تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/14 - 12:44
کد خبر: 486882

خضریان در اجتماع دانشگاهیان فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

بزرگترین درس ۱۳ آبان‌ عقب نشاندن قدرت‌های غربی است

بزرگترین درس ۱۳ آبان‌ عقب نشاندن قدرت‌های غربی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: آمریکایی‌ها با صراحت در این اسناد اعلام کرده‌اند که ما باید سعی کنیم جریان میانه‌رو در حکومت جمهوری اسلامی تقویت شود و باید جریان افراطی ضد آمریکایی به رهبری خمینی(ره) و جوان‌های دانشجو و طلبه حامی وی را از صحنه خارج و مأیوس کنیم یا به جان هم بیندازیم تا آن جریان مسلط شود تا شرایط بازگشت آمریکایی‌ها را فراهم کنند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان در اجتماع دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای که به مناسبت ۱۳ آبان و در حمایت از مردم مظلوم غزه در دانشکده فنی شهید شمسی‌پور تهران برگزار شد، با بیان اینکه در میان ایام الله انقلاب اسلامی که یادگارهای دوران مبارزه بیش از چهار دهه‌ای ملت شجاع و پیروز ما و هر کدام حامل خاطره‌ای و پرتوی از امام راحل عظیم‌الشأن ما است، سیزدهم‌ آبان دارای ابعادی متنوع‌تر و پیام‌هایی عمیق‌تر و بنیانی‌تر است، افزود: صف‌آرایی دو جبهه ظالم و جبهه مظلوم، جبهه استکبار و سلطه و پیشاپیش آن آمریکا و جبهه حق و عدل و مشعل‌دار آن خمینی کبیر، در این یوم‌الله به وضوح دیده می‌شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: تسخیر لانه توطئه و جاسوسی که با الهام از فرامین حضرت امام(ره) خطاب به ملت انقلابی، دانشجویان و دانش‌آموزان درباره گسترش اعتراضات انجام گرفت، اگرچه عکس‌العملی در قبال تهاجم جبهه استکبار علیه انقلاب بشمار می‌رفت، لیکن در عین‌حال جهادی ابتدایی علیه استکبار و علامتی از فرارسیدن نوبت سر برکشیدن جبهه حق و به هم خوردن موازنه‌های استعماری و در هم شکستن ابهت آمریکا و بطلان تلقینات ده‌ها ساله آنان برای مرعوب کردن ملت‌ها، بود.

خضریان با اشاره به سابقه استعماری آمریکایی‌ها در ایران و دیگر کشورها که در روزگاری داعیه سروری و مصونیت قضایی مستشاران و اتباعش را داشت و حدود سه دهه در صحنه تصمیم‌گیری سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی ایران قدرت بی‌رقیب و مسلط به حساب ‌می‌آمد، گفت: آمریکایی‌ها که همواره منافع نامشروع خود را بر مصالح ملت ایران طلبکارانه ترجیح داده بودند، در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ با بیداری و عزم راسخ ملت ایران که از ایمان پرشور آنان ناشی می‌شد، در برابر حرکت گروهی از دانشجویان پیرو خط امام(ره)، احساس ضعف و شکست کرد و دچار انفعال شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبارزه فداکارانه مردم ایران توانست این ترفند استعماری و استکباری که ملت‌های مستضعف قادر به عقب نشاندن قدرت‌های غربی و آمریکا نیستند را باطل کند. و این بزرگترین درس روز ۱۳ آبان‌ماه ‌است.

خضریان با بیان اینکه یکی از برکات تسخیر لانه جاسوسی، دسترسی به بخشی از اسناد لانه و شناخت اقدامات و طراحی‌های دشمن علیه ملت ایران است، افزود: در یکی از اسناد لانه آمده است که بعد از پیروزی انقلاب ما ایران را از دست دادیم! و بیان می‌کنند ایران برای ما به اندازه اسرائیل و بلکه مهم‌تر بوده است. اما خمینی(ره) و مردم مذهبی از چنگ ما درآوردند و ما رها نمی‌کنیم و باید برگردیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در ادامه گفت: باید این سند را در کتاب‌های درسی روی آن کار کنیم تا مشخص شود کل این تحریم‌ها، تهدیدها، جنگ‌ها و ترورها در طول این سال‌ها، برای این است که اراده‌شان بر این است که برگردند. منتها به برکت بیداری ملت‌ها که از برکات انقلاب اسلامی است، به جای اینکه برگردند، در حال شکست‌های متمادی و خروج از منطقه هستند.

وی ادامه داد: یمن تحت اختیار آنها بود، امروز از حلقوم‌شان بیرون آمده است. عراق را سال‌ها تحت اختیار داشتند و اشغال کرده بودند، امروز توان حفظ پایگاه‌های نظامی خود را هم ندارند. افغانستان را به بهانه‌های مختلف اشغال کردند، اما مفتضحانه فرار کردند. در سوریه در حد یک جنگ جهانی راه ‌انداختند و تروریست‌های داعش را برای ناامنی منطقه راه انداختند، اما شکست خوردند. در لبنان هم شکست خوردند. و امروز در غزه نیز طعم شکستی دیگر را می‌چشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این حرف‌ها را مقامات و استراتژیست‌های آمریکایی بیان کرده‌اند و گزاره‌های ادعایی ما نیست، گفت: آنها می‌دانند که ایران را دیگر با جنگ نمی‌توانند تحت سلطه بگیرند. آنها می‌دانند در ایران یک انقلاب واقعی بر اساس ایدئولوژی دینی و مردمی رقم خورده و صحبت از چند میلیون انسان است که تا پای جان ایستاده‌اند. این را آمریکایی‌ها در اسناد لانه جاسوسی می‌گویند که قوی‌ترین حکومت در جهان امروز به لحاظ پایگاه‌های مردمی حکومت ایران است. می‌گویند ما نمی‌توانیم با جنگ و حمله ایران را پس بگیریم. این گزارش‌ها برای ۴۴ سال پیش است و تازه آن موقع حدود ده ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود.

خضریان با اشاره به اینکه طبق این تحلیل آمریکایی‌ها در یکی از اسناد لانه جاسوسی که برای یکی دو روز قبل از اشغال می‌باشد، با تحلیلی جامعه‌شناسانه بیان می‌کنند در دو جریان وجود دارد؛ یکی شاخه‌ی افراطی به رهبری خمینی(ره)، که این‌ها به شدت اسلام‌گرا، ایدئولوژیک، ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی هستند و اکثریت مردم نیز با این‌ها هستند. بعد یک جریان دومی را هم تحت عنوان میانه‌رو نام می‌برند و لیبرال‌های مذهبی که سنبل آن مهندس بازرگان و نهضت آزادی، جبهه ملی، لیبرال‌ها و ملی‌گراها هستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: آمریکایی‌ها با صراحت در این اسناد اعلام کرده‌اند که ما باید سعی کنیم جریان میانه‌رو در حکومت جمهوری اسلامی تقویت شود و باید جریان افراطی ضد آمریکایی به رهبری خمینی(ره) و جوان‌های دانشجو و طلبه حامی وی را از صحنه خارج و مأیوس کنیم یا به جان هم بیندازیم تا آن جریان مسلط شود تا شرایط بازگشت آمریکایی‌ها را فراهم کنند.

خضریان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی اگر کسانی تصور کنند که با امتیاز دادن به آمریکا و غربی‌ها خواهند توانست به مقاصد و اهداف نظام اسلامی برسند، سخت در اشتباهند. این تصور باطل، ناسپاسی نسبت به پیروزی‌های بزرگی است که ملت ایران در سایه توکل، استقامت و مجاهدت به دست آورده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: امروز چه کسی است که در جنایات شرم‌آور صهیونیست‌ها در غزه که خونخواری توأم با وقاحت را به حد اعلی رسانده‌اند، دست آمریکا را نبیند و سردمداران آمریکا را در کشتار بی‌رحمانه فلسطینی‌ها مقصر نشناسد؟ اگر در سال ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام(ره) جنایات و خباثت‌های آمریکا را در دل اسناد محرمانه لانه کشف می‌کردند، امروز اینها عیان شده و همه ملت‌های جهان از آن اطلاع پیدا کرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top