تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 17:51
کد خبر: 490079

رئیس جهاد دانشگاهی:

در حوزه ناباروری گام‌هایی در سطح جهانی برداشته‌ایم

در حوزه ناباروری گام‌هایی در سطح جهانی برداشته‌ایم

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای علمی است که توانسته در حوزه های مختلف از جمله در حوزه ناباروری اقدامات مهم و در سطح جهانی انجام دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان با تمجید از عملکرد استاندار هرمزگان در زمینه حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی و توسعه مسائل اقتصادی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی مجموعه ای علمی است که توانسته در حوزه های مختلف از جمله در حوزه ناباروری اقدامات مهم و در سطح جهانی انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر حوزه سلول درمانی، در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت نیز کارهای بزرگی انجام شده که توانسته به کشور کمک‌های بزرگی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در زمینه فرهنگی خبرگزاری ایسنا توانسته خود را به عنوان یکی از برترین خبرگزاری‌های کشور معرفی کند در کنار این خبرگزاری، خبرگزاری ایکنا ویژه حوزه قرآنی را داریم همچنین با مرکز افکار سنجی ایسپا در زمینه نیز فعالیت خوبی داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص امنیت غذایی و تامین شیر و گوشت با اقدامات انجام شده علمی در حوزه دام سنگین توانسته ایم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

مسلمی گفت: هرمزگانی استانی با پتانسیل بالا به ویژه در حوزه دریایی است که می‌تواند در زمینه اقتصاد دریا محور نقش مهمی ایفا کند از این رو آماده همکاری با استانداری در زمینه علمی، پژوهشی و توسعه فناوری هستیم.

وی صمن استقبال از پیشنهاد ایجاد رویان دریایی، گف: طرح مورد نظر را ارائه خواهیم داد و در زمینه فعالیت های مرتبط با آهن هماتیت نیز آماده همکاری با استان هستیم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: در هرمزگان در حوزه پژوهشی و علمی نیازمند کار بر روی سه مسئله مهم هستیم که در صورت تحقق آن می‌توان اقدامات موثری در زمینه توسعه اقتصاد انجام داد.

وی افزود: اولین مسئله مرتبط با افزایش بهره‌وری از آبشیرین کن‌ها است، در حال حاضر به ازای هر 3.5 کیلووات انرژی یک مترمکعب آب شیرین سازی می‌شود اما ما به دنبال این هستیم با انجام کارهای پژوهشی و علمی این میزان را به تولید یک متر مکعب آب شیرین در ازای 1 کیلووات انرژی انجام دهیم.

استاندار هرمزگان گفت: با تحقق این هدف که از جمله سلسله مسائل ملی نیز هست می‌توان زمینه آبیاری زمین‌های کشاورزی از آب شیرین‌سازی شده از دریا را فراهم کرد که کمک موثری در تولید و اشتغال ایفا خواهد کرد و جهاد دانشگاهی می‌تواند با توان و ظرفیتی که دارد در این زمینه کمک کند.

وی مسئله مهم دیگر را شورورزی دانست و تصریح کرد: مسئله سوم در موضوع جلبک است که آماده استفاده از توان علمی جهاد دانشگاهی در این زمینه هستیم.

دوستی با اشاره به تجارب ارزنده جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهشگاه رویان اظهار داشت: تحقق اقتصاد دریامحور دستور مقام معظم رهبری است و تاکید داریم این امر رهبر معظم انقلاب عملی شود. در این حوزه آماده هستیم برای طرح‌های علمی پژوهشی علاوه بر تامین زمین، تمام زیرساخت‌های مورد نیاز را نیز تامین کرده و کمک های فنی اعتباری تخصیص دهیم.

وی با دعوت از جهاد دانشگاهی برای ورود به مسئله رویان دریایی در استان هرمزگان گفت: در این زمینه تمام همکاری های لازم با جهاد دانشگاهی صورت خواهد گرفت و تنها می‌خواهیم این نهاد دانش علمی و فناوری خود را به کار گیرد و مدل مورد نظر موفق را در حوزه دریا اجرایی کند.

وی با تاکید بر منابع عظیم معادن آهن هماتیت استان گفت: برآورد اولیه حاکی از وجود حدود 800 میلیون تن ذخیره معدنی آهن هماتیت است که برای استفاده از این ظرفیت نیز آماده دریافت طرح‌های علمی جهاد دانشگاهی هستیم و می‌توانیم زمینه‌های همکاری در این خصوص را نیز فراهم کنیم.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری میان استانداری هرمزگان و جهاد دانشگاهی کشور در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، کارآفرینی، سلامت و فناوری منعقد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top