تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/08/10 - 01:38
کد خبر: 486482

حمله رژیم صهیونیستی به غزه در قاب رسانه‌ها

حمله رژیم صهیونیستی به غزه در قاب رسانه‌ها

الجزیره در مطلبی به نگاه رسانه‌های مختلف جهان در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهر نوشت: الجزیره در مطلبی به نگاه رسانه‌های مختلف جهان در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

از ۲۵ روز پیش تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی نوار غزه را به شدت بمباران می‌کند. بر اساس اطلاعات رسمی در نتیجه این بمباران‌ها بیش از ۸۵۲۵ نفر از جمله ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن به شهادت رسیدند و بیش از ۲۱ هزار فلسطینی نیز زخمی شدند.

روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های جهان و اسرائیل در این مدت تحولات حمله به نوار غزه را دنبال کردند. وب‌سایت نشریه آمریکایی «هیل» با انتشار مقاله‌ای عنوان کرد که پایان حمله جاری به غزه هرچه باشد، باز هم اسرائیل بازنده و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس برنده جنگ است.

این نشریه اشاره کرد که پس از حمله مقاومت در هفتم اکتبر هزاران صهیونیست از محل اقامت خود به مناطق نسبتاً امن گریخته‌اند و جامعه صهیونیستی در شوک به سر می‌برد.

بر اساس این مقاله -باوجود کشتار هزاران فلسطینی - حماس توانسته تخم آشوب و افسردگی را در داخل اراضی اشغالی بکارد و مبارزه فلسطینیان برای تشکیل کشور خودشان را به مقابل دیدگان جهانیان بیاورد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در مقاله‌ای به موضوع دوران پس از جنگ با حماس پرداخت و نوشت که مسئولان صهیونیستی از طرح این موضوع در این مقطع زمانی خودداری می‌کنند.

این روزنامه از گزینه‌های اندکی که برای تعامل با غزه پس از جنگ در دسترس هستند خبر داده و هشدار داد که هرگونه تلاش اسرائیل برای اشغال طولانی مدت بخشی از نوار غزه به انزوای دیپلماتیک این رژیم و توقف حمایت‌های آمریکا از آن خواهد انجامید.

روزنامه لوموند نیز در سرمقاله خود از اسرائیل خواست که به محاصره تحمیلی رسانه‌ها در نوار غزه پایان دهد؛ زیرا این موضوع با اصول دموکراسی که رژیم صهیونیستی به آن‌ها افتخار می‌کند در تناقض است و خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها هزینه سنگینی را در جریان انجام وظایف خود می‌پردازند.

این روزنامه اعلام کرد که تعداد خبرنگارانی که در جریان چند هفته حمله به غزه کشته شدند نزدیک به ۲ برابر خبرنگارانی است که طی ۲۰ ماه در جنگ اوکراین جان خود را از دست دادند.

روزنامه فایننشال تایمز نیز بیان کرد که توافق آزادی اسرای صهیونیست نزد حماس نزدیک به حصول بود، اما حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه امیدها برای دستیابی به این توافق را ناامید کرد و روند مذاکراتِ مداوم را پیچیده کرد. این روزنامه برای بیان این مطلب به منابع آگاه درباره مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر در حال انجام است استناد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی به هشدارهای بانک جهانی درباره پیامدهای درگیری میان اسرائیل و حماس بر اقتصاد جهانی که تلاش دارد از تبعات جنگ اوکراین نجات پیدا کند، پرداخت؛ پیش‌بینی‌های کارشناسان حجم آسیب‌هایی که در موج جدید تورم انعکاس خواهد یافت را به مدت‌زمان جنگ و ثبات قیمت نفت ارتباط داده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top