تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/31 - 09:34
کد خبر: 482500

قالیباف: تقویت رابطه با تمام کشورهای اسلامی، اولویت قطعی سیاست خارجی است

قالیباف: تقویت رابطه با تمام کشورهای اسلامی، اولویت قطعی سیاست خارجی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید خدمت به مردم را اولویت و افزایش کارآمدی را مدنظر قرار دهیم، گفت: خوشبختی مردم خود را در قطع اتکا به دست بیگانه و تکیه به اراده مردمی می دانیم و تأکید می کنیم که تقویت رابطه با تمام کشورهای اسلامی، اولویت قطعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز مراسم رژه ملی ۳۱ شهریور در بندرعباس اظهار کرد: پیروزی در دوران دفاع مقدس، از معجزات انقلاب اسلامی بود چرا که در آغاز جنگ تحمیلی و آنهم در سال های اول پیروزی انقلاب و نبود آمادگی انسجام و آمادگی لازم در یک انقلاب عظیم و آنهم با یک دشمنی همه جانبه و هماهنگی میان ابرقدرت های آن زمان آمریکا و شوروی آن زمان که تنها نقطه هم نظر آنان حمله به ایران اسلامی و تجاوز به ایران بود.

وی گفت: پیروزی در دفاع مقدس شبیه یک معجزه بود. همان طور که کسی فکر نمی کرد که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، در دفاع مقدس نیز همین گونه بود.

رییس مجلس شورای اسلامی، دو رکن امام و مردم و ایجاد امکان حرکت بر پایه سنت های الهی و اراده ملی و مردمی مبتنی بر محاسبات الهی را  رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: نیازمند یادآوری در مبانی این موفقیت برای تکرار آن پیروزی‌های بزرگ هستیم.

قالیباف تاکید کرد: تبلور حضور مردم و اراده ملی مبتنی بر باورهای الهی مختص جنگ با رژیم بعثی عراق نبود و نیست بلکه برای مواجه شدن با هر دشمنی و هر جنگی از سخت یا نرم یا ترکیبی و شناختی و یا با آمریکا و صهیونیست ها و یا با هر جایی که مخالفت با سنت های الهی و مبانی انقلاب اسلامی باشد، اگر با همین باورها حرکت کنیم، خدای متعال وعده پیروزی داده و همان طوری که در دوران دفاع مقدس نیز حس کردیم، رمز پیروزی ما است.

قالیباف تصریح کرد: ما در کنار دشمن های ظالمی که در بیرون کشورند و توطئه می کنند، دشمنان درونی نیز داریم و همانا دست برداشتن از اصولمان و اعتقاد به مبانی الهی و سست شدن، دشمن ما است و باید توجه کنیم که اگر ما تحول و خلاقیت را رها کنیم و در رفع اشکالات و اصلاحات در اداره امور غفلت کنیم، این دشمن درونی ماست.

رییس مجلس، اختلاف افکنی بین مردم و بین دولت و مردم و اختلاف میان مسؤولان که ما را به سمت فشل بودن پیش می برد را نیز دشمن مهمی خواند که سبب سرگرم شدن ظرفیت‌ها به حواشی که خواسته دشمن خارجی است، می‌شود.

قالیباف تاکید کرد: باید خدمت به مردم را اولویت و افزایش کارآمدی را مدنظر قرار دهیم و تمام تلاشمان، اثبات کارآمدی دین در اداره امور جامعه باشد.

وی همچنین گفت: از این فرصت کنار خلیج فارس و تنگه هرمز که نقش مهمی در امنیت انرژی دنیا را دارد، یکی از بزرگ ترین پیشرفت هایی که ما برای قوی شدن ایران عزیزمان توجه کنیم، توجه به تمدن سازی دریاپایه است که فرصت بزرگ مورد تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز هست و باید در ابعاد اقتصادی و اجتماعی به آن توجه کنیم.

قالیباف افزود: ما در مجلس نیز در آستانه تنظیم برنامه هفتم توجه به این امر مهم و تمدن ساز که می تواند تحول جدی و اساسی و یکی از مهم ترین پایه های قوی شدن ایران اسلامی است، مورد تاکید داریم و برای استفاده از چنین فرصت مناسب، نیازمند یک برداشت مشترک و مسیر مشترک بین همه مسؤولان در بخش های مخلتف چه بخش سران قوا و هم نیروهای مسلح و فهم مشترک در این موضوع برسیم و آن را اولویت مشترک خویش بدانیم و با راهبرد و مسیر مناسبی در این راه گام برداریم.

رییس مجلس تصریح کرد: خوشبختی مردم خود را در قطع اتکا به دست بیگانه و تکیه به اراده مردمی می دانیم و تأکید می کنیم که تقویت رابطه با همه کشورهای اسلامی، اولویت قطعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و امروز هم شاهد این فرصت و هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این همدلی و همراهی در صلح پایدار و رشد و توسعه منطقه به سرانجام و نتیجه نهایی برسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top