تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/22 - 19:19
کد خبر: 484569

جبلی: کسی از هنرمندان نخواسته بروند

جبلی: کسی از هنرمندان نخواسته بروند

رییس صدا و سیما در آیین تجلیل از سریال «عشق کوفی» درباره حواشی مربوط به هنرمندان بیان کرد که برخی تصور کردند که ما دور سازمان سیم خاردار کشیده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در آئین تجلیل از هنرمندان مجموعه نمایشی «عشق کوفی»، تولید اثر نمایشی درباره رویدادها و شخصیت‌های بزرگی چون واقعه کربلا و حضرت سیدالشهدا (ع) را کار دشواری دانست و گفت: معمولاً کمتر کسی به سراغ این آثار می‌رود، چرا که ممکن است حق مطلب به خوبی ادا نشود، سازنده مورد نقد قرار بگیرد و یا به‌ دلیل هزینه‌های سنگین، اصلاً کار تاریخی شروع نشود و یا در میانه راه دچار مشکل شود.

وی همچنین گفت: همین امر باعث شده که به نظر برسد رسانه ملی، سینما و دیگر نهادها در این زمینه کم‌کار هستند. اینکه بعد از گذشت چندین سال از ساخت سریال «مختارنامه»، یک اثر نمایشی دیگر درباره واقعه عاشورا ساخته شد، شجاعت، انگیزه بالا و حسی قوی می‌خواهد.

رئیس رسانه ملی پرداختن به موضوعات تاریخی و کار کردن برای اهل بیت (ع) و انتقال مفاهیم دینی را به نسل بعد، امری ضروری دانست و ضمن تبریک به نویسندگان جوان و خوش‌قریحه سریال «عشق کوفی» اظهار کرد: شما بهترین روش و الگو را برای نزدیک‌شدن به رویدادی چون عاشورا انتخاب کردید؛ به این معنا که از کنار آن عبور کردید، سایه عاشورا روی کار افتاده است و ما خود واقعه را به طور مستقیم نمی‌بینیم؛ اما حس و حال کربلا و عاشورا را درک می‌کنیم.

جبلی به سختی‌های رعایت ریزه‌کاری‌های محتوایی در ساخت سریال‌هایی درباره شخصیت‌ها و قهرمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت که با همه این‌ها، مخاطب کار را دید و پسندید. لازم است از سازمان اوج نیز برای شجاعت و شهامتش در ساخت این کار قدردانی کنم.

وی ادامه داد: علی‌رغم برخی عقاید مبنی بر تغییر ذایقه مردم و عدم تمایل به سمت آثار ملی و دینی، حاصل تجربه زیسته دوساله اخیر این است که اتفاقاً اگر ما روی موضوعات مرتبط با هویت‌مان کار کنیم که کربلا، شهدای دفاع مقدس و انقلاب جزو آن‌ها است، بیشترین مخاطب را خواهیم داشت که «موقعیت مهدی»، «عاشورا» و «حسینیه معلی» از مصادیق اخیر آن است.

وی با بیان اینکه اگر هوشمندانه، هنرمندانه و با دقت به سراغ این موضوعات برویم، بیشترین و بهترین مخاطب را خواهند داشت، گفت: سریال «عشق کوفی» نیز توانست ذایقه جدیدی را در این حیطه شکل دهد.

رئیس رسانه ملی همچنین در پاسخ به اظهارات بازیگر سریال «عشق کوفی» مبنی بر ضرورت باز بودن درهای سازمان به روی هنرمندان بیان کرد: در سازمان به روی همه هنرمندان باز است؛ این ادعا نیست، بلکه آن را اثبات کردیم. خیلی‌ها تصور می‌کردند که ما دور سازمان سیم خاردار کشیده‌ایم؛ درحالی که اکنون آمده‌اند و مشغول مذاکره با سیمافیلم هستند.

جبلی ادامه داد: اتفاقاً برخی هنرمندان به‌اشتباه، خودشان حضورشان را در رسانه ملی کمرنگ کرده‌اند. هیچ‌کس از آن‌ها نخواسته است که بروند، بلکه برعکس ما خواستیم که بمانند طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. بااین حال ما به دیدگاه‌شان احترام می‌گذاریم و معتقدیم صدا و سیما خانه هنرمندانی است که می‌خواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. مسئولان خدمتگزار تولید و محتوا هستند و شما هنرمندان و برنامه‌سازان صاحبان اصلی سازمان هستید.

«اوج»، مصداق کار قرارگاهی فرهنگی

در ادامه این آئین، محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی نیز با اشاره به اینکه سریال «عشق کوفی» از جمله تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بنده نیز افتخار بیش از یک دهه همکاری با ایشان را داشتم گفت: سازمان اوج یکی از مصادیق کار قرارگاهیِ فرهنگی و هم‌افزایی فرهنگی در کشور است.

وی افزود: تولیدات نمایشی یا توسط تهیه‌کنندگان و یا مجموعه‌ها و نهادهای بیرونی تولید می‌شوند. سازمان اوج تلاش کرده استانداردهایی را به لحاظ کیفی و محتوایی مورد توجه قرار دهد.

محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج نیز با بیان اینکه کار عاشورایی کردن سخت، اما لذت‌بخش است گفت: بازخوردهای پایان کار «عشق کوفی» بسیار مثبت بود. این کار سخت دوست داشتنی یک تیم خوب داشت که برایشان یک چیز خیلی مهم بود و آن امام حسین (ع) و کار عاشورایی بود که تجربه تجربه جذابی از کار درآمد.

سعید سعدی، تهیه‌کننده این سریال نیز با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق داد قدمی در مسیر امام حسین (ع) برداریم گفت: «عشق کوفی» یک کار عاشورایی بود و همه تلاش کردند کار از کیفیت لازم برخوردار باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top