تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/23 - 11:53
کد خبر: 487627

افتتاح ۷ ایستگاه متروی دیگر تا پایان سال

افتتاح ۷ ایستگاه متروی دیگر تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پروژه متروی ایستگاه ورزشگاه تختی کاری به ورزشگاه ندارد و در زمینی که در زمین های محوطه اطراف و کنار ورزشگاه که به عنوان دپو و پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، جانمایی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه‌هایی که قرار است تا پایان سال جاری افتتاح بشوند، اظهار کرد: شهرداری تهران در تلاش است تا به ترتیب زمانی خط متروی پرند، ۵ ایستگاه خط ۶ و ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ را در سال جاری به افتتاح و بهره برداری برساند.

وی با بیان اینکه خط متروی پرند ۲ الی ۳ هفته آینده افتتاح خواهد شد، گفت: خط متروی پرند به لحاظ عملیات ساختمانی تکمیل شده و به لحاط تجهیزاتی در مرز پیشرفت ۹۹ درصدی قرار دارد. این خط که شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر تونلی است تا نیمه اول آذر ماه افتتاح می‌شود. تست‌های مربوط به عملکرد این خط با موفقیت انجام شده و فقط اتمام برخی تجهیزات آن باقی مانده که در حد یک درصد است.

هرمزی در ادامه به ۵ ایستگاه خط ۶ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاهی که در خط ۶ بنا به افتتاح آن داریم به نام‌های ایت الله کاشانی و شهدای کن در قطعه شمالی خط قرار گرفته است و با افتتاح آن‌ها نیمه شمالی خط ۶ کامل خواهد شد و ایستگاهی برای بهره برداری در این قسمت باقی نمی‌ماند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۳ ایستگاه شهید نجات اللهی، بهار شیراز و میدان خراسان نیز جزو ۳ ایستگاه میانی خط ۶ هستند که در سال جاری قابلیت افتتاح دارند. در مجموع پیشرفت عملیات ساختمانی این ۳ ایستگاه حدود ۸۰ درصد و پیشرفت عملیات تجهیزاتی حدود ۳۵ است. تمام این ایستگاه‌ها از نیمه دوم بهمن تا پایان اسفندماه قابلیت افتتاح دارند و بر اساس اتمام عملیات تجهیزاتی وارد مدارد می‌شوند.

وی درباره آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی عنوان کرد: این ایستگاه در خط ۷ متروی تهران قرار دارد که پیشرفت عملیات ساختمانی آن بالغ بر ۵۰ درصد و پیشرفت عملیات تجهیزاتی آن حدود ۲۰ درصد است. متخصصین در حال حفاری و لاینینگ ایستگاه هستند و عملیات خاکبرداری و بتن ریزی به مرور در حال انجام است. این پروژه نیز در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۲ امکان افتتاح دارد.

هرمزی در پایان تاکید کرد: پروژه متروی ایستگاه ورزشگاه تختی کاری به ورزشگاه ندارد و در زمینی که در زمین‌های محوطه اطراف و کنار ورزشگاه که به عنوان دپو و پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، جانمایی شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top