تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 20:34
کد خبر: 490096

افزایش دانش و آگاهی مردم در خصوص پدافند غیرعامل الزامی است

افزایش دانش و آگاهی مردم در خصوص پدافند غیرعامل الزامی است

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز «چهارشنبه ۱۵/ ۹ / ۱۴۰۲ » با حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز «چهارشنبه ۱۵/ ۹ / ۱۴۰۲ » با حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که عباسی مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس دفتر دادستان کل و تعدادی از معاونین سازمان پدافند غیرعامل حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین موحدی مسئله پدافند غیرعامل را از ضروریات کشور دانست و گفت: اینکه ما در تقویم خود هفته‌ای را به این موضوع اختصاص داده‌ایم نشان‌دهنده اهمیت وجود این سازمان است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.» بنابراین هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. 

ذات اقدامات سازمان پدافند غیرعامل پیشگیرانه است 

دادستان کل کشور با بیان اینکه ذات اقدامات این سازمان پیشگیرانه است، گفت: تکالیف سازمان پدافند و دادستانی کل در موضوع پیشگیری یک تکلیف واحد است. ما به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی هستیم و سازمان پدافند غیرعامل به دنبال پیشگیری و مقابله با تهدیدات دشمن در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به قانون جدیدالتصویب در خصوص سازمان پدافند غیرعامل، گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در شهریورماه سال جاری تصویب و ابلاغ شده است، همه دستگاه‌ها موظف هستند نسبت به انجام تکالیف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

باید دانش و آگاهی مردم و مسؤولان در خصوص پدافند غیرعامل افزایش یابد 

حجت الاسلام و المسلمین موحدی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید سازمان پدافند غیرعامل دنبال کند، ارتقاء و افزایش آگاهی‌های عمومی مردم درباره کارکرد و اهمیت پدافند غیرعامل است. بحمدالله مردم کشور ما در جایی که اقناع و توجیه شده باشند همکاری و هم‌افزایی بسیار خوبی برای دنبال کردن برنامه‌های نظام خواهند داشت. باید با استفاده از اطلاع‌رسانی اصولی، شفاف‌سازی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم روشن شده و از ظرفیت‌های مردمی برای پیگیری اهداف سازمان استفاده کرد. 

وی ادامه داد: این مسئله از آن میزان اهمیتی برخوردار است که شاید بتوان در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی هم به این موضوع پرداخته شود. باید نسل جوان و نوجوان با ابعاد مختلف پدافند غیرعامل آشنا شده و آموزش‌های مناسب را کسب کنند.
 
دادستان کل کشور تشریح و تبیین موضوع پدافند غیرعامل را برای مدیران و مسؤولان ضروری دانست و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن هیچگاه از دشمنی با ملت ایران دست بر نداشته و دائماً به دنبال ضربه زدن به کشور بوده است. لذا تبیین و تشریح جایگاه پدافند غیرعامل برای مسؤولان و مدیران کشوری یک ضرورت دائمی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین موحدی با تاکید بر ایجاد حساسیت برای همه مردم و مسؤولان گفت: در وهله اول مسؤولان و در وهله دوم مردم باید نسبت به این موضوع حساس شوند و این کار بر عهده مدیران سازمان پدافند غیرعامل است. همه دستگاه‌های کشور، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف کشور باید نسبت به تهدیدات دشمن به ویژه تهدیدات نوین آشنا شده و اقدامات پیشگیرانه را با سرعت در دستور کار قرار داده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.
 
دادستان‌ها موظف هستند بر اجرای قانون سازمان پدافند غیرعامل نظارت کنند 
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل به پشتوانه قانون در حال فعالیت است، گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه نظارت بر اجرای قانون است و ما از دستگاه‌های مختلف این موضوع را مطالبه خواهیم کرد. دادستان‌های ما موظف هستند اجرای این قانون را پیگیری و بر اجرای درست آن نظارت کنند.
 
دادستان کل کشور عنوان کرد: همچنین یکی از تکالیف ما در دادستانی کل کشور صیانت از حقوق عامه است و در موضوعاتی که حقوق عامه مطرح باشد حتما پیگیری و مطالبه خواهیم کرد که دستگاه‌های مختلف تکالیف خود را در امر پدافند غیرعامل دنبال کنند. 
 
از اقدامات پیشگیرانه سازمان پدافند غیرعامل حمایت خواهیم کرد

دادستان کل کشور در پایان با قدردانی از خدمات و برنامه‌های صورت گرفته از سوی سازمان پدافند غیرعامل، گفت: در راستای عمل به وظایف خود و به منظور صیانت از حقوق عامه مردم در کنار سازمان پدافند غیرعامل بوده و از اقدامات صورت گرفته در جهت تامین یک امنیت پایدار و در مقابله با تهدیدات دشمن حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است در این دیدار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح ساختار این سازمان به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست انجام پرداخت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top