تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/13 - 22:09
کد خبر: 486823

اسرائیل مانع از رسیدن بخش اعظم کمک‌ها به غزه می‌شود

اسرائیل مانع از رسیدن بخش اعظم کمک‌ها به غزه می‌شود

به گفته منابع فلسطینی روزانه ۲۵ درصد از کمک‌هایی که باید به شکل روزانه وارد نوار غزه شوند، به سختی اجازه ورود پیدا می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل با خودداری از اجرای درخواست‌های نهادهای بین المللی و بشردوستانه مبنی بر ورود حدود ۱۰۰ کامیون در روز، به اعمال محدودیت های امنیتی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح ادامه می‌دهد.

به گفته منابع فلسطینی روزانه ۲۵ درصد از کمک‌هایی که باید به شکل روزانه وارد نوار غزه شوند، به سختی اجازه ورود پیدا می‌کنند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه در امان، پایتخت اردن ادعا کرد که روزانه ۱۰۰ کامیون از گذرگاه رفح عبور می‌کند و این اصلا کافی نیست.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای مصری خود سامح شکری و همتای اردنی خود ایمن الصفدی، افزود که هدف ما پایان دادن به درگیری در غزه برای دستیابی به صلح در منطقه با وجود اختلاف نظرها است.

عبدالله دوم، شاه اردن هم امشب در دیدار با بلینکن بر لزوم ایجاد آتش‌بس انسانی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با وجود اینکه سوخت بیمارستان‌های غزه تمام شده اجازه ورود سوخت به این منطقه را نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی بدون اینکه برای آن تعداد محموله‌های وارداتی به غزه مهم باشد، محموله‌های مجاز را بسیار آهسته رد می‌کند و از همین رو  امروز نیز مانع از ورود بیش از 35 کامیونی شد که از سمت مصر در مقابل گذرگاه رفح پارک شده‌ بودند و تنها 24 کامیون از گذرگاه عبور کرد.

مقادیر عظیمی از کمک‌های محلی و بین المللی وجود دارد که هنوز در گذرگاه العوجه در مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی در انتظار تایید طرف اسرائیلی و تکمیل بازرسی برای رسیدن به گذرگاه رفح هستند، افزون بر محموله‌هایی که در انبارهای استان سینا شمالی و فرودگاه العریش انباشته شده‌اند.

فرودگاه العریش مصر محموله بیش از ۲۰۰ تنی کمک ‌های مورد نیاز غزه را که با ۶۷ هواپیما از کشورهای عربی و اسلامی و سازمان های بین المللی رسیده بود دریافت کرده است.

به گفته سازمان‌های بشردوستانه، نوار غزه از آغاز جنگ کنونی با کمبود شدید مواد اولیه به ویژه با تمام شدن بیشتر ذخایر انرژی، غذا و آب مواجه بوده است .

بازارها و مغازه‌ها در نوار غزه درهای خود را به دلیل حملات هوایی خشونت آمیز اشغالگران  صهیونیست بسته‌اند و صدها مغازه، رستوران و نانوایی هم در این حملات تخریب شدند.

محاصره اسرائیل که از سال ۲۰۰۶ بر نوار غزه تحمیل شده است، نرخ فقر، بیکاری و ناامنی غذایی را در این منطقه افزایش داده و به سطح بی سابقه‌ای در میان بیش از دو میلیون نفری رسانده که در مساحت ۳۶۵ کیلومتر مربعی نوار غزه زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی تحت فشار سازمان ملل و جامعه بین الملل طی روزهای گذشته اجازه ورود برخی محموله‌های کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه داده است که البته بنا به گفته منابع فلسطینی به اندازه‌ای اندک بوده که دردی از مردم غزه دوا نکرده و هیچ تغییری در وضعیت معیشت آنها ایجاد نکرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top