تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/01 - 19:22
کد خبر: 488652

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

 هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با صدور هشدار زرد پایداری جو، از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و گفت: افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از سوم تا پنجم آذرماه از حضور در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، عصر چهارشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه سوم آذرماه تا روز یکشنبه پنجم آذرماه در بعضی ساعات عصر و شب و اوایل روز شاهد سکون نسبی و پایداری جو خواهیم بود، گفت: در این شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان، مخصوصاً ساکنین نیمه جنوبی و نواحی مرکزی تهران به ویژه اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، تهرانسر، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب پردیس این است که در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر با اشاره به اینکه کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم سبب افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود افزود: بر این اساس توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیمای‌های ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه مردم می‌توانند با استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی مخصوصاً به صورت تک سرنشین در مدیریت وضعیت هوا مشارکت داشته باشند عنوان کرد: رعایت استانداردهای ملی خودرو و سوخت، نظارت دقیق بر دارا بودن معاینه فنی خودروها، استفاده از سوخت گاز به جای سوخت‌های فسیلی، گازوئیل و مازوت در صنایع، بهینه سازی تکنولوژی صنعت و استفاده از سیستم‌های پالاینده در دودکش‌های خروجی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی همگی از عوامل مهم در کاهش درصد آلایندگی هوا به شمار می‌روند که می‌توان با بهره مندی از این موارد این مخاطره را کاهش داد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه گفته می‌شود موتور سیکلت ها نقش به سزایی در آلودگی هوا دارند افزود: استفاده از موتور سیکلت ها نیاز مردم است و ما نمی‌توانیم این نیاز را حذف کنیم لذا ضروری است که به اصلاح الگوی مصرف سوخت بپردازیم و هم اکنون استفاده از موتور سیکلت های برقی در دستور کار دولت قرار گرفته تا فاز به فاز این موتور سیکلت ها جایگزین شوند و سوخت پاک را در قالب سوخت برگشت پذیر داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top