تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/01 - 21:43
کد خبر: 489304

در نشست صمیمانه نماینده اتحادیه های دانشجویی با وزیر بهداشت مطرح شد:

لزوم توجه همه جانبه به افزایش ظرفیت پزشکی و خطر و تهدید پیری جمعیت

لزوم توجه همه جانبه به افزایش ظرفیت پزشکی و خطر و تهدید پیری جمعیت

نشست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور عصر روز چهارشنبه اول آذرماه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد و اعضای تشکل‌های دانشجویی مشکلات، دغدغه های حوزه سلامت و درمان، مطالبات و راهکارهای لازم جهت رفع نیازها را مطرح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمایندگان چهار تشکل دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی شامل بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان عصر روز چهارشنبه در حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی این وزارتخانه و رضا رخسایی مشاور امور نخبگان و بین الملل و مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی به بیان مطالبات، دغدغه های حوزه سلامت و درمان و همچنین کمبودها در حوزه بهداشت و راهکارهای لازم جهت رفع آن پرداختند و وزیر بهداشت پس از استماع سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به ایراد سخن پرداخت.

هر یک تشکل‌های دانشجویی در مجموع به مدت ۱۱ دقیقه طی دو نوبت فرصت داشتند در حضور وزیر بهداشت به بیان سخن بپردازند که به ترتیب نمایندگان بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و دفترتحکیم وحدت براساس قرعه، سخنرانی کردند.

لزوم حمایت از فارغ التحصیلان، وجود بیمارستانهای فرسوده و استفاده از ظرفیت های چندبرابری و ناهمگون تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت، ضرورت برقراری عدالت در حوزه سلامت و درمان به عنوان یک مطالبه جدی، تلاش برای کاهش هزینه های دندانپزشکی و تامین پوشش بیمه ای لازم در این زمینه، نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و رفاهی در دانشکده های اقماری و عدم توجه مسوولان به این دانشکده ها از جمله مسائلی بود که توسط تشکل بسیج دانشجویی مطرح شد.

همچنین مساله افزایش ظرفیت پزشکی و عدم تامین زیرساخت های لازم فرهنگی و رفاهی متناسب با این افزایش، تاکید بر موضوع عفاف وحجاب و برخوردهای لازم با هنجارشکنان، ضرورت توجه بیشتر به دانشجویان بین الملل و مشارکت بیش از پیش آنها در برنامه های فرهنگی، آموزشی وتربیتی، عدم غفلت در مسائل فرهنگی و آموزشی دانشجویان و همچنین دقت و وسواس بیشتر مسوولان در جذب اعضای هیات علمی از دیگر موارد مطروحه توسط بسیج دانشجویی بود.

نمایندگان انجمن اسلامی مستقل دیگر تشکل دانشجویی بود که در حضور دکتر عین اللهی به بیان مسائل ، مشکلات و پیشنهادات خود در زمینه های صنفی، حوزه بهداشت و درمان و مقوله آموزش پزشکی پرداختند.

کمبود نیروی انسانی لازم در حوزه درمان، افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به تامین ساختارهای لازم و اولیه، نبود بسترهای مناسب در حوزه آموزشی، رفاهی و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی، عدم تناسب لازم افزایش ظرفیت پزشکی با آمار خوابگاه های دانشجویی، کلاسهای دانشگاه وتختهای بیمارستانی، درخواست از وزیربهداشت برای حضور پررنگ در فضای دانشگاهی و شنیدن مطالبات صنفی دانشجویان، اقدامات بازدارنده جهت جلوگیری از مهاجرت کادر درمان، تشکر از معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت به دلیل برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و ... از جمله موارد مطرح شده از سوی این نمایندگان بود.

جامعه اسلامی دانشجویان یکی دیگر از تشکل های دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی نیز در ادامه به بیان صحبت ها، پیشنهادات و راهکارها در حضور وزیربهداشت پرداختند.

لزوم ارتقای کیفیت در بیمارستانهای دولتی و جلب رضایت مردم از مراکز دولتی، توجه بیشتر به مقوله آموزش پزشکی و بهداشت در کنار ساخت بیمارستانها و فعالیتهای درمانی، لزوم توجه به ساخت خوابگاههای دانشجویی بویژه خوابگاههای متاهلی، ضرورت توجه به مطالبات پرستاران به عنوان اقشار زحمتکش و یادکردن از رشته پرستاری به عنوان یک حرفه و نه صرفا یک شغل، لزوم داشتن برنامه های بلندمدت و مدون در بدنه وزارت بهداشت و... از جمله موارد مهم بیان شده از سوی نمایندگان این تشکل دانشجویی بود.

ضرورت پرداخت حقوق و معوقات کارورزان و کادر درمان و سلامت و ایجاد انگیزه و رغبت در آنها، رفع مشکلات معوقات داروخانه ها و پرداخت بدهی آنها توسط بیمه و... از جمله نکاتی بود که توسط نمایندگان جامعه اسلامی دانشجویان بیان گردید.

نمایندگان دفتر تحکیم وحدت نیز به عنوان یک تشکل دانشجویی در حضور وزیر بهداشت و دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت به بیان سخن پرداختند.

خطر و تهدید پیری جمعیت و رفتن به سوی سالمندی و لزوم راهکارهای اساسی و انقلابی در حوزه جمعیت، اعمال سیاستهای تشویقی و انگیزشی در مسیر قانون جوانی جمعیت و خانواده و میل به فرزندآوری، توجه به ساخت خوابگاههای متاهلی و اعطای تسهیلات لازم به زنان از جمله مرخصی قبل و بعد از زایمان، ضرورت تامین بسترهای لازم جهت نقل و انتقالات دانشجویان متاهل بخصوص دانشجویان مادر، ریشه یابی در مقوله مهاجرت پزشکی و... جزو مواردی بود که توسط اعضای این اتحادیه مطرح شد.

بعد از سخنرانی نمایندگان تشکل های دانشجویی، دکتربهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایراد سخن پرداخت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top