تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/13 - 09:56
کد خبر: 483696

کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس

کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گرچه در حال حاضر حدود ۳۷ هزار مربی تربیت بدنی در کشور داریم اما با کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس مواجه هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گرچه در حال حاضر حدود ۳۷ هزار مربی تربیت بدنی در کشور داریم اما با کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس مواجه هستیم.

مدت‌هاست که وزارت آموزش و پررش با کمبود مربی تربیت بدنی در مدارس مواجه است و از این رو برای جبران این خلاء دوره‌های آموزشی ورزشی برای آموزگاران ابتدایی برگزار می‌کند تا این معلمان وظیفه زنگ ورزش دانش آموزان را نیز بر عهده بگیرند و اینگونه بخشی از خلاء موجود رفع شود.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود حدود هفت میلیون دانش آموز بدون معلم ورزش هستند که عمده این هفت میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی قرار دارند و می‌توان گفت در متوسطه اول و دوم چالش کمبود مربی ورزش جدی نیست.

علیرغم اینکه فعالیت تربیت بدنی به طور حتم به دلیل حساسیت بالا نیاز به مربی متخصص و فارغ التحصیل این رشته دارد، بعضا مدارس مجبورند درس تربیت بدنی و زنگ ورزش بچه‌ها را به معلمی که تخصص و مدرکی در رشته تربیت بدنی ندارد، بسپارند و همچنان خبری از جذب و یا تخصیص سهمیه‌هایی برای استخدام معلم ورزش از طریق ماده ۲۸ در مدارس نیست.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با مدریت منابع انسانی می‌توان بخشی از کمبود مربی ورزش در مدارس را جبران کرد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۶ تا ۳۷ هزار معلم متخصص ورزش در مدارس داریم اما با این وجود باید گفت با کمبود حدودا ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس مواجه‌ایم.

وی توضیح داد: درواقع برای جبران این کمبود، آموزگاران تربیت بدنی را در پایه‌هایی که قادر نیستیم معلم ورزش آنها را تامین کنیم، آموزش می‌دهیم تا اینگونه بخشی از خلاء کمبود معلم را جبران کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: با این حال اگر بخواهیم فقط معلم متخصص تربیت بدنی را در نظر بگیریم، با فرض اینکه ۳۰ نفر دانش آموز در یک کلاس باشند و هر معلم ۱۲ کلاس را پوشش دهد، باید گفت نیاز ما به مربی تربیت بدنی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در تمام مقاطع تحصیلی است. با این حال بخشی از این کمبود را با آموزش آموزگاران ابتدایی پوشش می‌دهیم و باید این امر را نیز در نظر گرفت که در خصوص کمبود مربی تربیت بدنی در مناطق مختلف، پراکندگی متفاوت داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top