تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/30 - 10:22
کد خبر: 482402

برنامه های آغاز سال تحصیلی به دانشگاه ها ابلاغ شد

برنامه های آغاز سال تحصیلی به دانشگاه ها ابلاغ شد

معاون فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه ها خبرداد و گفت: برای دانشجویان سال های پیش و نو ورود دو بسته برنامه ویژه پیش بینی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر عبدالحسین کلانتری با اشاره به برنامه های آغازسال تحصیلی جدید گفت: امسال آغاز سال تحصیلی برای دانشجویانی که از سال پیش دانشجو بودند، سوم مهرماه خواهد بود و طبیعتاً برنامه‌ای برای آغاز سال تحصیلی ویژه این دانشجویان، خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یک برنامه دیگر نیز برای دانشجویان نو ورود خواهیم داشت که از هفته سوم مهرماه به دانشگاه ها ملحق می شوند، بنابراین دو بسته برنامه ویژه برای دانشگاه‌ها پیش بینی کرده ایم که مقارن با ایام ربیع الاول است و طبیعتاً همراه با شادی، نشاط و سرور خاصی خواهد بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: سعی ما بر این است و به دانشگاه ها هم ابلاغ کرده‌ایم که حتماً برنامه ها با محوریت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی انجام شود. سعی کنند ظرفیت و شرایط را برای میزبانی خانواده‌های دانشجویان نوورود داشته باشند، بسیاری از دانشجویان به‌همراه خانواده‌های خود مراجعه می‌کنند، دانشگاه ها باید ظرفیت پذیرش آنها را داشته باشند، حتی در جشن‌های دانشجویان نوورود میزبان آن‌ها نیز بوده و از آنها پذیرایی کنند.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای این برنامه‌ها تا حد امکان باید توسط خود دانشجویان انجام شود، ما معتقدیم به میزانی که خود دانشجویان مسئولیت این برنامه ها را برعهده می‌گیرند، با نشاط تر، شاداب تر و با ضریب نفوذ بیشتری است.

کلانتری افزود: همین‌ موضوع به صورت افزایشی شادی و نشاط را در دانشگاه‌ها افزون کرده و فرصتی برای دانشجویان نو ورود فراهم می‌کند تا با مجموعه‌های دانشجویی آشنا شوند و در همین راستا به دانشگاه‌ها ابلاغ و تأکید کرده‌ایم درصورت امکان فضایی فراهم کنند تا مجموعه های دانشجویی بتوانند دستاوردهای خود را برای دانشجویان نو ورود ارائه دهند تا دانشجویان جدیدالورود با ظرفیت‌ها آشنا شده و تصمیم بگیرند که متناسب با سلایق و علایق خود وارد یکی از این مجموعه‌ها شده و فعالیت خود را شروع کنند.

پیش بینی بسته های اردویی

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود : برای سال جدید باتوجه به هماهنگی‌هایی که در طول تابستان صورت‌گرفته امیدواریم بسته‌های اردویی خوبی داشته باشیم، بسیاری از دانشگاه‌ها سال گذشته این برنامه را اجرا کردند و امسال قصد داریم آن را گسترش بیشتری دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم دانشگاه ها بتواند برای دانشجویان نو ورود بسته‌های اردویی خوبی داشته باشند، جشن مناسبی را برگزار کنند، جشنی که حالت آیینی داشته باشد، چراکه ما معتقدیم در واقع ورود به دانشگاه، ورود به یک نهاد ساده نیست، ورود به یک دوره جدید زندگی با خصایص جدید است.

کلانتری ادامه داد: لذا باید تا جایی‌که می‌توانیم آن را گرامی بداریم و خصلت آیینی و مناسکی به آن بدهیم تا به نوعی شکوه و عظمت ورود به این دوره هم برای دانشجویان هم برای افرادی که در جامعه هستند، شناخته شود.

وی یادآور شد: این ابلاغیه‌ها صورت‌گرفته و چارچوب فعالیت‌ها به‌صورت کلی مشخص شده‌است. دانشگاه‌ها متناسب با سلایق، ظرفیت‌ و اقتضائات خود تغییراتی را در برنامه ها خواهند داد.

معاون وزیر علوم با اشاره به بسته‌های اردویی افزود: بسته های اردویی که معطوف به شناخت ظرفیت‌های علمی کشور باشد سال گذشته اجرا شد، امسال نیز گسترش خواهد یافت. ظرفیت‌های علمی که در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها و سطح کشور وجود دارد را شناسایی کرده ایم و در دسترس قرار خواهد گرفت. امیدواریم دستگاه‌های دیگر براساس وعده‌هایی که داده‌اند به قول خود عمل کرده و کمک کنند هم دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و هم آینده شغلی روشن‌تری پیش رو داشته باشند.

برنامه های وزارت علوم برای افزایش امید میان دانشجویان

وی ادامه داد: جان کلام این است ‌که ما همچنان معتقدیم اصلی‌ترین مسئله و اصلی ترین افق و چشم‌انداز ما افزایش امید میان دانشجویان و جوانان است. برای این موضوع کارهای مختلفی توسط وزارت علوم در حال اجرا است که می توان به بورس‌های دانشجویی و افزایش توان مهارتی دانشجویان از میان برنامه‌های با نشاط، معرفتی و سیاسی اشاره کرد. درصدد هستیم این امید افزایی از میان انبوهی از برنامه ها صورت گیرد و معتقدیم این امیدافزایی باید با مشارکت خود دانشجویان صورت می‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top