تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/30 - 13:08
کد خبر: 482419

بهترین استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش در اپ فروشگاهی

بهترین استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش در اپ فروشگاهی

طراحی اپلیکیشن موبایل فرصت های زیادی را برای مشاغل فروشگاهی فراهم آورد، تا جایی که در حال حاضر و بطور روزانه ده ها هزار تراکنش الکترونیکی از سمت این پلتفرم های فروشگاهی ثبت میشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طراحی اپلیکیشن موبایل فرصت های زیادی را برای مشاغل فروشگاهی فراهم آورد، تا جایی که در حال حاضر و بطور روزانه ده ها هزار تراکنش الکترونیکی از سمت این پلتفرم های فروشگاهی ثبت میشود. اما با افزایش استقبال از اپلیکیشن های فروشگاهی تعداد آنها نیز در چندسال گذشته بیشتر شد و رقابت میان این فروشگاه های آنلاین پرطرفدار شدت یافت.

 ارائه انواع تخفیف ها و شرایط فروش ویژه از قدرتمند ترین شیوه های جذب مشتری و افزایش فروش شناخته میشود که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این بررسی به بهترین استراتژی های ارائه تخفیف برای افزایش فروش در اپ های فروشگاهی خواهیم پرداخت، این استراتژی ها شامل مواردی چون تخفیف های فصلی، حجمی، ارائه شرایط ویژه برای مشتریان وفادار، تخفیف های مناسبتی و ارسال رایگان هستند که در ادامه به تفصیل، با آنها آشنا خواهیم شد.

تخفیف خوب و تخفیف بد؛ هر تخفیفی فروش اپ فروشگاهی را افزایش نمیدهد!

نکته ای که بسیاری افراد از آن مطلع نیستند، این است که هر تخفیفی به نفع فروشگاه نیست و برخی انواع آن در صورتی که هوشمندانه و به درستی طراحی نشوند، می توانند به شکستهای جبران ناپذیری در اهداف و برنامه کسب و کار اپ فروشگاهی منجر شوند. از رایج ترین نتایج منفی در شیوه تخفیف دهی اشتباه، ایجاد درک نادرست از ارزش محصول است که سبب خواهند شد نتیجه عکس اهداف بیزینس حاصل شود! بنابراین بسیار مهم است که انواع استراتژی تخفیف را بشناسید و متناسب با اهداف کاری فروشگاه اینترنتی خود، بهترین انتخاب را برای افزایش فروش و گسترش تعداد مشتریان در پلتفرم انجام دهید.

بهترین استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش در اپ فروشگاهی

بهترین استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش در اپلیکیشن فروشگاهی

با در نظر گرفتن میزان اهمیت آشنایی با استراتژی های تخفیف در اپلیکیشن های فروشگاهی، در ادامه 5 مورد از پربازده ترین این راهکارها و استراتژی های ارائه تخفیف را مورد بررسی قرار میدهیم. با اولین و متداول ترین روش ارائه تخفیف در برنامه های فروشگاهی معتبر، یعنی تخفیف های فصلی شروع میکنیم.

1. تخفیف های فصلی و مناسبتی در طول سال به مشتریان ارائه دهید

تخفیف های فصلی را میتوانید به انتخاب خودتان در فصول مشخصی از سال برای افزایش فروش در اپلیکیشن ارائه دهید. منظور از فصل لزوما فصول چهارگانه نیست، ممکن است بخواهید تنها برای فصل تحصیلی از اوایل شهریور ماه اقدام به ارائه طرح های فروش ویژه لوازم تحریر کنید! و یا تعطیلات تابستانی بهانه خوبی برای ایجاد تخفیف بر روی محصولاتی چون پوشاک و اکسسوری تابستانی، محصولات آرایشی و بهداشتی چون ضدآفتاب و… است. پیشنهاد این نوع تخفیف از طریق تبلیغات یک اینفلوئنسر مناسب با موضوع فروشگاه میتواند بیشترین بازدهی ممکن و مورد انتظار را داشته باشد. هرچند می توانید در مراحل ابتدایی از طریق تبلیغات کلیکی ( برای نصب اپ فروشگاهی و دریافت تخفیف )، تبلیغات پیامکی، مجلات و روزنامه ها استفاده کنید. در مراحل بعدی و پس از گسترش کسب و کار میتوانید تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردی و موتور جستجو را مد نظر قرار دهید. بعلاوه، با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای خرید در مناسبت هایی چون اعیاد ملی و مذهبی، تعطیلات نوروزی، روز مادر، روز معلم و… هیجان خوبی برای افزایش تعداد تراکنش در فروشگاه ایجاد کنید.

2. شرایط تخفیف حجمی برای مخاطبان فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید

تخفیفات حجمی می توانند از جذاب ترین انواع تخفیف در یک اپ فروشگاهی باشند! چرا که مشتریان به ازای دریافت و خرید حجم بیشتری از یک یا چند نوع کالا، هزینه کمتری پرداخت میکنند. اگر فروشگاه مواد غذایی دارید، این نوع تخفیف در ماه های پایانی تاریخ استفاده از محصول، می تواند سرمایه صرف شده برای کالا را نجات و فروش را افزایش دهید. حتی در صورتی که اپ فروشگاهی پوشاک دارید، در ماه های پایانی یک ترند میتوانید از تخفیف حجمی برای خالی کردن انبار بهره بگیرید. اگر هنوز کسب و کار را آغاز نکرده اید و به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی فکر میکنید، باید بدانید که برای استفاده از تخفیف های اضطراری و موقتی چون تخفیفهای حجمی، نیاز به طراحی پویا خواهید داشت که ضرورت دارد در سرمایه گذاری کسب و کار مدنظر قرار دهید.

3. برای مشتریان وفادار تخفیف های ویژه ارائه دهید

مشتریان وفادار و دائمی لایق تخفیف منحصربفرد خودشان هستند! علاوه بر این، چنین استراتژی سبب تداوم درصد ثابتی از میزان فروش در اپ فروشگاهی خواهد شد که به نوع خود از جالب ترین روش های بازاریابی اینترنتی و آنلاین مارکتینگ است، چرا که این مشتریان شما را در بازار نگه خواهند داشت. این استراتژی را میتوانید در چندین نوع به کاربران برنامه فروشگاهی خود به منظور افزایش فروش در اپ پیشنهاد دهید. می توانید تعیین کنید مشتریانی که در بازه زمانی معین ( مثلا 2 ماه ) بیشتر از 30 تراکنش ثبت کرده اند، به مدت 6 ماه کوپن های تخفیفی ویژه دریافت خواهند کرد! و یا سایر ترکیب های بازه زمانی، حجم خرید و یا تعداد تراکنش را برای رسیدن به بهترین تاکتیک در پلتفرم فروشگاهی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید مشخصات مشتریانی که از شرایط ویژه این نوع تخفیف برخوردار میشوند را به طور دقیق بیان کنید.

4. از تاثیر چشمگیر تخفیف های ارجاعی غافل نشوید

در اوایل شروع به کار و راه اندازی اپ فروشگاهی، نیاز دارید تا استراتژی های متعددی برای افزایش فروش در نظر بگیرید. یکی از موثر ترین این استراتژی ها میتوان به تخفیف های ارجاعی اشاره کرد. این راهکار بیان میکند هر کاربر که اپلیکیشن شما را به فرد دیگر معرفی کرده و آن فرد با ارجاع شخص دیگری در فروشگاه تان ثبت نام نماید، شما برای مشتری معرف، تخفیف ویژه ای در نظر میگیرید. البته باید بدانید برای دستیابی به نتیجه بهتر، ابتدا نیاز است تبلیغات نسبتا گسترده ای در فضای آنلاین انجام دهید تا تعدادی مشتری اولیه به نرم افزار فروشگاهی وارد شوند، سپس با طرح های تشویقی در پلتفرم، برای دسترسی به امکانات و تخفیفات برنامه، آنها را برای دعوت از کاربران جدید قانع کنید.

5. ارسال رایگان را در برنامه استراتژی های اپ فروشگاهی قرار دهید

ارسال رایگان محصول و یا هزینه رایگان حمل کالا ( بیشتر در خرید های حجمی و عمده یا محصولات با ابعاد بزرگتر ) برای بسیاری از کاربران یک فروشگاه اینترنتی از اهمیت شدیدی برخوردار است. اما همین اقدام به ظاهر ساده، دارای نکاتی است که نیاز به توجه دارند، برای مثال باید بدانید اگر محصولات خود را با حاشیه سود پایین عرضه می کنید، شاید ایجاد شرایط ارسال رایگان برای تمام محصولات و همه سبدهای خرید تصمیم مناسبی نباشد. به همین دلیل است که عموم اپ های فروشگاهی از یک بازه قیمت مشخص به بالاتر، ارسال رایگان را ممکن میکنند. از طرف دیگر، تخفیفات ارسال رایگان میتوانند هیجان خرید خوبی در مشتریان بالقوه ایجاد کنند، برای مثال مشخص کنید که سبدهای خرید 24 ساعت آینده در اپلیکیشن، به صورت رایگان ارسال و تحویل داده میشوند.

بهترین استراتژی های تخفیف برای افزایش فروش در اپ فروشگاهی

سخن پایانی و مرور

ایجاد یک تخفیف خوب علاوه بر مشتری، برای اپ فروشگاهی نیز یک فرایند بسیار جالب و مفید خواهد بود! تنها چیزی که باید در نظر بگیرید، شناسایی نیازهای پلتفرم و انتخاب استراتژی تخفیفی بر همین اساس است. در این مقاله به 5 مورد از بهترین و پر بازده ترین راهکارهای پیشنهاد تخفیف برای افزایش فروش در اپ فروشگاهی پرداختیم که شامل تخفیف های فصلی و مناسبتی، حجمی، شرایط فروش ویژه مشتریان وفادار، تخفیف های ارجاعی و ارسال رایگان بودند. اما باید اشاره کنیم برای کسب بیشترین بازدهی، نیاز دارید تا پکیج ها و طرحهای تخفیفی مختص فروشگاه خودتان را طراحی کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله ایده های خلاقانه طراحی تخفیف را پیشنهاد میکنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top