تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/09 - 12:35
کد خبر: 486405

ثبت‌نام اساتید دانشگاهی برای تشرف به حج ۱۴۰۳ آغاز شد

ثبت‌نام اساتید دانشگاهی برای تشرف به حج ۱۴۰۳ آغاز شد

ثبت‌نام از اساتید دانشگاهی برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۰ آذر ادامه دارد. این افراد برای تشرف به خانه خدا باید فیش حج تا نیمه فروردین ۱۳۸۶ داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام حج تمتع در سال‌های اخیر زمستان انجام می‌شد و امسال هم به نظر می‌رسد با توجه به لزوم انعقاد قراردادهای لازم و تفاهم‌نامه با طرف سعودی، ثبت‌نام از مشمولان حج تمتع از زمستان صورت گیرد.

آغاز ثبت‌نام حج تمتع برای اساتید دانشگاهی

با این وجود، ثبت‌نام از اساتید دانشگاهی برای تشرف به حج تمتع آغاز شده است و تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد. بر اساس برنامه‌ریزی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، دارندگان فیش حج تمتع تا نیمه فروردین سال ۸۶ می‌توانند امسال حاجی شوند.

کاروان ویژه اساتید دانشگاهی به منظور تشرف به حج تمتع برای اعضا هیأت علمی و اساتید شاغل در دانشگاه‌ها است. با توجه به محدودیت اعزام در این کاروان، فقط اساتید و همسر آنها با داشتن فیش می‌توانند ثبت‌نام کنند و امکان اعزام فرزندان یا حتی پدر و مادر اساتید وجود ندارد.

هزینه حج تمتع آینده مشخص نیست

اگر مشمولان ثبت‌نام در کاروان حج تمتع ویژه اساتید، فیش حج در بازه زمانی اعلام شده نداشته باشند، می‌توانند به صورت آزاد از طریق دفاتر مورد تأیید سازمان حج و زیارت اقدام به تهیه فیش کنند.

هزینه فیش حج تمتع متغیر است و قانون و ضوابطی در زمینه قیمت‌گذاری فیش حج پیش‌بینی نشده است. خرید فیش حج به منزله پرداخت هزینه نهایی این سفر نیست و هم‌زمان با ثبت‌نام عمومی حج تمتع ۱۴۰۳، هزینه آن هم اعلام می‌شود.

هزینه حج تمتع سال گذشته بین ۱۰۹ تا ۱۴۲ میلیون تومان بود که البته با توجه به اینکه برخی زائران ثبت‌نامی در حج ۱۳۹۹ با وجود پرداخت هزینه کامل به دلیل شیوع کرونا به این سفر اعزام نشدند، این افراد با هزینه کم‌تر به زیارت خانه خدا رفتند. در حج تمتع ۱۴۰۲ دولت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص داد که امسال زائران بایدبرای نهایی شدن هزینه این سفر، منتظر ارز اختصاص یافته به عملیات حج ۱۴۰۳ از سوی دولت باشند.

اساتید دانشگاهی برای ثبت‌نام در حج تمتع آینده باید در سامانه رزرو اطلاعات خود را تکمیل کرده و پس از دریافت کد رهگیری، به دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که تعداد زائران حج آینده پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و عربستان اعلام خواهد شد. با این وجود، بر اساس مصوبه سازمان همکاری‌های اسلامی، سهمیه حج هر کشور یک هزارم جمعیت آن کشور است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top