تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/13 - 10:30
کد خبر: 489828

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

آرامش و ثبات بر بازار خودرو حاکم می‌شود

آرامش و ثبات بر بازار خودرو حاکم می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: با توجه به ثبات ایجادشده در بازار ارز می‌توان انتظار داشت با سیاست‌گذاری و مدیریت درست، آرامش و ثبات به بازار خودرو نیز برگردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی عسگری اظهار کرد: در چند ماه اخیر یک وضعیت ناهماهنگ بین دستگاه‌های مختلف در موضوع خودرو وجود داشته که باعث بروز مشکلاتی شده است. به تعبیری خودرو تبدیل به گوشت قربانی شده که هر کسی آن را به سمت خود می‌کشد و فقط نگاه جزیره‌ای و سازمانی خود را در این موضوع می‌بیند.

وی توضیح داد: یک ضلعی از  دولت در بحث نحوه فروش خودرو نظر می‌دهد. دیگری می‌گوید که باید شرکت‌های خودروسازی مستقل شوند و یا این‌که نظری مطرح شده که باید خودرو در بورس عرضه شود. بعد یک مرتبه دیدگاه دیگری بیان می‌شود که باید شورای رقابت قیمت‌گذاری کند و یا این‌که خودروسازان مستقیم محصولات خود را عرضه کرده و حتی در سامانه فروش متمرکز این کار را انجام دهند؛ در بحث واردات خودرو هم چنین وضعیتی را می‌بینیم به طوری که سازمان استاندارد نظراتی می‌دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌پذیرد، بانک مرکزی هم ملاحظاتی درباره تامین ارز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید نظرات تخصصی را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به خروجی واحد برساند تا در نهایت شاهد سیاست‌گذاری مشخص و وحدت رویه در اجرا باشیم. وضعیت به گونه‌ای است که مردم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند در بحث واردات خودرو آخر چه می‌شود و چقدر در بازار اثر می‌گذارد؟

عسگری با بیان این‌که واردات خودروی نو به صورت قطره چکانی شروع شده است، گفت: با این وضعیت و واردات خودرو با قیمت‌های بالا طبیعتا دردی از مردم به خصوص قشر متوسط دوا نمی‌شود، انتظار می‌رود دولت به وحدت رویه‌ای برسد تا همه اضلاع به نقطه مشترکی برسند و از دولت درباره بحث خودرو یک صدا بشنویم و همه هم پای آن بایستند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع درباره اقدامات این کمیسیون تصریح کرد: کمیسیون صنایع برای این‌که نزدیکی فکری به وجود آورد چندین جلسه با تمام بازیگران دولتی و غیردولتی همچون بانک مرکزی، خودروسازان، سازمان استاندارد و قطعه سازان برگزار کرد تا بتوانند نگاه و سیاست گذاری واحدی در دولت ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که سیاست گذاری‌ها به درستی اجرا شود این دور از ذهن نیست که در آینده بازار خودرو به ثبات برسد البته در این بین یکسری از متغیرهای خارج از دسترس و کنترلی همچون حوادث بین‌المللی را نباید در نظر گرفت ولی در مجموع با روند بانک مرکزی در زمان مدیریت آقای فرزین در ایجاد ثبات در بازار ارز می‌توان انتظار داشت بازار خودرو به ثبات برسد.

عسگری توضیح داد: بزرگترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در تامین مواد اولیه و در نهایت قیمت تمام شده خودرو بود که حداقل با ثبات ایجاد شده در بازار ارز دیگر چنین بهانه‌ای وجود ندارد، پس اگر سیاست گذاری و مدیریت درستی وجود داشته باشد می‌توان انتظار داشت که آرامش و ثبات به بازار خودرو برگردد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top