تاریخ انتشار: جمعه 1402/07/14 - 10:36
کد خبر: 483767

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

قوانین حذف  و اضافه دانشگاه آزاد

تفاوتی ندارد در کدام شعبه از دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشید، در هر صورت در تاریخ مشخص شده توسط این دانشگاه می توانید به حذف و اضافه بپردازید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس،  به صورت کلی انتخاب واحد در حذف و اضافه برای افرادی است که در زمان اصلی انتخاب واحد نتوانسته‌اند واحد مورد نظرشان را اخذ کنند و یا واحد اشتباهی را اخذ کرده‌اند و قصد دارند آن را حذف کنند و میز دانشجو در این قسمت به قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد می‌پردازد.

تفاوتی ندارد در کدام شعبه از دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشید، در هر صورت در تاریخ مشخص شده توسط این دانشگاه می توانید به حذف و اضافه بپردازید.

البته لازم است بگوییم ممکن است، هریک از شعبه‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور قوانینی را برای خود داشته باشند، اما به طور کلی قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد در تمام نقاط کشور یکسان است.

* قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 در زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد به ظرفیت کلاس ها افزوده می شود اما اگر واحد درسی که مورد نظر شماست ظرفیت نداشته باشد لازم است، از مدیر گروه آموزشی خود درخواست کنید ظرفیت آن درس را افزایش دهد.

 دانشجویان دانشگاه آزاد نهایتا تا ۵ هفته قبل از پایان ترم فرصت دارند یکی از درس های نظری یا عملی یا عملی – نظری خود را حذف کنند البته شرط این کار بدین صورت است که واحدهای درسی باقی مانده از حداقل واحد درسی مجاز یک ترم کمتر نباشد.

 به دلیل اینکه معمولا در زمان حذف و اضافه جلسات اولیه برخی از کلاس ها تشکیل شده‌اند، دانشجویان اضافه شده به کلاس از طریق حذف و اضافه مشمول غیبت جلسات سپری شده نیستند.

 ممکن است، کلاس‌هایی که در زمان حذف و اضافه کمتر پر شده باشند، تشکیل نشوند و یا با سایر کلاس‌ها ادغام گردند بنابراین حتما دقت کنید، کلاس مورد نظر شما به حد نصاب ظرفیت تشکیل رسیده باشد.

تمام دانشجویان موظف هستند، طبق چارت ارائه شده دروس خود را اخذ کنند و در صورت عدم رعایت دروس هم‌نیاز و پیش‌نیاز عواقب آن بر عهده خود دانشجو است.

 تمامی دانشجویان می‌بایست سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه را در نظر بگیرند. 

 یکی از قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد این است که دانشجویان آن حتما می بایست بدهی خود را کامل تسویه کنند و البته در برخی از دانشگاه‌های آزاد تنها لازم است بخشی از شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد (شهریه ثابت) پرداخت شود تا سامانه انتخاب واحد فعال شود.

سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه دانشجویان بر اساس معدل ترم قبل آن ها مشخص می شود. بدین معنی دانشجویان با معدل بالاتر از ۱۷ مجاز به انتخاب ۲۴ واحد درسی، دانشجویان با معدل ۱۲ تا ۱۷ مجاز به انتخاب ۲۰ واحد درسی و دانشجویان با معدل کمتر از ۱۲ مجاز به انتخاب حداکثر ۱۴ واحد درسی هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top