تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/03 - 09:40
کد خبر: 482732

اسناد فوق محرمانه اسرائیل در اختیار ایران قرار گرفت

اسناد فوق محرمانه اسرائیل در اختیار ایران قرار گرفت

بنا بر اطلاعات رسیده، ایران به تمام آرشیو قضائی اسرائیل دسترسی پیدا کرده است که شامل اطلاعات مهم و حساس درباره پرونده نتانیاهو می شوند. بنابر این اطلاعات، نتانیاهو احتمالا به یک بیماری مزمن روان‌شناختی مبتلا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی که ظاهراً از آشفتگی و عصبانیت روانی او حکایت داشت ایران را به حمله هسته ای تهدید کرد. با وجود این، اطلاعاتی که به دست یک روزنامه ایرانی رسیده حکایت از آن دارد که نتانیاهو احتمالا به یک بیماری مزمن روان‌شناختی مبتلا است.

نتانیاهو در اظهاراتی که بعدا دفتر او از آن عقب نشینی کرد گفت: «ایران باید با تهدید هسته ای معتبر مواجه باشد.»

اما این هشدار ممکن است از رازی حکایت کند که کاملا محرمانه نگاه داشته شده است:  بیماری روانی نتانیاهو.

برای اطلاع از آنچه در گذشته رخ داده لازم به یادآوری است که اواسط ماه سپتامبر پایگاه خبری لبنانی المیادین با استناد به یک منبع امنیتی ایرانی گزارش داده بود که نخست وزیر اسراییل با یک پرونده قضایی جدی درگیر است.

این منبع ایرانی خاطرنشان کرد که قوه قضاییه اسرائیل هنوز این پرونده را افشا نکرده چرا که انجام این کار مصداق «تهدید علیه امنیت داخلی» برای این رژیم به شمار می رود. او خاطر نشان کرده بود که چنانچه جزییات این اطلاعات افشا شود حیات سیاسی نتانیاهو با خطر جدی مواجه خواهد شد.

روزنامه تهران تایمز به اطلاعات تازه‌ای دسترسی پیدا کرده است که نشان می‌دهد که موضوع بسیار فراتر از آن است که به پرونده نتانیاهو محدود باشد. بنا بر اطلاعاتی که در اختیار تهران تایمز قرارگرفته است،‌ ایران به تمام آرشیو قضائی اسرائیل دسترسی پیدا کرده است که همچنین شامل اطلاعات مهم و حساس درباره پرونده نتانیاهو می شوند.

بنا بر اسناد قضائی اسرائیل،‌ نتانیاهو و همسرش سارا از عود بیماری روانی رنج می‌برند و این امر برخی از اعضای حزب یائیر لاپید را بر آن داشته است که سراغ نهاد رفته تا مناسب بودن نتانیاهو برای پست‌های ارشد در اسرائیل را زیر سوال ببرند.

اعضای حزب لاپید همچنین کل پرونده پزشکی نتانیاهو و همسرش را نزد دادگاه برده‌اند به این امید که به خاطر مشکلات روانی، مانع از تصدی وی بر مسند قدرت شوند.

دادگاه اسناد مذکور را بررسی کرده و جدیت خود را برای پیگیری پرونده اعلام کرده است اما یک مقام ارشد قضایی این پرونده را مسکوت نگاه داشته و در دست نوشتی،‌ آورده است که «دادگاه اختیارات لازم را برای رسیدگی به این پرونه ندارد و ادامه این روند می‌تواند امنیت ملی اسرائیل را به خطر اندازد.»

علاوه بر این پرونده،‌ نتانیاهو با دیگر شکایت‌ها مواجه بود که بخاطر رشوه،‌ اعمال زور و یا استفاده از نفوذ سیاسی مسکوت مانده‌اند.

بنا بر رسانه‌های اسرائیلی، این پرونده می‌تواند دلیل خوبی برای علت هک شدن اخیر شماره تلفن‌های حزب لاپید و شخص لاپید باشد. ناظران اعلام کره اند که نتانیاهو می‌تواند پشت پرده این هک شدن باشد.

با توجه به این که اطلاعات پرونده دادگاه نتانیاهو،‌حزب وی و بسیاری از مقامات دولت کنونی اسرائیل بعلاوه برخی از سوء استفاده‌ها و کمک‌های اعلام نشده مالی به هاردیس و پرونده‌های فساد و جاسوسی آنها درز کرده است،‌ احتمال انتقام‌جویی را نمی‌توان رد کرد. در هر حال، نکته‌ای که اکنون مهم است این است که اطلاعات فوق محرمانه‌ای که در اختیار ایران است می‌تواند امنیت ملی رژیم اسرائیل را به خطر اندازد.

همچنین، آرشیو قضایی اسرائیل شامل اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه قوه قضاییه اسرائیل به شیوه‌ای سیستماتیک علیه شهروندان عرب اسرائیل تبعیض قائل می‌شود. این اسناد نشان می دهند که قضات اسرائیلی همواره بر اساس دستورالعملی اعلام نشده، علیه شهروندان عرب اسرائیل حکم داده‌اند.

در مجموع بر اساس اطلاعات منابع آگاه به مسئله، بیش از 70 هزار صفحه اسناد قضایی که برخی از آنها دارای مهرهای محرمانه و فوق محرمانه است، درز کرده و در حال بررسی و تحلیل است.

افشای آرشیو قضایی اسرائیل نشانه دیگری از این است که اسرائیل تا چه حد آسیب‌پذبر شده است. این در حالی است که مقامات اسرائیلی، به ویژه دیوید بارنی، رئیس موساد، لفاظی های خود را علیه ایران افزایش داده‌اند.

به گفته منابع آگاه به موضوع، ایران در پاسخ، اداره‌ای را که مسئول مقابله با اسرائیل است، به سطح بالاتر و به یک دیپارتمان در داخل نهادهای امنیتی ایران ارتقا داده است.

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top