تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/08/11 - 09:25
کد خبر: 486627

پرداخت کمک هزینه ازدواج برای زوج‌های تهرانی

پرداخت کمک هزینه ازدواج برای زوج‌های تهرانی

کمیته امداد نسبت به ارائه خدمات از جمله ارائه خدمات معوض و بلاعوض به زوجین برای تأمین حداقل‌های لازم زندگی از طریق کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران اقدام می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛سیدابوالفضل پرپنچی با اعلام گزارشی از پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوجین جوان تحت حمایت، گفت: ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیل‌گری امور برای تحقق پیوندهای پایدار و موفق در جهت تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده در راستای عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم و منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: درهمین راستا کمیته امداد نسبت به ارائه خدمات از جمله ارائه خدمات معوض و بلاعوض به زوجین برای تأمین حداقل‌های لازم زندگی از طریق کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران اقدام می‌کند.

به گفته پرپنچی، در ۷ ماهه نخست سال جاری با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و تسهیل‌گری در زمینه ازدواج آسان، ۵۸۲ کمک هزینه ازدواج با هزینه‌ای به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واجد شرایط ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: از این تعداد ۲۲۰ مورد کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت، ۲۲ مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان نیازمند غیرمددجو، ۷۳ مورد ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار و۲۶۷ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان پسر خانواده‌های تحت حمایت بوده است.

وی با بیان اینکه کالاهای غیرنقدی ویژه نوعروسان تحت حمایت شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است، خاطرنشان کرد: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه می‌شود.

پرپنچی افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک‌های موردی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ارائه مشاوره‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی و کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین، و پیش‌بینی بسته‌های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوجین تحت حمایت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top