تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 21:50
کد خبر: 482951

مکمل شگفت انگیز برای کاهش وزن

مکمل شگفت انگیز برای کاهش وزن

یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که بادام می‌خورند، به اندازه افرادی که بادام مصرف نمی‌کنند، وزن کم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مردم اغلب از خوردن آجیل به دلیل کالری و چربی زیاد آن اجتناب می‌کنند.

با این حال، یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که بادام می‌خورند، به اندازه افرادی که بادام مصرف نمی‌کنند، وزن کم کردند.

کارشناسان تغذیه می‌گویند آجیل هایی مانند بادام سیر کننده و حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز هستند. از اینرو وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خورده شوند، می‌توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

این مطالعه نشان داد افرادی که بادام را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با کالری محدود می‌خوردند، حدود ۹.۳ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

آنها همچنین بهبودهایی را در معیارهای مختلف سلامت قلبی متابولیک مانند فشار خون، قند خون و چربی‌ها تجربه کردند.

به منظور بررسی تأثیر مصرف بادام بر کاهش وزن، ۱۴۰ مرد و زن بین ۲۴ تا ۶۵ سال انتخاب شدند. همه شرکت کنندگان BMI (شاخص توده بدنی) در محدوده اضافه وزن یا چاقی داشتند.

سپس افراد به طور تصادفی به یک رژیم غذایی غنی شده با بادام یا بدون آجیل تقسیم شدند.

در ۱۲ هفته اول، همه شرکت کنندگان یک رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند. سپس، برای ۲۴ هفته آینده، آنها از رژیم غذایی برای حفظ وزن پیروی کردند.

شرکت کنندگان در شروع مطالعه و همچنین در نقاط ۱۲ و ۳۶ هفته‌ای برای ارزیابی به کلینیک مراجعه کردند. در این ارزیابی‌ها، محققان بررسی کردند که آیا افراد بسته به هدف فعلی، وزن خود را از دست داده یا حفظ کرده‌اند.

به‌علاوه، شاخص‌های مختلف متابولیک قلبی مانند فشار خون، چربی‌های خون، قند خون، انسولین، مقاومت به انسولین، حساسیت به انسولین و عملکرد سلول‌های بتا پانکراس در آنها اندازه گیری شد.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، دانشمندان دریافتند که هر دو گروه کاهش وزن مشابهی داشتند- حدود ۷ کیلوگرم- و همچنین بهبود خوبی در سلامت قلبی متابولیک شأن مشاهده شد.

با این حال، رژیم غذایی غنی شده با بادام، بهبودهای بیشتری را در کلسترول بد LDL ایجاد کرد. به گفته نویسندگان، LDL با بیشترین خطر برای تشکیل پلاک‌های گرفتگی عروق همراه است، بنابراین بهبود سطح آن می‌تواند به طور بالقوه منجر به کاهش خطر قلبی عروقی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
پیش‌بینی یک رسانه انگلیسی از نتیجه دیدار تیم‌های ملی ایران و نیوزیلند
نامه فدراسیون به AFC رسید/ نماینده سوم را به شما اطلاع می‌دهیم
بقایی: تفاهم‌نامه اسلام آباد بر خاتمه جنگ تمرکز دارد
سرمربی سابق پرسپولیس لژیونر مربیان شد
راهنمای جامع خرید لگو تکنیک؛ مهندسی، خلاقیت و هیجان در یک پکیج
ماجرای سنگ مزار خاص یکی از بازیگران مشهور که همه را غافلگیر کرد: روایتی از سادگی
ایران در آینده نزدیک با بحران صندلی‌های خالی دانشگاه‌ روبرو می شود
نوری‌قزلجه: امنیت غذایی نباید قربانی تحریم‌ها و اقدامات یک‌جانبه شود
وزیر نیرو: آزمایش کیفیت آب شرب منازل رایگان است
واکنش وزیر میراث فرهنگی به عدم صدور ویزای آمریکا برای تماشاگران
چگونه لکه‌های سرسخت فرش را پاک کنیم؟
میز و صندلی چوبی بخرم یا پلیمری؟بررسی طول عمر،قیمت و مقاومت
تقدیم ۶۳ شهید انتظامی تهران بزرگ در جنگ ۱۲ روزه و رمضان
روش‌های افزایش سود معامله در بازار ارز دیجیتال
خرید و قیمت کیس گیمینگ و مهندسی اسمبل شده RGB دار؛ انتخابی حرفه‌ای از تکنومید
چرا ۸۰ درصد مقالات دانشجویان هرگز چاپ نمی‌شوند؟ بررسی ۱۰ اشتباه رایج پژوهشگران ایرانی
برادرزاده ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا آشکار به زوال عقل مبتلاست
دستور معاون وزیر برای تشدید بازرسی های بهداشتی
شبکه ۳ با «حسینیه معلی» به استقبال محرم می‌رود
جنگنده‌های مجارستان برای رهگیری هواپیمای رژیم صهیونیستی اعزام شدند
«محفل ستاره‌ها ۳» محرم و صفر می‌آید
چرا ۸۰ درصد مقالات دانشجویان هرگز چاپ نمی‌شوند؟ بررسی ۱۰ اشتباه رایج پژوهشگران ایرانی
بررسی طرح جدید کنکور با محوریت امتحان جامع ادامه دارد
تمهیدات سازمان سنجش برای تسریع در فرآیند اعلام نتایج آزمون‌ها
مقاله و نوآوری جایگزین آزمون جامع دکتری
دانشگاه شریف جان می‌گیرد
سقف افزایش شهریه دانشگاه‌های غیردولتی بر اساس نرخ تورم تعیین می شود
معاون جهاددانشگاهی: باید از ظرفیت جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها برای توسعه منطقه استفاده شود
افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد
تشریح جزئیات جدید اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۵
زمان دریافت کارت آزمون‌های سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
تسهیلات ویژه برای دانشجویان پردیس خودگردان تربیت مدرس اعلام شد
آغاز دوازدهمین دوره قرارگاه تدریس جهادی «وَتر» به یاد شهدای میناب
تایید حکم اخراج دانشجوی هتاک دانشگاه شریف / اقدام قابل تقدیر شورای انضباطی تجدیدنظر دانشگاه صنعتی شریف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top