تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/10 - 12:39
کد خبر: 483489

شکست پروژه ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در زاهدان

 شکست پروژه ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در زاهدان

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از خنثی سازی پروژه ای ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در جنوب شرق ایران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اعلام خنثی سازی پروژه ضدامنیتی موسوم به « جمعه خونین» گفت: در این طرح قرار بوده که در روزهای گذشته ترور چند مولوی مطرح اهل سنت به صورت زنجیره‌ای اتفاق افتاده و شهر زاهدان و برخی دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان در آستانه حادثه هشت مهر زاهدان در اوج احساسات و ابهام قرار بگیرد.

بر اساس این طرح ضدامنیتی که با تمرکز ویژه چند سرویس اطلاعاتی در حال پیگیری بود، قرار بود پس از عملیات ترور برخی مولوی های سرشناس، در مرحله دوم عوامل گروه‌های تروریستی در پوشش اعتراضات در سطح برخی شهرهای سیستان و بلوچستان پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در تاریخ هفتم مهر  پخش شده و دست به کشته‌سازی وسیع از میان مردم شیعه و سنی بزنند.

وی ادامه داد: پس از اجرای آشوب خیابانی و کشته سازی در مرحله بعدی نیز گام سوم یعنی موضوع اعتصاب بازار در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده و پروژه جمعه یک بحران سیاسی و اجتماعی نیز خلق کند.

این منبع در تشریح عقبه اجرایی این طرح افزود: در این پروژه تلاش شد در ماه‌های گذشته بخشی از هدایت معنوی و مذهبی در بلوچستان به یکی از مولوی هایی که اخیرا به خارج از کشور گریخته، منتقل شود که معذوریت برخی از عناصر داخلی را ندارد و عملا  نقش عبدالمالک دو را در جنوب شرق بر عهده بگیرد و از فرصت اظهارات تحریک آمیز برخی چهره ها، برای توجیح اقدامات خشونت آمیز ضدامنیتی نهایت بهره برداری را بکنند.

وی افزود: در این مکانیزم تلاش شد از طریق فضای مجازی و رسانه های ضد ایرانی بین ضلع سیاسی همکار در جنوب شرق و ضلع تروریستی و سیاسی خارج از ایران در اسرائیل، آمریکا، انگلیس، کاناد و سوئد ارتباط دوسویه در افکار عمومی برقرار شود و نقش مکمل یکدیگر را داشته باشند.

این منبع آگاه تأکید کرد: با غافلگیری اطلاعاتی صورت گرفته، عوامل ضدامنیتی این طرح قبل از هر نوع اقدام دستگیر و تجهیزات و تسلیحات آنها ضبط شده است.

این منبع آگاه افزود: در خنثی سازی این پروژه علاوه بر اقدامات اطلاعاتی و شناسایی، همکاری و همراهی بسیاری خوبی توسط علمای اهل سنت منطقه صورت گرفته و برخی از عوامل نیز توسط بزرگان و مردم اهل سنت منطقه به نهادهای امنیتی و انتظامی تحویل داده شدند.

این منبع خاطرنشان کرد: محاسبه بزرگی که طبق معمول توسط دشمنان در نظر گرفته نشده بود، بصیرت مردم و اهمیت یافتن بیش از گذشته حفظ امنیت در میان مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس طی خبری که امروز توسط دستگاههای امنیتی کشور منتشر شد سرویس جاسوسی و ضدامنیتی N.S.A برای آشوب سازی در زاهدان تجهیزات ارتباطی و اینترنتی استارلینک را در اختیار عوامل نفوذی خود قرار داده بود که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (ع) پیش از هر اقدامی کشف و ضبط شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top