تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/12 - 19:07
کد خبر: 489757

دانشگاه علامه‌ طباطبایی میزبان ۱۴۰ فارسی آموز از ۱۵ کشور جهان

دانشگاه علامه‌ طباطبایی میزبان ۱۴۰ فارسی آموز از ۱۵ کشور جهان

آیین استقبال از فارسی آموزان نوورود مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه علامه‌طباطبایی با حضور رییس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، آئین استقبال از فارسی آموزان نوورود مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه علامه‌طباطبایی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر آزاده میرزایی، رئیس مرکز آزفا دانشگاه و جمعی از فارسی آموزان نوورود در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.

مرکز آزفای دانشگاه علامه‌طباطبایی در نیم‌سال تحصیلی جدید میزبان حضور ۱۴۰ فارسی آموز از کشورهای آذربایجان، روسیه، چین، کره جنوبی، عراق، عمان، فلسطین، قزاقزستان، لبنان، اندونزی، نیجریه، آفریقای جنوبی، ترکیه و سریلانکا است.

معتمدی در این آئین ضمن خوشامدگویی به فارسی آموزان و اشاره به تلاش آن‌ها برای بیان افکار و اندیشه‌های خود به زبان فارسی، گفت: امیدوارم با آموزش و مهارتِ بیشتر بتوانید آنچه در ذهن دارید را به زبان فارسی بیان کنید.

وی با بیان اینکه وقتی مطلبی از زبانی به زبان دیگر ترجمه می‌شود، خیلی از ویژگی‌ها و اصالت خود را از دست می‌دهد، افزود: ترجمه با متن اصلی فاصله زیادی دارد؛ چراکه ظرافت‌هایی در زبان اصلی وجود دارد که در ترجمه وجود ندارد ولی اگر به زبان متن اصلی مسلط باشیم بسیاری از آن ظرافت‌ها را درک می‌کنیم. بنابراین وقتی شما با زبان فارسی آشنا می‌شوید، ظرافت‌های آن را نیز به دست می‌آورید و بهتر می‌توانید صحبت کنید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از چیزهایی که هنگام بازگشت به کشور، از شما انتظار دارند که نسبت به آن اطلاعات داشته باشید این است که چرا ایران تحریم شده و بیش از چهل سال در تحریم آمریکا و کشورهای غربی است. اگر شما بتوانید همزمان با یادگیری زبان فارسی، اطلاعاتی هم راجع به انقلاب و مهم‌ترین هدف امام خمینی (ره) به دست بیاورید، می‌توانید به سوال‌هایی که پس از بازگشت به کشور از شما می‌پرسند، پاسخ دهید.

وی افزود: این تحریم‌ها سبب شد که ملت ایران به خود متکی شود به طوری که پیشرفت‌های علمی بسیاری را در دانشگاه‌های ایران شاهد هستیم. با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفتی که در سال‌های اخیر در ایران رخ داده، مثال زدنی است به طوری که امروزه در دورترین روستاها نیز به امکانات مختلف دسترسی وجود دارد.

معتمدی در ادامه آئین به ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه علامه‌طباطبایی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از برترین دانشگاه‌های ایران است و بر اساس شاخص‌های مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) حتی در برخی از شاخص‌ها، رتبه اول را در ایران دارد. همچنین بر اساس رتبه‌بندی تایمز نیز دانشگاه علامه‌طباطبایی در میان دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه‌طباطبایی نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو و بیش از ۶۰۰ عضو هیأت علمی دارد که برخی از این اعضا در زمره دانشمندان تراز اول کشور قرار دارند و شخصیت‌های شناخته شده ملی و بین‌المللی هستند. همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته دارد که بسیاری از مسئولان سطح یک کشوری و اندیشمندان علوم انسانی، دانش‌آموخته یا استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی هستند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی تاکید کرد: این دانشگاه تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند تا شما بتوانید به خوبی آموزش ببینید، با زبان فارسی آشنا شوید و با سرمایه علمی مناسبی به کشور خود برگشته و منشأ اثر باشید.

وی خطاب به فارسی‌آموزان دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: پیشنهاد می‌کنم بعد از بازگشت به کشورتان هم ارتباط خود را با این دانشگاه حفظ کنید. اگر نیازی به کتاب‌ها و برنامه‌های فارسی پیدا کردید، ما در دانشگاه، آمادگی داریم که به شما کمک کنیم تا در کشور خود پرچم زبان فارسی را بلند کنید و به دیگران آموزش دهید و این لذت را به هم وطنان خود منتقل کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top