تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/09 - 20:10
کد خبر: 489471

مردم ایران ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و امدادی به غزه اهدا کردند

مردم ایران ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و امدادی به غزه اهدا کردند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این میزان کمک برای اولین بار و به شکل بی سابقه‌ای در کشور جمع آوری شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این میزان کمک برای اولین بار و به شکل بی سابقه‌ای در کشور جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در مباحث غزه تجمعات فراوانی را داوطلبان و امدادگران هلال احمر در میادین اصلی کشور برگزار کردند، افزود: در حالی که جمعیت هلال احمر غزه و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفتند اما آنان تا پای جان کار و به مجروحین رسیدگی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در تماس با یکی از معاونان جمعیت هلال احمر غزه به ما اعلام شد که غذا و آب نمیخواهیم و مصدومانمان در دو نوبت در زمان مصدومیت و زمان جراحی درد میکشند چون داروی بی حسی و مسکن نداریم.

وی ادامه داد: با این وجود تمام مردم دنیا به کمک مردم غزه شتافتند. چه کسی باور می‌کرد که تجمعات در انگلیس و کشورهای دیگر به حمایت از مردم غزه برگزار شود و همه اینها توفیق الهی است.

کولیوند حرکت وحشیانه رژیم صهیونسیتی را موجب معرفی هر چه بیشتر وجهه آن رژیم دانست و ادامه داد: در تبادل اسرا دیده می‌شود مردم غزه با همه داغ دیدگی ورود عزیزان خود را جشن می‌گیرند که نشان از امید بالای آن‌ها دارد.

وی اظهار کرد : از روز اول وقوع جنگ در غزه شروع به ارتباط گیری با همتایان خود کرده و نحوه ارسال کمک ها را بررسی کردیم. رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: گرفتن بیانیه‌های مختلف از کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای بین المللی از دیگر اقدامات و پیگیری‌های ما بود که پاسخ های خوبی هم گرفتیم.

وی ادامه داد: با رییس هلال احمر کشورهای مصر، اردن، عراق و سوریه در منطقه نیز هر روز تماس و هماهنگی داشته و از طرف دیگر جمع آوری کمک های مردمی را آغاز کردیم.

کولیوند گفت: کمک و تلاش برای برقراری آتش بس و ورود روزانه ۱۵ کامیون اقلام ضروری برای مردم غزه از دیگر تلاش های‌ انجام شده در زمان جنگ بود.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط آتش بس روزانه ۱۲۰ تا ۱۲۵ کامیون وارد غزه می‌شود در حالی که نیاز است این عدد به ۲۰۰ کامیون افزایش یابد زیرا مردم غزه با سختی مواجه هستند.

کولیوند تصریح کرد: مستندسازی تمام اقدامات ضد بشری و ثبت آنها اقدام موثری است که با کمک گرفتن از هلال احمر ۸۶ کشور در این راستا انجام شده و با توجه به اعلام واحد حقوقی صلیب سرخ مبنی وجود امکان اعلام جرم از سوی جمعیت های هلال احمر کشورها، اقدام در این رابطه آغاز شده است.

وی گفت: متن حقوقی در این رابطه آماده شده و ۸۶ کشور همراه هم هستیم و خوشبختانه انسجام خوبی علیه این رژیم غاصب شکل گرفته است.

کولیوند بیان کرد: همچنان آماده کمک به غزه و برپایی سه بیمارستان صحرایی مجهز برای درمان مجروحین جنگ هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: خوشبختانه این روحیه داوطلبی و شهادت طلبی مردم غزه به بسیاری از کشورها انتقال یافته است.

وی بسیاری از کارهای جمعیت هلال احمر را با حضور موثر خانواده‌های شهدا دانست و افزود: خانواده شهدا در تمامی میادین حاضر و به شکلی موثر حضور دارند و نگاه داوطلبان ما همین دیدگاه است.

کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر ۴۹۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی‌کرد و همچنان این جمعیت در حال نقش آفرینی موثر در عرصه خدمت به انقلاب و مردم است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top