‌جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد که شاهد بودیم عربستانی که گفته می‌شد به‌دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است اعلام می‌کند هر گونه روابط با صهیونیست‌ها را به حالت تعلیق در آورده است و این موضوع را به اطلاع مقامات کاخ سفید هم رسانده است. کیست که نداند این موضع‌گیری عربستان از زمانی آغاز شده که دولت سعودی سعی در ترمیم روابط خود با ایران و دوری از کاخ سفید بوده است.

در حوزه داخلی، دولت رئیسی توانسته امنیت را در کشور برقرار، ثبات نسبی را در بازار ایجاد، امید را برای فردایی بهتر از امروز فراهم کند و در چنین شرایط و دستان پری است که رئیسی به نیویورک سفر می‌کند تا بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی را در عالی‌ترین مجموعه کشورهای جهان فریاد بزند. بنابراین این سفر در این شرایط جدید نه تنها برای رئیسی و دولت او، بلکه برای ملت ایران یک پیروزی و افتخار به حساب می‌آید.

*کارشناس مسائل سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top