تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/07/30 - 23:56
کد خبر: 485506

وزیر خارجه مصر از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم غزه استقبال کرد

 وزیر خارجه مصر از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم غزه استقبال کرد

این دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای مصری در ۲ هفته اخیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت:  در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با مقامات کشورهای اسلامی در خصوص لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، شامگاه امشب (یکشنبه) ۳۰ مهر ماه حسین امیرعبداللهیان با «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

این دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای مصری در ۲ هفته اخیر است.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی و بحران کنونی غزه، از تلاش‌های مصر برای توقف درگیری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر را اعلام کرد. در گفت‌وگوی قبلی نیز امیرعبداللهیان آمادگی هلال احمر برای ارسال این کمک‌ها را اعلام کرده بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهبان ۱۸ مهرماه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ادامه رایزنی‌ها با وزرای خارجه مصر، روسیه و کویت در خصوص آخرین تحولات منطقه و فلسطین تبادل‌نظر کردیم.به آقای سامح الشکری، همتایم در مصر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انساندوستانه بویژه آب و غذا به غزه و با هماهنگی صلیب سرخ و سازمان ملل را اعلام‌ کردم، همچنین در خصوص تشدید خشم مسلمانان جهان علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در صورت تداوم جنایات جنگی این رژیم اشغالگر در محاصره، قطع آب و برق، تحریم دارو و تجهیزات درمانی و کشتار بی‌رحمانه ساکنین غزه و کرانه‌ باختری، هشدار دادم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در گفت‌وگوی امشب هدف نهایی رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل را کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری به منطقه سینا در مصر و بخش‌هایی از اردن خواند و افزود: رژیم صهیونیستی برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها تلاش می‌کند. اما مقاومت مانع اصلی تحقق خواب‌های پریشان صهیونیست‌ها شده است. 

به گزارش فارس، «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر نیز در این تماس تلفنی ضمن ارائه توضیحاتی درباره نشست روز گذشته در قاهره، از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران استقبال کرد.

این دیپلمات عالیرتبه مصری بر ضرورت رایزنی و ادامه هماهنگی‌ها بین کشورهای اسلامی و عربی، از جمله ایران و مصر درباره موضوع فلسطین تأکید کرد.

وزرای خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بر توقف فوری کشتار مردم فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کرده و مخالفت قاطع خود با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را اعلام کردند.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت: ما مخالف گسترش دامنه جنگ هستیم و معتقدیم که ملت فلسطین باید در سرزمین خود بمانند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان  و بدر البوسعیدی همتای عمانی نیز دیشب در گفت‌وگویی  تلفنی مخالفت قاطع خود یا کوج اجباری مردم غزه را اعلام کردند. 

وزیر خارجه ایران از ابتدای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه رایزنی‌هایی را با برخی همتایان داشت. او پیش از این با وزرای خارجه ترکیه، قطر، عمان، عراق، روسیه، چین، لوکزامبورگ، ایرلند، اردن، مجارستان و ... تلفنی گفت‌وگو کرده بود. وی همچنین در این مدت دو بار با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین اشغالی تلفنی گفت‌و‌گو کرد و ضمن انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، گفت اگر اروپا و غرب جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در این خصوص سفری به چهار کشور منطقه (عراق، لبنان، سوریه و قطر) داشت و آخر هفته گذشته نیز در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین شرکت و با برخی همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top