تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/13 - 17:08
کد خبر: 489857

نگاهی به رقابت پایانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا؛ یک قدم تا صعود

 نگاهی به رقابت پایانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا؛ یک قدم تا صعود

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف تیم فوتبال الاتحاد عربستان خواهد رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2024_2023 امروز 13 آذر ماه آغاز می‌شود و سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های گروه C باید به مصاف تیم الاتحاد عربستان برود.

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود و تیم فوتبال سپاهان باید در آخرین مصاف خود مقابل الاتحاد عربستان به میدان برود؛ دیداری حساس و نفس‌گیر که نتیجه آن تکلیف تیم دوم گروه را مشخص کرده و زردپوشان اصفهانی درصورت گرفتن یک امتیاز به دور حذفی این رقابت‌ها صعود خواهند کرد.

زردپوشان اصفهانی از 5 بازی قبلی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 3 برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورده‌اند و با اندوختن 10 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و برای قطعی کردن صعودشان باید از الاتحاد امتیاز بگیرند و در صورت پیروزی به عنوان صدرنشین راهی مرحه یک‌هشتم نهایی خواهند شد.

زردپوشان اصفهانی در شرایطی به مصاف الاتحاد خواهند رفت که در بین تیم‌های دوم مرحله گروهی، بالاترین شانس صعود را دارند؛ در بین تیم‌های دوم مرحله گروهی، سپاهان، به همراه تیم نوبهارنمنگان تنها تیم‌هایی هستند که توانستند 10 امتیاز کسب کنند و برای قطعی شدن صعودشان تنها به امتیاز نیاز دارند؛ از طرفی سپاهان در هفته‌های گذشته موفق شد که تفاضل گل خارق‌العاده مثبت 9 را ایجاد کند و با توجه به شرایط حاکم بر سایر گروه‌ها و نتایج بازی‌های امروز، زردپوشان اصفهانی حتی در صورت شکست، باز هم شانس صعود را خواهند داشت و با در نظر گرفتن همه عوامل فوق، می‌توان گفت که سپاهان نسبت به سایر تیم‌های دوم در گروه‌های دیگر،از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جمع 3 تیم دوم برتر مرحله گروهی برخوردار است.

بدون شک تقابل سپاهان و الاتحاد حساس‌ترین بازی فصل زردپوشان اصفهانی است؛ اتفاقات و حواشی بازی رفت دو تیم باعث شده که بازی امروز از حساسی بالایی برخودار شود و همین امر به شاگردان مورایس انگیزه دو چندانی می‌بخشد؛ با این حال مقابله با استرس و فشار روانی بالای بازی چالش جدی بر سر راه مورایس و شاگردانش خواهد بود. از طرف دیگر الاتحاد صعودش را به دور حذفی قطعی کرده و بازی امروز برای این تیم یک دیدار تشریفاتی به شمار می‌آید و این نکته می‌تواند به سود سپاهانی‌ها خاتمه یابد.

بازی سپاهان مقابل الاتحاد بدون شک سخت‌ترین بازی زردپوشان در مرحله گروهی است؛ آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که بازیکنان باکیفیت و ستاره‌های بزرگی را در ترکیب خود دارد و فوتبال تهاجمی و زیبایی را به نمایش می‌گذارد؛ از طرفی 2 مهره اصلی سپاهانی‌ها در بازی امروز محروم هستند و مورایس هادی محمدی و حسین‌نژاد را در اختیار ندارد.

الاتحاد از خط حمله‌ای قوی‌ برخوردار است و در فاز هجومی یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های حال حاضر آسیاست. زردپوشان پوشان عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته و در 5 بازی 9 گل به ثمر رسانده‌اند که نشان از قدرت بالای خط حمله این تیم دارد. اگرچه در بازی امروز کریم بنزما، کانته و رومارینیو غایب هستند با این حال نماینده عربستان همچنان در ترکیب خود بازیکنان بزرگی دارد که می‌توانند شرایط سختی را برای سپاهان رقم بزنند؛ ستاره‌ اصلی الاتحاد در خط حمله عبدالرزاق حمدالله است که در لیگ حرفه‌ای عربستان 7 گل را به ثمر رسانده و انگیزه بالایی دارد؛ علاوه بر این فابینیو یکی دیگر از مهره‌های کلیدی الاتحاد بوده و تا به این جای لیگ قهرمانان نتوانسته عملکرد درخشانی از خود نشان بدهد با این حال تجربه و کیفیت بالای این بازیکن می‌تواند برای سپاهان مشکل‌ساز شود.

نقطه ضعف اصلی الاتحاد خط دفاعی آن است. زردپوشان قطری طی 5 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ حرفه‌ای عربستان 8 گل را دریافت کرده‌اند که نشان از ضعف این تیم در فاز دفاعی داشته و بدون شک اگر سپاهانی‌ها مقابل الاتحاد باهوش عمل کرده و قدر فرصت‌های ایجاد شده را بدانند، می‌توانند از ضعف این تیم در خط دفاعی بهره ببرند.

مصدومان و محرومان:

در تیم الاتحاد کریم بنزما مصدوم بوده در بازی امشب حضور نخواهد داشت؛ سپاهانی‌ها نیز هادی محمدی و حسین‌نژاد در اختیار ندارند و در غیبت ستاره‌هایشان به مصاف رقیب عربستانی خود می‌روند.

گلزنان برتر:

در تیم سپاهان اسدی با 7 گل زده و در تیم الاتحاد نیز حمدالله با 7 گل زده برترین گلزنان 2 تیم هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد قربانی، محمد کریمی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، آریا یوسفی، رضا اسدی و فرشاد احمدزاده.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top