تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/13 - 16:43
کد خبر: 486783

بیانیه ۱۳ آبان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

 بیانیه ۱۳ آبان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

بیانیه ای که اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت ۱۳ آبان منتشر کرده است را بررسی می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ

خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‌بخشد؛ و خداوند به آنچه انجام می‌دهید آگاه است. (آیه ۱۱ سوره مجادله)

دهه‌هایی است که روز ۱۳ آبان با مفاهیمی چون روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار در ایران به اهتزاز در آمده و نقش ویژه قشر محصل به ویژه دانش‌آموزان در پیشبرد علم و فناوری و اکتفا به ظرفیت ملی طنین‌انداز گردیده است.

دانش‌آموزان و دانشجویان، سال‌ها قبل در اعتراض به سیاست‌های مداخله جویانه بیگانگان خط خود را از حکمرانی دودمان پهلوی جدا کرده تا خود منشأ تحول و‌ پیشرفت در میهنشان باشند. این تحولات با پیروزی انقلاب اسلامی سرعت چشمگیری پیدا کرده و ملت پس از چهار دهه با وجود همه حوادث و توطئه‌ها در آستانه فتح قله‌های علم و فناوری می‌باشند. از جمله ارزش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران همواره به آن اهتمام ویژه‌ای داشته حوزه آموزش و تعلیم و تربیت است و در این باره به افتخارات بزرگی دست یافته از جمله میانگین نرخ با سوادی که به ۹۷.۱% رسیده که در مقایسه با قبل از انقلاب جهش دو برابری داشته است. این پیشرفت‌ها از چشم دشمنان ایران دور نمانده و آن‌ها سعی می‌کنند از طرق مختلف بر مسیر پیشرفت ملت ایران تاثیر بگذارند.

نظام آموزش و تعلیم و‌ تربیت از حوزه‌های حساس و مورد اهتمام همه جوامع در سیاست‌گذاری‌های کلان علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. مطابق با اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد. متاسفانه در میهنمان با پیشرفت کمی نظام آموزش و پرورش، کیفیت آن مورد غفلت واقع شده است. رفع کمبودهای حوزه آموزش و تعلیم می‌تواند محیطی مناسب برای پرورش انسان‌های نخبه، مفتخر و آزاده فراهم کند و حاصله آن پیشرفت‌های عظیمی در حوزه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد، فناوری و رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد بود. ارتقای سیستم آموزشی کشور نیازمند همکاری حکومت با نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی و مردمی جهت دستیابی به راهکارهای کارشناسی و بازتعریف نظام آموزش و پرورش کشور مطابق با نیازهای کشور است. مهم‌ترین ضرورت‌های سیستم آموزشی پایدار عبارتند از حق تحصیل رایگان، امکانات آموزشی و رفاهی مناسب، کادر آموزشی مجرب و زبده، و محتوای آموزشی متناسب با نیازهای روز دنیا. این امر با تکیه بر نیرو و استعدادهای داخل کشور و تجربیات علمی جهان امکان‌پذیر است.

امسال در شرایطی به استقبال ۱۳ آبان می‌رویم که بسیاری از خانواده‌های کم بضاعت در ایران زیر خط فقر هستند و در تأمین هزینه‌های مدارس و معیشت فرزندان خود دچار سختی‌های فراوانی می‌باشند. همچنین بیش از سه هفته است که مراکز آموزشی غزه زیر وحشیانه‌ترین حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار دارد و در پی آن تاکنون بیش از سه هزار کودک به شهادت رسیده و صدها هزار دانش‌آموز آواره شده‌اند. این میزان از توحش در ریختن خون مردم بی‌گناهی که به‌امید احترام به قوانین بین‌المللی در عدم تعرض به مدارس پناه برده‌اند بی‌سابقه است. باز هم خوی استکباری آمریکا و هم پیمانان غربی آن در حمایت همه جانبه از رژیم کودک کش صهیونیستی آشکار می‌شود. با وجود تلاش‌های رسانه‌های غربی در تحریف و تقلیل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، انسان‌های آزادی خواه توانستند وقایع را از طریق شبکه مجازی و تبیین به گوش عالمیان برسانند. همین امر ماسک را از روی چهره رژیم کودک کش صهیونیستی و حامیان آن برداشته و حقانیت مظلومیت مردم فلسطین برای همه آشکار گشته است. علی‌رغم تجمعات پرشور مردم در حمایت از مردم فلسطین که در جهان شیوع پیدا کرده است، سیاستمداران غربی ستون فقرات خود را از دست داده و به رژیم صهیونیستی جهت بمباران کودکان و زنان فلسطینی چراغ سبز نشان داده‌اند. این قشر بی‌وجدان، از ترس عدم کسب آرا در انتخابات پیش روی کشورهای خود هم که شده ناچار به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم فلسطین خواهند شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا از مردم عدالت‌خواه جهان میخواهد با تبیین، روایتگری و شیوع تجمعات به اعمال فشار بر سیاسیون غربی بیافزایند و فورا توقف بمباران مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را از آنان مطالبه نمایند. همچنین از حکومت جمهوری ‌اسلامی ایران می‌خواهد جداً نسبت به مشکلات معیشتی مردم ایران به ویژه خانواده‌های کم بضاعتی که زیر خط فقر هستند و در تأمین مخارج مدارس و معیشت فرزندان خود دچار سختی هستند اقدام نموده، و همکاری خود را با نخبگان دانشگاهی، بخش خصوصی و مردمی جهت دستیابی به راهکارهای کارشناسی و بازتعریف نظام آموزش و پرورش کشور مطابق با قانون اساسی و نیازهای کشور افزایش دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top