تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/08 - 16:45
کد خبر: 486318

برگزاری نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف

معاون دانشگاه صنعتی شریف از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کار در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  محمد شریف خانی، معاون نیروی انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف در نشستی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کار این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از روز یکشنبه 21 آبان به مدت سه روز از ساعت 9 صبح تا 17 در سالن تربیت بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های جانبی نمایشگاه نیز گفت: در حاشیه این نمایشگاه 18 کارگاه آموزشی از سوی شرکت های شرکت کننده برگزار می شود که شرکت در این کارگاه ها برای دانشجویان و بازدیدکنندگان کاملا رایگان است.

معاون سرمایه انسانی و مالی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: 45 شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و معتقدیم زمینه ایجاد شغل و فرصت های شغلی طی برگزاری نمایشگاه فراهم است.

شریف خانی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این  است حدود 800 فرصت شغلی در این نمایشگاه  فراهم شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه برای  دانش آموختگان کشور فرصتی ررا برای بررسی  بازار  کار و اشتغال مهیا کرده است.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه یادآور شد: هدف گذاری نمایشگاه جذب و استخدام نیروهای توانمند و علمی است.

شریف خانی نیز با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از کارجویانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، گفت: البته مدارک پایین تر هم دانشجویانی هستند که دنبال کارآموزی و بررسی فضای کسب و کار هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مخاطب این رویداد بیشتر دانشگاهیان باشند، اظهار داشت: نمایشگاه کار اگر چه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود اما هدف آن این است که در فضای اشتغال دانشگاهی و دانش بنیان تحول ایجاد کند.

معاون دانشگاه صنعتی شریف در ادامه ضمن دعوت از همه دانش اموختگان و دانشجویان همه دانشگاهها برای حضور در نمایشگاه گفت: انحصاری در این زمینه وجود ندارد. همه باید برای ساختن و آبادی کشور تلاش کنیم و اگر فرصت شغلی وجود دارد همه دانشجویان باید از آن استفاده کنند.

شریف خانی درباره فرآیند جذب دانشجویان نیز توضیح داد: دانشجویان و کارجویان از طریق سامانه رزومه خود را به کارفرمایان ارسال می‌کنند. بعد از برپایی نمایشگاه در یک بازه زمانی سه تا پنج ماه آمار و اطلاعات متقاضیان کار از طریق سامانه استخراج می شود که چه تعداد از آنها از طریق این نمایشگاه مشغول به کار شدند.

وی همچنین گفت: امسال سعی کردیم در نمایشگاه از طیف وسیعی از صنایع برای ارائه فرصت‌های شغلی استفاده کنیم تا به همه کمک کند از این نمایشگاه استفاده کنند.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه ادامه داد: رویکرد این نمایشگاه این است که افراد جویای کار بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارفرمایان، مدیران جذب و استخدام ارتباط برقرار کنند.

شریف خانی نمایشگاه کار را یک محیط رقابتی برای سازمان ها و شرکت ها توصیف کرد و اظهار داشت: سازمان‌ها و شرکت ها باید بتوانند استعدادهایی که به این نمایشگاه می‌آیند را جذب کنند بنابراین یکی از جذابیت های نمایشگاه برای کارجویان باید این باشد که کدام سازمان و شرکتها به ایده ال های انها نزدیک ل   است.

وی یکی از دغدغه‌های موجود در کشور را مهاجرت افراد مستعد بیان کرد و گفت: اگرچه نمایشگاه کار قرار نیست که به صورت کلان مشکل اشتغال در کشور را حل کند اما می‌تواند دریچه امیدی برای کارجویان باشد که بدانند سازمان ها و شرکت هایی وجود دارند که نگاه ویژه به استعدادهای موجود دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top