تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/05 - 15:54
کد خبر: 483041

صحنه‌ای که زن، زندگی، آزادی، برای حقوق زنان رقم می‌زند

صحنه‌ای که زن، زندگی، آزادی، برای حقوق زنان رقم می‌زند

آیت الله جوادی آملی در تعریف فلسفه‌ی حکم اعدام برای متجاوز به زنان می‌فرمایند : اگر زن و خانواده‌ی او از متجاوز درگذرند خداوند تبارک از متجاوز نمی‌گذرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعرضات، تجاوزات، آزارگری‌ها و ناامنی‌هایی که طرفداران غائله‌ی زن، زندگی، آزادی برای زنان به وجود آوردند را برخی ناشی از عصبانیت این افراد از فوت مهسا امینی و گرانی‌ها می‌دانند اما جالب است بدانید که این مرام و مسلک در بدنه‌ی طرفداران زن، زندگی، آزادی  نهادینه شده است !

برای اثبات این مدعا نیز می‌توان مثال‌های متعددی را ذکر نمود . یکی از این مثال‌ها پرونده‌ی کیوان امام وردی از دانشجویان دانشگاه تهران است که در تیرماه سال گذشته حکم اعدام او به دلیل اثبات اتهام تجاوز به عنف صادر شد. این ماجرا و سرمنزل صدور حکم اعدام برای کیوان امام وردی از توئیت دختران دانشجویی آغاز شد که ضمن ادعای اغفال و مورد تجاوز واقع شدن توسط کیوان امام وردی، تصاویر چت‌های خود با او و حتی دکور آشپزخانه و لیوان‌های شراب‌خوری‌ متعدد او در خانه‌اش را منتشر می‌نمودند . این توئیت‌ها با پس زمینه‌ی هشتک me too و به تقلید از حرکت زنان آمریکایی و اروپایی سلبریتی که اولین‌بار از مورد تجاوز قرار گرفتن در هالیوود پرده‌برداشتند، انجام گرفت!

بسیاری از این دختران علی‌رغم آنکه اقدام به افشای سوءاستفاده جنسی کیوان امام‌وردی از خود را نموده بودند و با یکدیگر دلسوزی و همدری می‌نمودند حاضر به تنظیم شکایت رسمی از او نشدند. آنان علت این کار را نه شکایت بلکه عدم تمایل به اعدام امام‌وردی به دلیل اثبات جرم تجاوز به عنف او اعلام کردند و حتی تعدادی از دخترانی که از امام‌وردی شکایت نموده بودند به دلیل صدور حکم اعدام برای امام وردی از شکایت خود منصرف شدند.

این درحالی است که در غرب، یکی از هزاران دغدغه‌ها و گلایه‌مندی‌های زنان در نسبت با تجاوز و متجاوز؛ عدم وجود برخورد قاطع، بازدارنده از تجاوز و همچنین اعمال تخفیف در سنوات محکومیت متجاوزین به عنف می‌باشد.

برخی از شاکیان پرونده امام وردی معتقد بودند که اعدام مجازات سنگینی است، برداشت آنان برداشت کاملا صحیحی است، اما باید متذکر شد که این حکم مختص تمام متجاوزین به نوامیس مردم است!

آیت الله جوادی آملی در تعریف فلسفه‌ی حکم اعدام برای متجاوز به زنان می‌فرمایند: اگر زن و خانواده‌ی او از متجاوز درگذرند خداوند تبارک از متجاوز نمی‌گذرد . علت آن است که تن و روح زن برای خداست، حرمت آن نیز برای خداست و شکستن این حریم حق اعاده حیثیت برای خدا با شدیدترین مجازات به وجود می‌آورد. لذا حکم اعدام متجاوز حق الله است و خداوند متعال اعاده کننده‌ حیثیت هتک شده زن است!

این امر نشانگر ارزش والای زن در نزد خداند تبارک است و این درحالی است که دستگاه نفرت‌پراکنی و تولید دروغ استعمار که این روزها حول محور شعار زن، زندگی، آزادی جمع شده اند ارزش زن را در میزان دیه‌ زن در اسلام و قیاس آن با دیه مرد و یا پوششی غیر محجوبانه می‌جویند! آنان در مواجهه با قاتل شخصیت و روان زن که همان مردان متجاوز هستند، حکم اعدام را سختگیرانه می‌دانند اما نعره‌های زن، زندگی، آزادی‌شان گوش فلک را کر می‌کند .

از نظر آنان پوشش عفیفانه زن ظلم به او محسوب می‌شود و آن‌را نماد مردسالاری می‌خوانند اما تعریفی که خود از ارزش زن ارائه می‌دهند شیء واره‌ای است که در هر صورت برای اطفاء نیازهای مردانه از نیازهای شهوانی تا نیاز به خودبرتربینی مردان با داشتن زنی زیباتر، جوان‌تر، شیک‌پوش‌تر، خوش آرایش‌تر را شامل می‌شود. نتیجه‌‌ جاری شدن تفکر مسموم غائله‌ی  زن، زندگی، آزادی طبق گزارش دکتر علی خضریان در برنامه‌ی بدون گارد شبکه‌ سه سیما ، براساس آمار ارائه‌ شده‌ی قوه‌ی قضائیه بوده است؛ خشونت علیه زنان در طول یکسال گذشته؛ ۲۶ ٪ افزایش داشته است. تفکر زن، زندگی، آزادی که خود را داعیه‌دار آزادی زنان می‌داند و این آزادی را در گرو نبود پوشش محجوبانه‌ی زنان و روابط آزاد و به دور از شان انسانی می‌داند، تفکرات خزنده‌‌‌اش در یکسال اخیر سبب افزایش چشمگیر خشونت علیه زنان شده است. این پدیده چنین به اذهان متبادر می‌سازد که در صورت غلبه‌ی این تفکر نه تنها آمار خشونت علیه زنان افزایش صعودی ناباورانه‌ای خواهد یافت بلکه چه بسا این خشونت در سایر ارکان مهم اجتماعی چون: آموزش، بازار و اقتصاد، بهداشت و درمان، محافل سیاسی و اندیشه‌گانی وارد می‌شود. خشونت علیه زنان عامل مهمی در عدم رشد و تکامل انسانی‌ آنان، عدم امکان دسترسی زنان به حقوق خود و در نتیجه عقب ماندگی جامعه به سبب عقب ماندگی نیمی از اعضای آن می‌شود.

اسلام منزلت روحی و جسمی زن را آنقدر والا می‌بیند که علاوه بر امر صریح به آنان در لزوم رعایت حجاب، برای مردان نیز چارچوب‌های رفتاری را ترسیم می‌کند؛ برای متجاوزین به عنف اشد مجازات که اعدام  است را وضع می‌کند در پساپرده‌ احکام خود درصدد ایجاد و تثبیت جایگاه ارزشمند و والا برای زن است. برای رشد و بروز فاعلیت زنان جامعه نیاز است که آنان در جامعه ارزشمند و دارای پشتوانه حمایتی در برابر تعدی‌‌های احتمالی باشند . این بازوان حمایتی را اسلام بر اساس  حجاب  و احکام محرم و نامحرم  برای زنان و مردان ایجاد نموده است تا امکان رشد و تکامل انسانی و اجتماعی برای هردو نوع زن و مرد میسر باشد. ماهیت شعار زن، زندگی، آزادی تا به امروز نشان داد که هیچ بازوی حمایتی برای زنان ندارد بلکه با استفاده از خشونتی که در دل این شعار و وابستگان آن وجود دارد به زنان درهر پوشش و تفکر خشونت‌های آشکار رفتاری و گفتاری را روا می‌دارند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top