تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 09:30
کد خبر: 486840

اعتراف رادیو فردا و دویچه‌وله به مهمل بودن تحریم جدید آمریکا

اعتراف رادیو فردا و دویچه‌وله به مهمل بودن تحریم جدید آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تبلیغاتی و بیهوده، طرح تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران را تصویب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این مجلس روز جمعه طرحی را با حمایت اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای تشدید تحریم‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

این طرح که با حمایت اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تصویب شد، خواستار توقف اجازه پهلو گرفتن کشتی‌های حامل نفت ایران است و با ۳۴۲ رأی موافق در مقابل ۶۹ رأی مخالف تصویب شد. طرح مذکور، همچنین تشدید تحریم فرآوری نفت ایران توسط پالایشگاه‌های خارجی را در نظر گرفته است.

مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه، و جرد مسکوویتس، نماینده دموکرات، در بیانیه‌ای مدعی شدند این طرح، گامی حیاتی در جلوگیری از ادامه حمایت مالی ایران از ترور در سراسر خاورمیانه است. آنها همچنین از حمایت گسترده اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان از این طرح استقبال کرده‌اند.

این دو نماینده گفتند: طرح، پیام روشن و محکمی به طرف‌ها و بازیگرانی مانند چین، روسیه و دیگران است که به ایران برای تامین مالی ترور کمک نکنند وگرنه با عواقب چنین اقدامی مواجه خواهند شد. این طرح برای تبدیل‌شدن به قانون، می‌بایست ابتدا به تصویب مجلس سنای برسد و سپس توسط رئیس‌جمهور آمریکا، امضا شود.

در مهمل بودن طرح مذکور همین بس که وب‌سایت رادیو فردا درباره آن نوشت: تصویب این طرح در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات ایران، با وجود تحریم‌های گسترده ایالات متحده، فروش نفت ایران در سال‌های اخیر افزایش یافته است. جواد اوجی، وزیر نفت ایران، چهارم فروردین‌ماه و در آغاز سال جاری با بیان اینکه ایران «در سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۱۳۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰» نفت صادر کرده، گفته بود: «امسال رکوردی تازه در صادرات نفت ایران ثبت می‌شود.» او همچنین در ۸ مهرماه سال جاری از «افزایش صادرات نفت» ایران خبر داد و گفت: «با تلاش همکارانم در وزارت نفت آمار تولید و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی هر روز رو به افزایش است.»

رادیو فردا افزود: کپلر، شرکت اطلاعات کالا که ردیابی نفتکش‌ها را نیز انجام می‌دهد، ۲۴ مرداد در گزارشی اعلام کرد، ایران در ماه جاری میلادی روزانه حدود یک‌ونیم میلیون بشکه نفت خام به چین صادر می‌کند که بالاترین میزان صادرات به این‌ کشور در یک دهه اخیر خواهد بود. خبرگزاری ایرنا، در ۱۳ شهریورماه گزارش داده بود که «ایران در ماه اوت، مردادماه، روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۵۲ هزار بشکه میعانات» صادر کرده و «کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران در این ماه ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز» بوده است و این «رقم بالاترین میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته یعنی از زمان خروج آمریکا از برجام» است.

دویچه‌وله نیز درباره مصوبه مذکور نوشت: براساس گزارش‌ها، در حال حاضر با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران به‌دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، صادرات نفت خام ایران رو به افزایش است. این کشور در ماه اوت سال جاری میلادی روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۵۲ هزار بشکه میعانات صادر کرده است. کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران نیز در این ماه بالغ بر ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز بوده است و به این ترتیب بالاترین میزان صادرات نفت ایران در طول پنج سال گذشته، یعنی از زمان خروج آمریکا از برجام رقم خورده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top