تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/23 - 10:08
کد خبر: 484630

هادی محمدی؛

سعی مأیوسانه و جنایتکارانه برای جبران شکست

سعی مأیوسانه و جنایتکارانه برای جبران شکست

فشارهای بین‌المللی و مردمی و مؤسسات بین‌المللی، در کنار آمادگی مقاومت منطقه‌ای طرح شیطانی امریکا و صهیونیسم را که ناقض تمامی قواعد حقوق بین‌المللی است، نقش بر آب کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از هادی محمدی*/// کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: عملیات طوفان‌الاقصی آنچنان برق‌آسا و پیشدستانه و هجومی و با برنامه‌ریزی از صبح شنبه گذشته آغاز شد که تا ۴۸ ساعت تمام شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی تل‌آویو در حاشیه غزه در کنترل مقاومت قرار داشت و صهیونیست‌ها تلفات و خسارات کمرشکنی را متحمل شدند. موشک‌های مقاومت از همان ابتدا به‌جز اهداف پیرامون غزه به شهرهای مهم اشدود و عسقلان و سپس تل‌آویو و جنوب قدس شرقی و فرودگاه بن‌گورین سرازیر شده و وحشت و رعب را بر جامعه صهیونیستی و فروپاشی مؤسسات نظامی و اطلاعاتی را در یک شکست زودهنگام بر آن‌ها مسلط کردند. سردرگمی در اسرائیل تاحدی بود که تحرک نتانیاهو با کاخ سفید و کشورهای غربی از روز سوم آغاز شد و با اینکه روابط سردی با بایدن داشت روزانه چهار بار با کاخ سفید تماس گرفته و درخواست کمک نظامی و اطلاعاتی و تسلیحاتی و سیاسی کرد.

امریکا برای پوشش دادن به نیازهای حمایتی لابی صهیونیستی ژست حمایت از نتانیاهو گرفت و عملاً اداره جنگ در غزه را به‌عهده گرفت. دلیل این بود که فروپاشی روحیه نظامیان و جامعه صهیونیستی تاحدی بود که نیازمند حضور امریکا در کنار خود بودند و تاب و توان لازم را برای ادای وظایف خود نداشتند. درکنار فعال شدن بمباران‌ها علیه غزه که حدس‌وگمان‌هایی جدی درباره مشارکت نظامیان امریکایی در بمباران وحشیانه غزه وجود دارد، به‌تدریج بر شدت بمباران‌ها افزوده و بر بخشی از مناطق پیرامون غزه مسلط شدند، درحالی که اهالی این مناطق کاملاً تخلیه شدند و طی روزهای پس از آن به کرات تیم‌های عملیاتی مقاومت، به این مناطق هجوم برده و درگیری در شهر مهم سدیروت در شمال شرقی غزه تا روز پنجم ادامه داشت. به موازات شدت بخشیدن به قتل عام مردم و ویرانی منازل مسکونی در غزه، یک طرح خطرناک توسط امریکا و انگلیس در دستور کار قرار گرفت تا ضمن تأمین مهم‌ترین نیاز نتانیاهو در پیروزی در غزه برای جبران شکست بی‌سابقه در عملیات طوفان‌الاقصی، یک طرح اشغالگرانه صهیونیستی که آرزوی جناح‌های افراطی و مختلف جامعه صهیونیستی است با عنوان ترانسفر و کوچ اجباری تمامی شهروندان فلسطینی غزه به صحرای سینا، با بهانه امنیت مردم و جداسازی از مقاومت در دستور کار قرار گرفت.

هدف این طرح این بود که با تخلیه اجباری مردم، زمینه برای ویرانی کامل غزه و سپس حمله زمینی فراهم شود که طی رایزنی با کشورهای سازشکار عربی، با مخالفت روبه‌رو شد و از صبح جمعه دستور کار دوم و پلن B را با مهلت ۲۴ ساعته به مناطق شمالی غزه و شهر غزه برای فرار به جنوب غزه و تخلیه آن دنبال کردند و با استمرار در بمباران‌های جنایتکارانه و پاکسازی نژادی، زمینه عملیات زمینی را فراهم کنند و ابزار تکمیلی این بمباران‌ها، قطع تمامی مواد غذایی، آب و ادویه و برق و اینترنت و نیازمندی‌های حیاتی، شرایط تسلیم مردم و مقاومت را مهیا کنند. رایزنی‌های بلینکن با کشورهای منطقه و عربستان به جایی نرسیده و مردم نیز تابه‌حال مقاومت کرده‌اند و سخت‌ترین شرایط جنایت جنگی و پاکسازی نژادی و فقدان همه نیازمندی‌های حیاتی را تحمل می‌کنند. نشانه‌هایی وجود دارد که امریکا، حمله زمینی را از دستور کار خارج کرده و امیدوار است با استمرار بمباران‌های گسترده و وحشیانه با اطلاعات ماهواره‌ای امریکا و توسط اسرائیل و همه محرومیت‌ها علیه مردم غزه، تسلیم و شرایط اجباری کوچ آماده و امکان پیروزی‌سازی نتانیاهو علیه مقاومت فراهم شود یا از شرایط استیصال مردمی و مقاومت برای امتیازگیری در مذاکرات توقف جنگ استفاده نماید.

فشارهای بین‌المللی و مردمی و مؤسسات بین‌المللی، در کنار آمادگی مقاومت منطقه‌ای برای ادای وظیفه انسانی و مشروعیت مقاومت علیه صهیونیست‌ها و مداخله بازدارنده، طرح شیطانی امریکا و صهیونیسم را که ناقض تمامی قواعد حقوق بین‌المللی است، نقش بر آب کرده است. مردم غزه در یک پایداری ستودنی و مظلومانه در کنار مقاومت عزتمند و پیروز خود ایستاده‌اند، به‌طوری که موجب سرافکندگی تمامی مؤسسات بین‌المللی ساکت و منفعل شده است.

*کارشناس مسائل سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
واکنش باشگاه سپاهان به شکایت پرسپولیس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top