تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 18:42
کد خبر: 490086

یامین پور:

آمار هر سه ازدواج یک طلاق اشتباه است

آمار هر سه ازدواج یک طلاق اشتباه است

در مراسم افتتاحیه سامانه «هم‌راه» معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره آمار اشتباه حوزه ازدواج و طلاق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مراسم رونمایی از سامانه ملی ازدواج «هم‌راه» بعد از ظهر امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد. این سامانه به همت وزارت ورزش و جوانان تاسیس شده است. و در راستای خدمات ازدواج تسهیل موضوعات این حوزه، دریافت مشخصات مراکز مشاوره خانواده و ازدواج که در نزدیکی محل زندگی است، برگزرای جلسات آنلاین مشاوره، نظردهی و امتیاز دهی به مشاوران، معرفی مراکز فعال در انتخاب همسر و همچنین تحلیل آمارها و داده‌های این حوزه به جهت تسهیل امر ازدواج توسط در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت، افتتاح شد.

در این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان کیومرث هاشمی، وحید یامین پور معاونت این وزاتخانه، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس و مدیران ثبت‌احوال و جمعی از مشاوران خانواده و ازدواج و اساتید این حوزه برگزار شد.

یامین پور با اشاره به اینکه ازدواج باعث ایجاد امید و سلامت در جامعه می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم ازدواج فقط یک مقوله دم‌دستی نیست بلکه مهم‌ترین راهبرد برای رسیدن به همبستگی و ادغام اجتماعی در دوره‌ای که فرد گرایی و لذات فردگرایی به ازدواج آسیب می‌زند است. بخشی از تسهیل ازدواج و کاهش سن ازدواج مربوط به سن ازدواج و بخشی دیگر مربوط به ارائه آموزشات و مشاوره‌های قبل از ازدواج است.

وی با اشاره به آمار مربوط به حوزه مشاوره بیان کرد: از مهر ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۲، ۳۴۰ مرکز مشاوره خانواده که ۱۰۰۰ روانشناس و مشاوره خانواده در این دوسال در آنها فعالیت داشتند،تاسیس شد؛ ۸۴ درصد از این مراکز در رده الف هستند. رشد ۸۰ درصدی  مشاوره و سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه ازدواج جوانان فعالیت دارند و برای توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور برای کمک و ساخت به مراکز مشاوره تعلق خواهد گرفت که پیش بینی ما این است ۱۱۰۰ مشاور در این زمینه بتوانیم به این حوزه اضافه کنیم.

در ادامه این مراسم امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمارهای سیاه‌نمایی در بحث طلاق گفت: آمارهایی که از طلاق  مطرح می‌شود باعث ناامیدی در دل جوانان برای ازدواج می‌شود. درست است که وضعیت ما در ازدواج تغییر جدی نکرده و میانگین سن ازدواج دختران و پسران همچنان ۲۴ و ۲۷/۵ است و از سن ۲۰ تا ۳۵ سالگی ۲/۳ دختران ازدواج کرده‌اند اما همچنان خانواده جایگاه خود را دارد و  طلاق امری قبح است.

وی افزود: وقتی می‌گویم نسبت ازدواج به طلاق ۳ به ۱ است این اشتباه بوده و آمار ازدواجی که ما بیان می‌کنیم برای امسال است اما طلاق‌ها برای ازدواج‌های سال قبل است.

اما مسائل نگران کننده آن است که نسبت ازدواج به طلاق در ۳۰ سال پیش ۱ به ۱۶ بوده است اما الان ۳ به ۱  است و بیش از ۲۲۰ میلیون دختر بالای ۳۰ سال مجرد و ۲۵۰۰ پسر بالای ۳۰ سال مجرد داریم.

این نماینده مجلس با اشاره به تحولات برنامه توسعه هفتم گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد علاوه بر بیمه‌هایی که برای درمان ناباروری بود، دختران بالای ۳۰ سال بتوانند از بیمه برای فریز تخمک‌های خود استفاده کنند که نگرانی آنها برای فرزنددار شدن در آینده کمتر شود و دراوایل سال ۱۴۰۳ این طرح اجرا خواهد شد.

وی در پایان افزود: امید دادن  به جوانان در بحث ازدواج باعث کم شدن آمار طلاق خواهد شد و با اصلاح نگاه می‌توان ازدواج را رونق داد.

یامین پور در ادامه با اشاره به صحبت‌هایبانکی‌پور افزود: سن زندگی مشترک قبل از طلاق در کشور ما ۹ سال است در این ۵ سال ۶ میلیون از جمعیت جوان کاهش پیدا کرده است و ۷۴درصد ازدواج برای جوانان بوده و ازدواج‌ها از سال ۱۳۹۸ تا نیمه اول ۱۴۰۲، ۹ درصد به طلاق شده است، در ۱۵ سال اخیر از ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱، ۱۹ درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است و نرخ زنان مطلقه در ۱۰ سال اخیر ثابت بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top