تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/05 - 16:29
کد خبر: 488994

قول مساعد بذرپاش برای احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه تهران

 قول مساعد بذرپاش برای احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه تهران

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد عملیات احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه تهران هر چه زودتر آغاز شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان بازدید از پارک اندیشگاهی دانشگاه تهران یکی از روش‌های اجتماعی کردن علم و دانشگاه را تسری کارکردهای پارک اندیشگاهی به کل دانشکده‌ها دانست و گفت: اجتماعی شدن دانشگاه از حیث ارتباط با یک لایه خارج از دانشگاه، با تکثیر مدلی که اکنون از سوی پارک اندیشگاهی ارائه شده است، ممکن می‌شود‌.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر در دوره مدیریتی شما در دانشگاه تهران، مدل پارک اندیشگاهی به همه دانشکده‌ها تسری پیدا کند، در واقع یک الگو برای دانشگاه‌های دیگر نیز می‌شود و در صورتی که ریل‌گذاری این کار به درستی انجام شود، این نهادسازی مهم با تغییر مدیریت‌ها هم برچیده نمی‌شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید هر روز کارآمدتر شوند و از آن مهمتر انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها نیز روز به روز کارآمدتر شوند، از وزارت راه و شهرسازی به عنوان پر مسئله‌ترین، پر مشکل‌ترین و پهناورترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و گفت: فاصله نسخه‌هایی که دانشگاه‌ها به حوزه اجرا ارائه می‌کنند با آنچه که در میدان اجرا می‌بینیم، واقعاً معنادار است. امیدواریم با تسری و نهادینه شدن فعالیت‌هایی مانند آنچه که در پارک اندیشگاهی صورت می‌گیرد، فاصله دانشگاه از حوزه اجرا کاهش پیدا کند.

زرگر، مشاور رئیس دانشگاه تهران و مسئول راه‌اندازی پارک اندیشگاهی نیز با بیان اینکه افتتاح رسمی این مجموعه با حضور مسئولان ارشد کشور در آینده نزدیک صورت می‌گیرد، در توضیح مبانی فعالیت این مجموعه، گفت: بسته‌های تحلیلی توسط اندیشکده‌ها به این ترتیب تهیه می‌شوند که ابتدا مسائل با توجه به روندهای جهانی شناسایی می‌شوند و سپس با صحت‌سنجی موضوع و تحقیق از منابع مختلف، بررسی ادبیات موضوع با استفاده از روش‌ها و ابزار آینده‌پژوهی، سناریونگاری و تحلیل سلسله مراتبی و در نهایت تبیین راهبرد نسبت به کلان روند، محتوای تحلیلی تولید می‌شود.

مقیمی در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، در ادامه پیگیری‌های قبلی درباره تأمین مسکن مورد نیاز اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران با وزیر راه و شهرسازی مذاکره کرد و گفت: در مذاکرات قبلی، برای تأمین 10 هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی، کارکنان و بازنشستگان دانشگاه تهران توافق صورت گرفت و در نشست با مدیران ارشد شهرداری و سایر سازمان‌ها، توافقات لازم با نهادهای مرتبط با مسکن صورت پذیرفت.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه به مطالعات صورت گرفته در زمینه مکان‌یابی و تعیین زمین محل احداث مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه اشاره کرد و چند زمین تحت مالکیت دانشگاه در داخل و خارج تهران را برای احداث این واحدهای مسکونی معرفی نمود و گفت: امیدواریم با مساعدت وزارت راه و شهرسازی، ضمن تسریع در روند احداث، این واحدهای مسکونی به همه اعضای هیأت علمی و کارکنان شاغل و همچنین بازنشستگان متقاضی تعلق بگیرد.

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز گام اجرایی بعدی در زمینه مسکن دانشگاهیان دانشگاه تهران را معرفی زمین‌های مدنظر دانشگاه تهران به سازمان ملی زمین و مسکن و استعلام از این سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد عملیات احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه تهران هر چه زودتر آغاز شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top