تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/30 - 20:47
کد خبر: 488527

روی آوردن جوانان آمریکایی به خواندن قرآن

روی آوردن جوانان آمریکایی به خواندن قرآن

روزنامه انگلیسی گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داده جوانان در آمریکا برای درک کردن دلیل مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل به خواندن قرآن روی آورده‌اند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: روزنامه انگلیسی گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داده جوانان در آمریکا برای درک کردن دلیل مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل به خواندن قرآن روی آورده‌اند. 

«مگان بی. رایس» عاشق خواندن است. او اخیرا یک باشگاه کتاب‌خوانی در شبکه اجتماعی دیسکورد راه‌اندازی کرده و اقدام به معرفی کتاب به مخاطبان می‌کند. ماه گذشته رایس که الان دارد ۳۴ ساله می‌شود و در شیکاگو زندگی می‌کند در حساب‌های کاربری‌اش در فضای مجازی درباره بحران انسانی در غزه صحبت کرد.

او به گاردین می‌گوید: «می‌خواستم درباره دین مردم فلسطین صحبت کنم و اینکه چقدر قوی است که آنها حتی وقتی همه چیزشان از دست رفته باز هم در اولین فرصت از خداوند تشکر می‌کنند.»

بعضی از طرفداران او در فضای مجازی به او گفته‌اند که می‌تواند برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره دین اسلام کتاب مقدس مسلمانان، قرآن را مطاله کند. بعد از آن رایس با آنکه در خانواده‌‌ای مذهبی بزرگ نشده بود در دیسکورد «باشگاه کتاب مذهبی دنیا» را راه‌اندازی کرد و از آدم‌های دارای پیش‌زمینه‌های مذهبی مختلف دعوت کرد تا در کنارش به مطالعه قرآن بپردازند.

گاردین نوشته است: «هر چه بیشتر رایس به مطالعه قرآن پرداخت متوجه شد که محتوای آن تا چه اندازه با نظام باورهای او همخوانی دارد. او متوجه شد که قرآن ضد فرهنگ مصرف‌گرایی، ضد ظلم و طرفدار زنان است.»

رایس ظرف یک ماه با خواندن شهادتین را خواند، حجاب پوشید و مسلمان شد.

گاردین نوشته رایس تنها کسی نیست که می‌خواهد قرآن را بفهمد. در شبکه اجتماعی تیک‌تاک عده‌ای از افراد جوان برای به دست آوردن فهم بهتر از مذهبی که معمولاً در رسانه‌های غربی سیاه‌نمایی شده و همچنین برای نشان دادن همبستگی با مسلمانان در غزه به خواندن این کتاب روی آورده‌اند.

ویدئوهایی که با هشتگ quranbookclub منتشر شده‌اند تا کنون ۱.۹ میلیون بازدید داشته‌اند و کاربران زیادی با این هشتگ در حال به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های خود با کتاب‌های قرآن تازه خریداری‌شده و خواندن آیات این کتاب برای اولین بار هستند.

به نوشته گاردین، عده دیگری از جوانان نسخه‌های رایگان این کتاب را در اینترنت پیدا کرده‌اند و یا حین رانندگی برای رفتن به محل کار به صدای کسی که آیه‌های قرآن را می‌خواند گوش فرا می‌دهند.

همه کسانی که در تیک‌تاک در حال خواندن قرآن هستند زن نیستند اما اکثر کاربرانی که در فضای #BookTok Space برای بحث درباره کتاب جمع می‌شوند زن هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top