تاریخ انتشار: شنبه 1402/09/11 - 13:49
کد خبر: 489607

بازنگری شیوه‌های گذشته برای مقابله با مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها

بازنگری شیوه‌های گذشته برای مقابله با مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان یادآورشد : نیازمند بازنگری شیوه‌های گذشته برای مقابله با موارد آسیب‌زا و مصرف دخانیات هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از سازمان امور دانشجویان، اولین هم‌اندیشی راهکارهای کاهش مصرف سیگار در دانشگاه‌ها، از ایده تا عمل با حضور دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی در سازمان امور دانشجویان و مدیران مراکز بهداشت و درمان و مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این هم‌اندیشی دکتر نعیمی گفت: دفتر مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان متولی سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی مجموعه دانشجویان و خانواده دانشگاه‌ها است؛ بنابراین برای اینکه در جهت توانمندسازی دانشجویان بکوشیم باید علاوه بر درمان به پیشگیری نیز توجه کنیم و آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی ادامه داد: آخرین یافته‌های ما نشان می‌دهد که یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند دانشجویان را تهدید کند مصرف دخانیات است که این خود دروازه ورود به بسیاری از آسیب های دیگر است به همین منظور در این هم اندیشی نخبگانی به دور هم جمع شده ایم تا به بررسی اقدامات لازم برای پیشگیری از مصرف مواد آسیب‌زا در دانشگاه‌ها بپردازیم و ضمن هم‌اندیشی، راهکارهای نوین برای مقابله با این معضل را بررسی و ارائه کنیم.

نعیمی افزود: متولیان سلامت جامعه و خانواده قبل از دانشگاه و پس از آن مدیران مراکز بهداشت و درمان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولین فرهنگی و دینی دانشگاه‌ها باید عوامل فردی و اجتماعی، شرایط و زمینه‌ها را مورد بررسی قرار دهند و بعد از جمع بندی بهترین راهکارها در جهت رسیدگی و حل آن معضل اقدام کنند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی با اشاره به اینکه نیازمند بازنگری شیوه‌های گذشته برای مقابله با موارد آسیب‌زا و مصرف دخانیات هستیم؛ تصریح کرد: دانشجو به عنوان عنصر سازنده جامعه و سرمایه ارزشمند انسانی است که پایه اساسی توسعه یک جامعه شناخته می‌شود باید سالم باشد بنابراین باید در خصوص اقدامات لازم برای سلامت آن بیندیشیم و در این راستا عزم دانشگاه‌ها را جزم کنیم تا به این مسئله به طور جدی ورود کنند.

وی اظهار کرد: همیاران دانشجویی بیش‌ترین اثر را در انتقال مفاهیم به دانشجویان دارند بنابراین دانشجویان در حوزه مهارت‌های زندگی از دوستان خود و همیاران دانشجو می‌آموزند. به همین منظور ما باید در قالب کانون‌های همیاران سلامت، به دانشجویان علاقمند آموزش دهیم تا آن‌ها در سطح تماس با سایر دانشجویان بیش‌تر بتوانند منشا اثر باشند و تجارب و مفاهیم ارزشمند خود را به سایر دانشجویان ارائه کنند.

نعیمی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاء الله بتوانیم این انسجام را در قالب کانون‌های همیاران سلامت در کنار مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان به طور مطلوب‌تری ایجاد کنیم و از آن‌ها در توانمندسازی سایر دانشجویان کمک بگیریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top