تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/10 - 09:42
کد خبر: 483461

حواشی تازه بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب غرب کشور؛

دانشگاه شهید چمران اهواز در استقبال از دانشجویان نو ورود هم رفوزه شد!

دانشگاه شهید چمران اهواز در استقبال از دانشجویان نو ورود هم رفوزه شد!

در حالی‌که در چند سال گذشته بویژه دوسال گذشته روزهای تلخی بر دانشگاه گذشت و انتظارهای زیادی از جمله دانشگاه اسلامی، توسعه علمی و پژوهشی و دانش بنیان کردن به خاموشی رفت و دانشگاهی که می‌توانست مبدا تحولات کشور و‌ جنوب باشد، روزی نیست که آبستن یک حادثه تلخ نباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از خاطرات خوش هر دانشجو تصویری است که از اولین برخورد و اولین اسکان شکل می گیرد و هر اندازه این قاب خوش رنگ و زیبا و مهربانانه باشد، روح و جسم آدمی آرام می‌شود و احساس خودی بودن و راحتی می کند.

بر همین اساس است که بسیاری از روانشناسان معتقدند بسیاری از نگاهها و‌نگرش ها در اولین دیدار ها شکل می گیرد و ساخته می‌شود و بعید است دیگر تغییر کند! دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم به درستی این نکته درک و تاکید کرده و در اجلاس سران روسای دانشگاه‌ها اظهار داشتند: «سال تحصیلی جدید باید با جدیت آغاز شود و دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان جدیدالورود برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینند و برای خانواده‌هایشان محلی برای استراحت در نظر بگیرند و این نشان‌دهنده این است که چقدر برای دانشگاه‌ها مهم هستند. همچنین در مواقع ثبت نام دانشجویان جدیدالورود کتابچه‌ای تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهند که این موضوع نشان‌دهنده اعتبار دانشگاه است».

این اظهارات دقیق و دلسوزانه وزیر خطاب به روسای دانشگاه گویی به خطا نبوده و درست تاکید شده چرا که کمتر از یکماه از این صحبت ها نگذشته که در دانشگاه شهید چمران اهواز در عمل خلاف آن به وقوع پیوست. در حالی‌که در چند سال گذشته بویژه دوسال گذشته روزهای تلخی بر دانشگاه گذشت و انتظارهای زیادی از جمله دانشگاه اسلامی، توسعه علمی و پژوهشی و دانش بنیان کردن به خاموشی رفت و دانشگاهی که می‌توانست مبدا تحولات کشور و‌ جنوب باشد، روزی نیست که آبستن یک حادثه تلخ نباشد.

آشفتگی در مدیریت

تجمع و تحصن پرسنل و نارضایتی گسترده اساتید، حذف اساتید انقلابی، برگزاری برنامه نامتعارف و مختلط در دانشکده علوم، اخلال در کار تشکل‌های انقلابی تا تعطیلی فضای پژوهشی در دانشگاه ها بطوری که دانشگاه که روزگاری محفل سمینارها و سخنرانی های متکثر علمی و پژوهشی بود، امروز پرنده پر نمی‌زند! اینها بخشی از تلخی‌های دوساله دانشگاه چمران است!

نامدیریتی بخشی از سرنوشت دانشگاه چمران شده و معاونت دانشجویی یکی از دوران رخوت خود را طی می‌کند، شاهد مثال این موضوع خرداد امسال است که دختران دانشجو درگیر بحران وسائط سرمایشی بودند و  با گرمای سخت دست و پنجه نرم کردند.

در آخرین شاهکار مدیریتی، معاونت دانشجویی به جای تعمیرات خوابگاه‌های دختران در سه ماه تابستان،۲۰ روز مانده به بازگشایی دست به تعمیرات زدند که از همان اول معلوم بود که در بدترین موقع انجام شده و به اول مهرماه نمی‌رسند!

مشکلات عدیده صنفی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز

در این چند روز، دانشجویان که پس از ۳ ماه‌چشم انتظاری منتظر خوابگاههای منظم و برنامه ریزی شده بودند، با خوابگاههای رها شده و در حال تعمیر روبرو هستند!  ۳ بلوک خوابگاههای ۹,۱۰, ۱۱ حضرت معصومه تازه در حال تعمیر است، تعمیراتی که ابهام آلود است و تازه معلوم نیست تا کی آماده می‌شود! 

سایر بلوکهای خوابگاهی نیز کولر ندارند و سیستم سرمایشی پاسخگو نیست و صدای دانشجویان بی نوا به جای نمیرسد و بچه ها ترجیح می‌دهند در نمازخانه و سالن مطالعه سر کنند! بخشی از اتاق های طبقات بالا مشکل آب دارند و آب به آنها نمیرسد!

این نابسامانی ها سبب شد هفته گذشته استاندار خوزستان بازدید سرزده از دانشگاه داشته باشند و مسایل را از نزدیک رصد و تذکرات بدهد که تشکل‌های دانشجویی انتقادهای خود از مدیریت دانشگاه را به استاندار منتقل کردند!.

اخیرا نیز در کمیسیون دانشجوی، معاون سیاسی استانداری خوزستان نسبت به عدم حضور رییس در جلسات و‌بی تفاوتی به مسایل دانشجوی برآشفته و از وضعیت نابسامان دانشگاه به شدت انتقاد کرده است!

این رخوت علمی و پژوهشی و‌ نابسامانی فرهنگی و دانشجویی زمینه سقوط دانشگاه را در بین دانشگاهها فراهم کرده و بجای جوشش علمی، تنش و نابسامانی از دانشگاه مخابره می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top