تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/01 - 15:08
کد خبر: 488623

۱۰ راهکار افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

۱۰ راهکار افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

تبلیغات به شما کمک می‌کند که بهتر دیده شوید و مخاطبینی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند بتوانند راحت‌تر به شما دسترسی پیدا کنند. اما بعد از آنکه با سایت شما روبرو شدند اگر گزینه های کارآمد و خوبی برای یک خرید سریع، آسان و امن فراهم کرده باشید، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه اصلی‌ترین دغدغه صاحبین مشاغل تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتری و خریدار است. این چالش یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پس از طراحی و راه‌اندازی سایت و کسب رتبه در گوگل با آن روبرو هستیم. زیرا تبدیل یک رهگذر که در نتایج جستجوی خود در مرورگرهای مختلف با وبسایت شما مواجه شده است به یک مشتری، در اکثر مواقع کاری دشوار و آرزوی هر صاحب کسب و کاری است. اما خوشبختانه ترفندها و راهکار هایی وجود دارد که به بالا بردن نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در وبسایت شما کمک شایانی می‌نمایند. 

به کار گیری اصول قیف فروش

به پروسه فروش که در آن مشتریان بالقوه و بازدید‌کنندگان یا رهگذران تصادفی وبسایت یا فروشگاه خود را به خریدار تبدیل می‌کنیم، اصطلاحا قیف فروش می‌گویند. مراحل قیف فروش شامل ۴ بخش اصلی است:

۱- اعلام حضورتان به مشتری

در وهله اول لازم است مشتریان و خریدارن بالقوه محصول یا خدمات شما، از وجودتان اطلاع و آگاهی پیدا کنند. همچنین مطلع شوند که محصول شما چه مزیتی نسبت به محصولات مشابه رقبا دارد و فرد با خرید از شما چه منفعتی خواهد داشت.

۲- ایجاد جذابیت برای مخاطب

مشتری یا مخاطب شما در صورتی به محتوا یا محصول شما جذب می‌شود که به حد کافی نسبت به آن علاقه مند شده باشد. بنابراین وظیفه شما است که با روش های هوشمندانه بتوانید محتوایی جذاب و حرفه ای تولید کنید که مخاطب یا مشتری را به سایت و محصول یا خدمات شما جذب نماید. بطور مثال استفاده از گرافیک ساده و حرفه ای، رنگ های جذاب یا محتوای متنی شیوا و روان با موضوعی جذاب می‌تواند هر مخاطبی را به سمت شما بکشاند.

۳-تصمیم مشتری به خرید

در این مرحله مشتری با دیدن محتوای جذاب و حرفه ای و شناخت محصول شما و مزایای آن متقاعد می‌گردد که از شما خرید کند. در این بخش استفاده از تخفیفات، جشنواره ها و فروش های ویژه می‌توانند در تصمیم گیری مشتری به خرید از شما کمک شایانی نمایند.

۴- خرید!

تبریک می‌گوئیم! وقتی مخاطب شما از کلیه مراحل فوق با موفقیت گذر کند، قطعا نسبت به خرید محصول یا گرفتن خدمات از شما مشتاق شده است. بنابراین شما موفق شده اید تا بازدید کننده از سایت خود را به خریدار تبدیل نمائید. تبدیل کاربران به مشتری

چطور بازدید کنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنیم؟

این سوال مشترک همه صاحبین کسب و کار به ویژه مشاغلی است که با استفاده از وبسایت و فروش آنلاین مشغول به فعالیت هستند. جالب است بدانید جذب مخاطب جدید تا ۵ برابر از نگه داشتن مشتریان قبلی ساده‌تر و سودمندتر است. اما رسیدن به این مهم یک چالش به نظر می‌رسد. البته راهکارهایی برای تبدیل یک طرفدار یا کاربر ساده به مشتری دائمی وجود دارد که با وجود آنکه آسان نیست اما دست نیافتنی هم نیست.

در ادامه ۱۰ نکته مهم و کاربردی که می‌تواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند معرفی کرده‌ایم. حتما در نظر داشته باشید که برخی از این نکات را باید پیش از راه‌اندازی سایت خود بدانید و به کار ببندید.

۱: طراحی سایت ساده و روان

یکی از اصول مهمی که می‌تواند مخاطب را به مشتری وفادار شما تبدیل کند رعایت اصل سادگی در طراحی وبسایت شما است. سعی کنید مراحل دسترسی مشتری به محصول خود را ساده کنید و از تبلیغات متعدد در صفحه اصلی و یا ارائه اطلاعات غیر ضروری و گیج کننده بپرهیزید. بطوریکه بازدید کننده وقتی وارد سایت شما شد، گیج نشود و در نهایت سریعا از وبسایت شما خارج نگردد.

۲: در نظر داشتن رابط کاربری یا UX

تجربه کاربر یا User Experience اهمیت زیادی در بهبود نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری دارد. برای دستیابی به UX ایده آل بهترین راهکار آن است که خود را به جای مخاطب بگذارید. تا حد امکان فضای سایت خود را ساده، شیوا، جذاب و زیبا، در عین حال خلاصه و کاربردی طراحی کنید. بطوری که مخاطب پس از ورود به سایت سردرگم نشود و به سادگی و سریع بتواند به محصول یا بخش مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

اینکار نرخ بانس ریت (خروج کاربر ) شما را نیز کاهش می‌دهد و کمک میکند نسبت به رقبای خود شانس بیشتری برای فروش محصول داشته باشید.

۳: ساخت عکس و ویدیوهای اختصاصی

با استفاده از ویدیو های کوتاه یا فیلم های آموزشی درباره معرفی محصول یا خدماتتان، همچنین معرفی کاربرد و یا نشان دادن نحوه استفاده محصول تا حد زیادی می‌توانید اعتماد مخاطب را به خود جلب کرده او را به خرید محصول تشویق نمائید. این موضوع به تنهایی تاثیر زیادی در بالا بردن میزان فروش سایت شما خواهد داشت. زمانی که شما از یک محصول که به احتمال زیاد رقبایتان نیز آن را به فروش می‌رسانند، عکس های متفاوت و اختصاصی تهیه کنید، گام بزرگی برای جلب اعتماد مخاطب خود برداشته اید. عکس های تکراری و ژورنالی که در همه سایت ها دیده می‌شوند هیچ وقت نمی توانند کاربر را به خرید ترغیب نمایند.

۴: همواره به روز باشید

سعی کنید همواره محتوای سایت خود را به روز رسانی کنید تا مخاطب شما برای بازدید مجدد از سایتتان انگیزه داشته باشد. یک وبسایت پویا و زنده بازدید کننده را ترغیب می‌کند تا مجدد به شما سری زده، از محصولات و فعالیت های جدید شما اطلاع کسب نماید.

۵: ایجاد انگیزه همیشگی برای خرید

با استفاده از طراحی پکیج های فروش جذاب، طرح های فروش و یا جشنواره ها همواره می‌توانید مخاطب را به خرید مجدد از وبسایتتان ترغیب کنید. سعی کنید حتما چند نوع پکیج مختلف با شرایط متفاوت در سایت خود داشته باشید که بازدیدکنندگان جدید یا رهگذران را نیز به خرید از شما وسوسه کند. طرح های فروش را طوری طراحی کنید که مخاطب به سادگی به لیست قیمت محصولات و تخفیفات دسترسی داشته باشد و البته از قیمت های رقابتی نسبت به سایر رقبایتان استفاده کنید.

۶: جلب اعتماد

برای جلب اعتماد مخاطب راهکار های مختلفی وجود دارد. بطور مثال می‌توانید تصاویر واقعی از محصول خود را نمایش دهید یا در ویدیوهایی با استفاده از صدا یا تصویر خود، محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید. می‌توانید برای راحت کردن خیال مشتریانی که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند، به آنها اطمینان دهید که در صورت عدم رضایت محصول را برگردانده، وجه مربوط به آن را عودت می‌دهید. ضمانت بازگشت وجه همیشه اعتماد مشتری جدید را به خود جلب می‌کند.

۷: صفحه فرود داشته باشید

لندینگ پیج ها در سایت شناسنامه فروشگاه شما به شمار می‌روند که مخاطب تنها با دیدن همان یک صفحه می‌تواند شمای کلی سایت شما را بشناسد. بنابراین طراحی صفحات فرود بسیار مهم است و نقش بسزایی در افزایش فروش خواهد داشت.

۸: امکان چت آنلاین

برای سایت خود گفتگوی زنده و امکان چت با یک اوپراتور را طراحی کنید تا اگر مخاطب سوال یا مشکلی داشت بتواند خیلی سریع به شما دسترسی پیدا کند و از سایت خارج نشود. این کار تاثیر بسزایی در بالا بردن درصد احتمال خرید توسط مخاطب را دارد و اعتماد او را هر چه بیشتر جلب می نماید. ضمن آنکه با امکان گفتگوی آنلاین می توانید تا حد زیادی فیدبک های مثبت یا منفی درباره محصول یا خدمات خود را دریافت کنید و از آن برای رفع مشکلاتی که از آنها خبر نداشتید استفاده کنید.

۹: ثبت نام و دریافت اطلاعات کاربر

با داشتن اطلاعات کاربران سایت خود به ویژه ایمیل می‌توانید در آینده به آنها راحت تر دسترسی داشته باشید و به اصطلاح از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. اگر بتوانید ایمیل بازدید کنندگان را دریافت کنید راحت‌تر می‌توانید آنها را از جشنواره ها، خبرنامه ها، طرح های فروش و تخفیفاتی که در نظر دارید مطلع کنید و شانس فروش در این ایونت ها را بالاتر ببرید. وقتی ایمیل یا شماره موبایل مخاطب و کاربران خود را داشته باشید می‌توانید کوپون های تخفیف را به بهانه رویدادهای مختلف نظیر جمعه سیاه، شب یلدا، نوروز و ... برای آنها ارسال کرده، شانس فروش خود را بالا ببرید.

۱۰: رعایت اصل صداقت

مخاطب خود را صادقانه راهنمایی کنید و سوالات او را با حوصله پاسخ دهید. رفتار و گفتار صادقانه شما در معرفی محصول و ارائه خدمات همواره می‌تواند مشتری را جذب نماید. اگر بتوانید صادقانه مشکل مشتری خود را حل کرده به او راهکاری درست بدهید و مشکل او را حل کنید، او را به یک مشتری وفادار تبدیل می‌کنید که به احتمال زیاد با تبلیغات دهان به دهان، مشتریان زیاد دیگری را نیز به سوی شما روانه خواهد ساخت. بنابراین سعی کنید همیشه شفاف عمل کنید و نیت صادقانه ای برای کمک به حل مشکل مشتریان خود داشته باشید.

استفاده از تبلیغات و گزینه های خرید آسان

در نهایت تبلیغات به شما کمک می‌کند که بهتر دیده شوید و مخاطبینی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند بتوانند راحت‌تر به شما دسترسی پیدا کنند. اما بعد از آنکه با سایت شما روبرو شدند اگر گزینه های کارآمد و خوبی برای یک خرید سریع، آسان و امن فراهم کرده باشید، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت. در نهایت یکی از بهترین روش هایی که می‌تواند شانس دیده شدن سایت شما در نتایج سرچ کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو را افزایش دهد، سئو سایت شما با تکنیک های اصولی و روش های صحیح است. این مطلب توسط مجموعه سرچ لند تهیه و تدارک دیده شده است. چنانچه نیاز به خدمات بهینه سازی سایت (سئو) دارید می‌توانید به وب سایت سرچ لند به آدرس Searchland.ir مراجعه فرمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top