تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/17 - 09:24
کد خبر: 484046

قوامی: حزب کارگزاران فرصت‌طلب است نه اصلاح‌طلب

قوامی: حزب کارگزاران فرصت‌طلب است نه اصلاح‌طلب

در حالی که برخی رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان، از ائتلاف انتخاباتی این طیف با طیف لاریجانی با اصلاح‌طلبان خبر می‌دهند، یک فعال اصلاح‌طلب به چنان ائتلافی اعتراض کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

ناصر قوامی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان و حزب مشارکت در مجلس ششم به نامه نیوز گفت: واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به لاریجانی نزدیک شد، تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند.

وی درباره فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «من تصور می‌کنم قاطبه اصلاح‌طلبان که روزگاری طالب اصلاحات چه ساختاری‌ و چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود در انتخابات شرکت کرد. آنهایی هم که می‌گویند بی‌قید و شرط باید در انتخابات شرکت کرد، اصلاح‌طلب نیستند بلکه فرصت‌طلب‌اند. نمونه همین فرصت‌طلب‌ها کارگزاران سازندگی است؛ افرادی که هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده‌اند و صرفا از نردبان اصلاحات بالا رفته‌اند. کارگزارانی‌ها که اکنون خود را اصلاح‌طلب می‌نامند، در مجلس ششم جلوی اصلاح‌طلبان ایستادند و علیه اصلاحات موضع داشتند. حالا چه‌طور می‌توانند بگویند ما اصلاح‌طلبیم یا چه‌طور برخی، مواضع آنها را نظر بخشی از اصلاح‌طلبان می‌دانند؟»

او ادامه داد: «من چنین برداشت می‌کنم‌ اکثریت اصلاح‌طلبان‌ امید چندانی به انتخابات ندارند. البته کسی نمی‌گوید مردم به سمت تحریم بروند زیرا نهی مردم به امری، کار ساده‌ای نیست و مردم‌ خودشان بهتر از همه می‌دانند تصمیم درست چیست».

این فعال اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «هنوز هم مردم‌ خواهان اصلاحات هستند و من به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم که براندازی، راه درستی نیست مردم هم اصلاحات را می‌خواهند اما می‌گویند در توان اصلاح‌طلبان تحقق اصلاحات نیست‌؛ آنها می‌گویند در این نزدیک به ۳۰ ‌سال اصلاح‌طلبان موفق به انجام کدام اصلاحات بودند که حالا بار دیگر به آنها اعتماد کنیم؟ بنابراین باید قائل به تفکیک باشیم؛ مردم خواهان اصلاحات هستند اما اصلاحات را در توان اصلاح‌طلبان نمی‌بینند».

او درباره موضع برخی اصلاح‌طلبان درخصوص ائتلاف با علی لاریجانی، تصریح کرد: «آقای لاریجانی نه‌تنها یک اصولگرای تمام‌عیار است بلکه اصولگرایی است که سال‌های متمادی علیه اصلاح‌طلبان‌ موضع داشته است و اصلاحات و اصلاح‌طلبان را تخریب و تضعیف کرده است. واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به او نزدیک شد تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند. آقای روحانی هم همین‌طور بود و نتیجه‌اش را دیدیم که جز نادیده‌گرفتن اهداف اصلاح‌طلبی نبود».

قوامی در پاسخ به این پرسش که خاتمی در این بین چه خواهد کرد، گفت: «من اخیرا به یکی‌ از دوستانی که آقای خاتمی را می‌بیند، گفتم‌ می‌خواهم نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی بنویسیم و از او بخواهم کاری‌ نکند و موضعی نگیرد که آبروی اصلاح‌طلبان به حراج گذاشته شود. این آقا هفته پیش با آقای خاتمی ملاقات کرد و موضع آقای خاتمی‌ را به من رساند. آن‌طور که نقل می‌کرد آقای خاتمی گفته بود که محکم می‌گویم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم».

اظهارات اخیر قوامی در حالی است که خاتمی آخرین بار دو سال قبل از لیست موسوم به جمهور در انتخابات شورای شهر تهران، و همچنین از نامزدی همتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد که به اعتبار کارنامه منفی ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال در دولت روحانی، با بی‌اعتنایی مردم رو به رو شد.]

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top