تاریخ انتشار: شنبه 1402/08/20 - 23:35
کد خبر: 487292

چند راه حل طلایی برای کنترل خشم

چند راه حل طلایی برای کنترل خشم

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در کشور ما بعد از چندین و چند سال صورت گرفت، این بود که برای اولین بار خدمات روانشناختی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: علی فتحی آشتیانی، ریاست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بیستم آبان ماه در برنامه صبح بخیر ایران گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در کشور ما بعد از چندین و چند سال صورت گرفت، این بود که برای اولین بار خدمات روانشناختی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدودا ۳ هفته پیش وزیر بهداشت در امور و آموزش پزشکی دستور این امر را داد. این اتفاق بسیار مبارک است. به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از مردم ما به دلیل عدم پوشش بیمه از خدمات روانشناختی بهره‌مند نمی‌شدند. اکنون با این اتفاق این روند تغییر می‌یابد و حدود ۷۰ درصد جامعه که توانایی بهره‌مندی از این نوع خدمات را نداشتند، از آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  افزود: از طرفی دیگر خدمات حوزه روانشناختی و مشاوره در حال حاضر مربوط به کسانی است که کارشناسی ارشد یا دکترای روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت دارند؛ یعنی این افراد نیز می‌توانند با بیمه سلامت قرارداد بسته و مراجع بپذیرند.

فتحی آشتیانی در مورد اهمیت دریافت خدمات روانشناختی گفت: بخش قابل توجهی از جامعه ما نیازمند خدمات روانشناختی هستند. کرونا به این موضوع دامن زد و به نوعی شیوع بیماری‌هایی از جمله افسردگی و اضطراب را افزایش داد. عزیزان در چنین شرایطی لازم است که متخصص مربوطه را شناسایی کنند و از او کمک بگیرند.

وی افزود: ما در روانشناسی ۱۶ گرایش داریم که همه به نوعی با سلامت سر و کار دارند. بنابراین ارائه خدمات از سمت بیمه در حوزه سلامت فقط شامل روانشناسی بالینی نیست و همه گرایش‌ها مشمول این موضوع هستند.

آشتیانی متذکر شد: ما به عنوان سازمان روانشناسی با وزارت بهداشت در تعامل هستیم و در طی جلسات متعدد در پی ارائه تسهیلات در این زمینه هستیم. به طور مثال افراد با شرایط خاص مانند نابینایان، ناشنوایان یا کم‌توانان ذهنی باید به روانشناسان متخصص در همان زمینه مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که با اختلالات یادگیری مواجه هستند باید به روانشناسان تربیتی مراجعه کنند. وزیر بهداشتودر همین راستا دستور بر ایجاد کارگروه برای رسیدگی به همین موارد داشت.

فتحی آشتیانی اظهار کرد: در کشور ما عموم جامعه توان پرداخت تعرفه‌ها تصویب شده برای برخورداری از خدمات روانشناسی را ندارند. لذا ما باید راه را برای این افراد هموارتر کنیم. با تعریف خدمات روانشناسی در هر حوزه به صورت مجزا، خدمات روانشناسی به سمت تخصصی شدن می‌رود و این نکته‌ای بسیار مثبت است.

فتحی آشتیانی درمورد راهبرد سازمان روانشناسی برای مقابله خشم در اجتماع توضیح داد: ما باید سرمایه روانشناختی جامعه را ارتقا دهیم؛ سرمایه روانشناختی یعنی امید جامعه افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرمایند هر روز می‌تواند با روز دیگر متفاوت باشد. این یعنی ما نیاز مستمر به خداوند متعال داریم و نباید ناامید شویم. همچنین باید بدانیم که اگر در شرایط خوبی قرار گرفته‌ایم نباید مغرور شویم و تصور کنیم همه‌چیز را به دست آورده‌ایم.

وی ابراز کرد: من معتقدم برای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید روی امید تمرکز کنیم و مقاومتمان را بالا ببریم. به طور کلی امیدواری، خوشبینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی اجزای سرمایه روانشناختی هستند که باید روی آن کار کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
اذعان ارتش اسرائیل به شلیک ۶۵ موشک توسط حزب الله
کاهش قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
کاریکاتور| پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد +عکس
کاریکاتور| خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه
پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top