تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/28 - 16:17
کد خبر: 482190

ماجدی:

رسالت خود در قبال تیم امید را انجام دادم

رسالت خود در قبال تیم امید را انجام دادم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال معتقد است که رسالت خودش در قبال تیم امید را انجام داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  میرشاد ماجدی درباره تداوم ناکامی‌های تیم فوتبال امید ایران در راه صعود به المپیک اظهار داشت: این سؤال، مرا به 30 سال پیش برمی‌گرداند که بازیکن تیم امید بودم. آن زمان نیز همین اختلافات بین مدیران وجود داشت که باعث شد تیم امید صعود نکند. معضل تیم امید این است که بازیکنان تیم امید اکثراً در تیم‌های باشگاهی بازی می‌کنند و باشگاه‌هایی که برای آنها هزینه کرده‌اند، می‌خواهند بهترین بهره را از بازیکن ببرند.

وی با بیان اینکه تورنمنت‌های مهم خارج از روزهای فیفا برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: کشمکش‌های ایجادشده در این باره اجازه نمی‌دهد کار به‌خوبی انجام شود. همچنین نمی‌شود تیم امید را ظرف یک یا پنج ماه تشکیل داد و این تیم به فرآیند چهار ساله نیاز دارد. نباید تغییر بازیکن و مربی داشته باشیم و باید کار را حداقل از دو سال پایین‌تر آغاز کنیم. مسائلی دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی رخ ندهد، اما انسان به امید زنده است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو تصریح کرد: بازی‌های آسیایی نسبت به انتخابی جام ملت‌های آسیا تغییر سن دارد و دو بازیکن بزرگسال کنار تیم هستند. امروز (سه‌شنبه) با سخت‌ترین تیم گروه یعنی عربستان بازی می‌کنیم. البته با دیدارهایی که از رده‌های نوجوانان و جوانان ویتنام دیدم، فکر نمی‌کنم این تیم دست‌کمی از عربستان داشته باشد.

ماجدی درباره اینکه بسیاری از مربیان، خودشان را شایسته سرمربیگری تیم امید می‌دانند، گفت: انتخاب سرمربی در رده ملی با پیشنهاد کمیته جوانان و تأیید هیئت رئیسه انجام می‌شود. خیلی‌ها علاقه دارند مربی تیم ملی شوند، اما باید برخی معیارها را داشته باشند. باید ببینیم کدام مربیان در رده پایه کار کرده‌اند و مقام آورده‌اند. همچنین باید از مربیان شهرستانی که برای تیم‌های پایه زحمت می‌کشند، در کنار سرمربی تیم امید استفاده کنیم.

وی در مورد حاشیه‌های ورود کریستیانو رونالدو به کشورمان و اشتیاق هواداران ایرانی برای دیدار با او بیان کرد: خیلی‌ها با این اتفاقات موافق یا مخالف بودند. با این حال نمی‌توانید عشق را با چیزی مقایسه کنید. کسی که می‌گوید چرا مردم حمله کردند، به اندازه این هواداران عاشق فوتبال نیست و همین اتفاق برای استقلال و پرسپولیس می‌افتد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: وظیفه داریم تدابیری ایجاد کنیم تا مردم، این ستارگان را به آسانی ببینند. این اولین حضور یک بازیکن بزرگ جهان در ایران است که پیام‌های خوبی در ایران داشت تا وقتی ستارگان دیگر به ایران بیایند، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

ماجدی که نامزد انتخابات هیئت فوتبال استان تهران است، درباره طولانی شدن روند این انتخابات اظهار داشت: من هم مانند سایر نامزدها در انتظار اعلام تاریخ انتخابات هستم و نمی‌توانم درباره روند کار صحبت کنم.

وی در مورد انتقاداتی که از خودش پیرامون نداشتن نقش مهم در AFC شده بود و اینکه یکی از مقصران حذف تیم امید به شمار می‌رود، تصریح کرد: شما باید داخل فدراسیون باشید و ببینید شرح وظایف چگونه تشریح می‌شود. آیا تصویری از من کنار تیم امید دیده‌اید؟ باید مافوق‌های من از من بخواهند تا (در تصمیمات مربوط به تیم امید) دخالت کنم. استعدادیابی و رسیدگی به تیم‌های پایه وظیفه کمیته جوانان است، اما تیم امید بین تیم‌های پایه و تیم بزرگسالان قرار گرفته است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: از من درخواست کمک نشد. فقط رضا عنایتی یکی دو بار در دفتر من حاضر شد و آنچه را که تجربه می‌دانستم و اتفاقاتی را که افتاد، به عنایتی گفته بودم. من رسالت خودم درباره تیم امید را انجام دادم.

ماجدی درباره همگروهی تیم فوتبال نوجوانان ایران با تیم‌های برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا در جام جهانی زیر 17 سال بیان کرد: خیلی‌ها گفتند ایران در گروه مرگ و مُردن قرار دارد، اما مخالف این موضوع هستم. سایر گروه‌ها دشوار است و دیدیم ژاپن نیز با سنگال، فرانسه و لهستان همگروه شد. با نگاهی که به تیم نوجوانان دارم، حداقل می‌توانیم چهار تا شش امتیاز بگیریم؛ البته اگر برزیل را کنار بگذاریم. برزیل ممکن است در رده پایه، آن تیم نامی نباشد و باید به بازیکنان انگیزه بدهیم.

وی در مورد احتمال سرمربیگری حسین عبدی در تیم فوتبال جوانان کشورمان عنوان کرد: تیم‌های نوجوانان و جوانان قبلاً به ترتیب زیر 16 و زیر 19 سال بود که الان زیر 17 و 20 سال هستند؛ پس اختلاف زیادی بین دو رده وجود دارد. بعد از مسابقات جام جهانی نوجوانان، کادر فنی را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم که توجه رئیس فدراسیون هم باید باشد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره اینکه پیش‌تر گفته بود ازبکستان در حال سبقت از فوتبال ایران است و به نظر می‌رسید این پیش‌بینی در حال پیوستن به وقوع است، گفت: آیا حرفم درست بود یا نبود؟ شب گذشته هم دیدید تیم نوبهار ازبکستان چگونه با الهلال بازی کرد. اینکه چه کسی بودیم، اهمیتی در فوتبال ندارد و در فوتبال باید ببینیم در آینده چه می‌کنیم. ازبک‌ها برنامه‌ریزی خودشان را کرده‌اند.

ماجدی با اشاره به پیشرفت کشور استرالیا در رده پایه اظهار داشت: اولین جلسه کمیته فنی آسیا یک ساعت پیش به پایان رسید که در این جلسه مطرح شد آکادمی‌های استرالیا، سه ستاره را پُر کرده و این کشور، به معیارهای بالای رده پایه رسیده است. با این حال هنوز خودمان را به یک ستاره هم نرسانده‌ایم!

وی با تمجید از گام‌های مثبت کشور ازبکستان در بخش پایه تصریح کرد: آکادمی‌های ازبکستان را زیر و رو کردم و دیدم که آنها واقعاً کار می‌کنند. ثبت‌نام بسیار خوبی از رده 14 تا 18 ساله ازبکستان انجام می‌شود که همان کار را در فدراسیون انجام دادیم و بانک اطلاعاتی خوبی از حدود 35 هزار نفر داریم. البته نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داریم و بی‌مایه فطیر است. برای هر کاری به بودجه نیاز داریم.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد عقد قرارداد این فدراسیون با اسپانسر جدید خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک عضو هیئت رئیسه، نگاه‌ها و تصمیمات سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را تصویب کردم. به این نتیجه رسیدیم که اسپانسر داشته باشیم و داشتن اسپانسر بهتر از نداشتن آن است. این شرکت تاکنون به تعهدات خودش عمل کرده است، اما چرخ فوتبال با این پول‌ها نمی‌چرخد و تا زمانی که حق پخش تلویزیونی به فوتبال نیاید، همه برنامه‌های ما «ابتر» خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top