تاریخ انتشار: جمعه 1402/07/21 - 14:15
کد خبر: 484462

امیرعبداللهیان:

جنایات جنگی اسرائیل متوقف نشود، هر احتمالی متصور است

جنایات جنگی اسرائیل متوقف نشود، هر احتمالی متصور است

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای لبنانی خود تصریح کرد: محاصره انسانی و قطع آب و برق و ارسال غذا و دارو به سوی غزه بایستی به شرایط طبیعی خود برگردد و این جنایات انسانی نیز علیه مردم غزه متوقف شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کرد.

وی در نشست خبری با همتای لبنانی خود گفت: امروز گفتگوهای بسیار مهمی را با برادر و همکار عزیزم اقای بوحبیب داشتیم. پیش از این هم فرصتی فراهم شد برای دیدارهای جداگانه با آقای میقاتی و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آنچه که امروز در غزه شاهد هستیم، جنایت جنگی علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطین است. با همکارم آقای بوحبیب اتفاق نظر داشتیم ضرورت دارد برای توقف فوری جنایات جنگی نتانیاهو و رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم بی گناه اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: ایران از سه روز پیش آمادگی خود را برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه در تهران اعلام کرده و‌ در این رابطه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هماهنگی‌های اولیه به عمل آمده است. چنین درخواستی از طرف مقامات کشور عراق هم در دست اقدام است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: معتقد هستیم که باید فورا جنایات جنگی علیه مردم فلسطین متوقف بشود. محاصره انسانی و قطع آب و برق و ارسال غذا و دارو به سوی غزه بایستی به شرایط طبیعی خود برگردد و این جنایات انسانی نیز علیه مردم غزه متوقف شود.

وی ادامه داد: طرف آمریکایی با ارسال پیام‌های مختلف به جهات متعدد در منطقه خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها و نگران از گسترش دامنه جنگ است. خنده دار آن است که در عین توصیه خویشتنداری به دیگران دست جنایتکاران جنگی رژیم جعلی اسرائیل و نتانیاهو را برای کشتار زنان، کودکان و عیر نظامیان در غزه کاملا باز گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک دست سلاح و بمب برای رژیم اسرائیل ارسال کنند تا زنان و کودکان فلسطینی را به قتل برسانند و در دست دیگر همه طرف های دیگر را به خویشتنداری فرابخوانند. اگر جنایات جنگی سازمان یافته رژیم جعلی اسرائیل فورا متوقف نشود، هر احتمالی متصور است.

وی تصریح کرد: ما در هفته جاری از مقامات کشور جمهوری عربی مصر، دبیرکل سازمان ملل و مدیرکل صلیب سرخ جهانی قویا خواسته ایم امکان ارسال کمک های غذایی، دارویی و آب آشامیدنی سالم از جمهوری اسلامی ایران به غره و کرانه باختری را فورا فراهم کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین اظهار کرد: همه دولت های اسلامی را دعوت می‌کنیم که با صدای بلند اعلام کنند رژیم صهیونیستی جنایات جنگی علیه مردم فلسطین را متوقف کند و به محاصره انسانی زنان و کودکان و غیرنظامیان غزه پایان دهد.

وی در آخر گفت: از موضع قوی مقامات کشور دوست و برادر لبنان در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت صمیمانه تشکر می‌کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top